Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kellään mulla lapsia, joille tekemäsi ruoka ei maistu?

Vierailija
29.02.2012 |

Olen varmaan tosi surkea kokki, kun jos kokeilen jotain uutta ja erikoista niin ei maistu tai jos teen perusruokaa, niin aina lapset valittavat. Sen sijaan kaupan valmisruoat käyvät paremmin, mutta yritän vältellä lisäaineita.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap korjaa

Vierailija
2/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks joka on ilmeisesti huono kokkaamaan. Muksu ei suostu syömään mitään vähänkään erikoisempaa. Jotkut perusruoat, kuten esim. makaronilaatikko, jauhelihakeitto jne, kelpaa, mutta muuten jää melkein syömättä. Itellä alkaa vain tulemaan jo korvista noi perusruoat. Purkkiruoka tuntuu olevan pojan lempiruokaa, valitettavasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai osaan kyllä tehdä ruokia jotka varmasti lapsillemme maistuvat, mutta osaan myös tehdä ruokia jotka varmasti eivät heille maistu. Valmisruoista tykkää toinen, toinen ei.

Vierailija
4/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muitakin ruokia, joihin ei kotona koske. Ikää on 1v 9kk. Kai se mummo tekee parempaa...

Vierailija
5/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kans pari sellaista joille ei mikään maistu. Vaikka eipä ne erityisesti kyllä rakasta eineksiäkään.

Mutta kai se sitten vika on mun taidoissa, kun lasten isäkin suosii eineksiä mun tekemien sijaan.

Vierailija
6/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai makaronilaatikon, jos ne ei kerran maistu. Veikkaan että ovat mauttomia, liian vähän suolaa ja mausteita.

Omat lapset taas nyrpistää kaupan eineksille, joita iskä syöttää ja koulunkin ruuat on vähän yök, mutta äiti ja mummit tekee kuulemma maailman parasta ruokaa. Kahta kertaa ei tarvitse käskeä kanakeitolle, kaalilaatikolle tai nakkikastikkeelle.

Vierailija
7/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja makaroonilaatikkko taas liian mautonta.

tai makaronilaatikon, jos ne ei kerran maistu. Veikkaan että ovat mauttomia, liian vähän suolaa ja mausteita.

Omat lapset taas nyrpistää kaupan eineksille, joita iskä syöttää ja koulunkin ruuat on vähän yök, mutta äiti ja mummit tekee kuulemma maailman parasta ruokaa. Kahta kertaa ei tarvitse käskeä kanakeitolle, kaalilaatikolle tai nakkikastikkeelle.

Vierailija
8/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee makaronilaatikkoa, enkä varmaan nyt mitään bolognesekastikettakaan varsinaisesti.

Mutta kyllä mun täytyy sanoa, että mausteita käytän runsaasti, ja suolaa ihan liikaa, mulla kun on verenpainetautikin näin nelikymppisenä.

Että ei nyt sori vaan ole noiden puutteista kyse.

Vierailija
9/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja appikin on entinen kokki. Ei siis ihme että taaperollemme kelpaa heidän appeensa. Minä kun en ole ikinä ollut mikään huippukokki.

Tulevaisuudessa saa varmaan lapsen helposti lähtemään mummolaan :).

Vierailija
10/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee makaronilaatikkoa, enkä varmaan nyt mitään bolognesekastikettakaan varsinaisesti.

Mutta kyllä mun täytyy sanoa, että mausteita käytän runsaasti, ja suolaa ihan liikaa, mulla kun on verenpainetautikin näin nelikymppisenä.

sitten varmasti liikaa.

meillä kyllä uppoaa kaikki ruoat nykyään, mutta lapsen ollessa alle kouluikäinen niin kyllähän niitä ennakkoluuloja lapsella oli aina kun teki vähänkään erikoisempaa. Mutta aina on maistanut, pakko ei ole ollut syödä. Nyt on jo koululainen ja on innokas kokkaaja joten hän tekee sitten nykyään niitä erikoisempia ruokia ja minä kiltisti maistelen :P

Vierailija
11/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten varmasti liikaa.

meillä kyllä uppoaa kaikki ruoat nykyään, mutta lapsen ollessa alle kouluikäinen niin kyllähän niitä ennakkoluuloja lapsella oli aina kun teki vähänkään erikoisempaa. Mutta aina on maistanut, pakko ei ole ollut syödä. Nyt on jo koululainen ja on innokas kokkaaja joten hän tekee sitten nykyään niitä erikoisempia ruokia ja minä kiltisti maistelen :P

liikaakaan olevan, kun vaihtelen tarkoituksella maustetumpaa ja vähemmänkin, eikä se koskaan uppoa.

Mun lapset tosin siis syö vain desin, korkeintaan kaksi, ja näin on ollut aina.

Mun lapset maistaa kaikkea, mutta eivät vain erikoisesti näytä tykkäävän. Eivät kyllä hauku pahaksikaan, mutta ei vaan mene kuin linnun annos.

Mutta sitten pitäisi välipalana olla kohta taas leipää tai jotain herkkua.

Vierailija
12/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan makaronilaatikkohan on todella mautonta. Jos se kelpaa lapsille, niin miksi luulet että äidin tekemä makaronilaatikko olisi mautonta.

Meillä on kaksi lasta ja on vain vähän ruokia joita molemmat söisivät. Toisen lempiruoka on siis toisen inhokkiruoka. Tämä ei mitenkään liity ruokien makuun. Ei se uunilohi muutu pahaksi pikkusiskon lautasella ja ole herkullista isoveljen lautasella. Toinen ei vaan pidä kalasta ja toinen pitää.

Vierailija
13/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin nirso lapsi, ja neuvona sanon teille äideille, että pakottamalla asia ei parane. Lapselle vain muodostuu epäterve suhde ruokaan, jos joutuu väkisin syömään jotain mitä ei halua. Maistaa pitää aina kaikkea toki, mutta jos lapsi ei jostain tykkää niin ei se ruoka senkään jälkeen maistu kun joutuu syömään väkisin koko lautasillisen. Parempi kokeilla joku toinen kerta uudestaan pieni maistipala. Sillä lailla lapsi voi tottua makuun.

Tsemppiä teille, joilla nirsoja lapsia. Ymmärrän että se on varmasti tosi turhauttavaa, mutta muistakaa ettei se ole lapsen vika.

Toisaalta ei pidä myöskään antaa silleen periksi, että lapsi oppii syömään pelkkää valmisruokaa ja muuta eoäterveellistä p**kaa.

Vierailija
14/14 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman menoa tietäisitte lopettaa ton typerän marinan että valmisruuat olis myrkkyä. Tutkittu juttu että kotona käytetään sitä hyi kauhistuksen suolaa enemmän ku valmisruuissa. Onks mammat kateellisia ku lapsille maistuu muiden tekemä paremmin. Sama juttu, jokaisella aineella on e-koodi, jos paketissa lukee ei yhtään e-koodia, se meinaa et se aineen nimi on kirjotettu kokonaan ilman e-koodia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi