Siis MIKÄ siinä imetyksessä on hankalaa?
Onko hankaluus äidissä vai vauvassa? Siis yleensä?
Kommentit (22)
- maito nousi vasta 4-5 päivää synnytyksen jälkeen, siihen asti vauva oli todella itkuinen (=nälkäinen)
- imetys teki KIPEÄÄ ensimmäiset kolme viikkoa! joka kerta kun imetin, vesi valui silmistä, tuntui kuin sukkapuikolla olisi työnnetty. nännit olivat haavaumilla ja vuosivat verta.
- vauva oli alusta lähtien rinnalla tosinaan hyvinkin levoton ja alkoi saada rintaraivareita
- alle kuukauden ikäisenä alkoi hylkiä toista rintaa (nänninpää erilainen, ei saanut tästä yhtä hyvää imuotetta kuin toisesta), kaikki temput (kohottaja, kumi jne.) kokeiltiin, ei auttanut, vaan lopetti tyystin syömästä toista rintaa hyvinkin pian...
- pieni murhe mutta arkeen paljonkin vaikuttava asia oli, että vauva ei syönyt rintaa kuin makuuasennossa, ei esim. että olisin itse istunut
tämmöset tuli äkkiseltään mieltään, saattoi olla muitakin mutkia matkassa...
tästä kaikesta huolimatta kun yhdessä harjoiteltiin ja oltiin sinnikkäitä onnistuin imettämään lasta vähän yli 1-vuotiaaksi, söi siis vuoden vain toista tissiä, korviketta ei tarvittu missään vaiheessa. ja vieroitti itse itsensä rinnasta, minun puolesta olisi saanut vielä tissittelyä jatkaa.
toki nämäkin ongelmat ovat varmasti mielestäsi vain asenteesta kiinni... ja minä epäonnistunut äiti. ;)
nähnyt nälkää, sillä maito nousi vasta neljäntenä päivänä ja sitä ennen ei tullut pisaraakaan maitoa. Joten todellakin otettiin korvike kehiin.