Voipas taas ärsyttää! (miehestä avautumista)
Mies on saanut kutsun ensi kuussa kaverinsa synttäreille jotka ovat mökillä. Mies ilmoitti asiasta minulle ja sanoi sitten että minutkin on kutsuttu (no tottakai kun olen ns. pakkokutsuttava kun naimissa ollaan). Minä sanoin että kiitos vain, mutta enpä taida lähteä ja samaan hengenvetoon (kuten aina vastaavissa tilanteissa) että mene vain jos haluat.
No, kavereilleen tuo ei ole sitten viitsinyt ilmeisesti ikinä sanoa että minä en ole sellainen joka estää hänen menonsa, en ole ikinä sanonut että hän ei johonkin illanviettoon saisi mennä.
Tänään nimittäin tuli yksi miehen kavereista sanomaan että "päästä nyt se "Pekka" sinne mökille, niin saa sekin pitää vähän hauskaa". Olin vain että TÄH. Sitten sanoin että en ole "Pekan" äiti ja minulta ei hänen tarvitse lupaa kysyä menoihinsa, kunhan vain ilmoittaa niistä minulle ajoissa.
Tuo kaveri sitten tokaisi että "ai. Me ollaan saatu sellainen käsitys että sinä määräät mitä tapahtuu ja milloin".
Siis voi v****! EN minäkään mieheltä kysy lupaa jos menen istumaan iltaa kavereideni kanssa, joten ei hänenkään sitä tarvitse tehdä. Mutta miksi helvetissä mies menee sitten satuilemaan jotain tuollaista kavereilleen tai edes antaa ymmärtää sellaista?! Mua ottaa niin totaalisesti aivoon tällä hetkellä että ei ole tosikaan.
Jos sitä ei kiinnosta mennä johonkin niin sanokoot suoraan asian niille kavereilleen, eikä käytä minua tekosyynä.
Ärsyttää. Onko kellään ollut vastaavaa? Pitäisikö minun nostaa kissa pöydälle vai antaa olla?
Tai jotenkin tuo asia on otettava esille, mutta en vain tiedä että olisiko parempi rauhoittua ensin vai mennä samantien (vihaisena) sanomaan asiasta miehelle.
Kommentit (11)
Kymmenen vuotta miesten maailmassa eläneenä sanon, mies, kun kertoo ettei lähde, se tulkitaa heti, että vaimo ei päästä. Mies on voinut tosiaan käyttää sinuta tekosyynä tai sitten on saattunut ihan suoraan sanoa, ettei häntä kiinnosta! Joten rauhassa vaan.
Toitottamaan miehen kavereille että mä se olen niin erinomainen ja mahtava nainen ettei miehen multa mitään lupia tarvi kysellä..
Itse asiassa miesystävä taitaa aika usein käyttää mua tekosyynä ettei tarvitse tavata tiettyjä kavereita, tai lainata niille rahaa, tms. Ja mun puolesta saa tehdä niin ihan vapaasti.
Myös lapseni taitavat osata käyttää syytä "äiti ei päästä", mikä onkin ihan hyvä asia.
On meinaan itsekin tullut teininä valehdeltua jotain kiireestä kotiin, ettei "joutunut" kavereiden mukaan heidän varastelureissuilleen.
t. Syntipukki
Päinvastoin anna toooosi paljon tilaa miehellesi ja oikein puki sitä illanviettoihin. Niin minä joskus tietoisesti teen, vaan silloinhan tuo hiiri kököttää sohvan nurkassa.
Miksi joku miehesi kaveri tulisi sinulle avautumaan, vaikka kuinka olisivat olleet sitä mieltä, että sinä määräät mitä tapahtuu ja milloin.
Voin itsekin olla jostakin tuota mieltä, mutta en mene siitä "kohteelle" avautumaan.
Toinen mitä ihmettelin on se, että mietit pitäisikö nostaa kissa pöydälle? No totta helvetissä asioista keskustellaan, meillä ainakin ja jos joku olisi minulle noin sanonut niin olisin heti soittanut miehelleni ja kysynyt, että mitä ihmettä olet selitellyt kun "Matti" tuli äsken avautumaan meidän asioistamme.
Miksi ihmeessä arkailet keskustelua miehesi kanssa, salatako aioit?
Miksi joku miehesi kaveri tulisi sinulle avautumaan, vaikka kuinka olisivat olleet sitä mieltä, että sinä määräät mitä tapahtuu ja milloin.
Voin itsekin olla jostakin tuota mieltä, mutta en mene siitä "kohteelle" avautumaan.
Toinen mitä ihmettelin on se, että mietit pitäisikö nostaa kissa pöydälle? No totta helvetissä asioista keskustellaan, meillä ainakin ja jos joku olisi minulle noin sanonut niin olisin heti soittanut miehelleni ja kysynyt, että mitä ihmettä olet selitellyt kun "Matti" tuli äsken avautumaan meidän asioistamme.
Miksi ihmeessä arkailet keskustelua miehesi kanssa, salatako aioit?
Ja nuo kaverit ovat vähän ihmeellisiä, en hirveästi heidän kanssaan olekaan tekemissä juurikin sen takia.
Enkä minä tosiaan mitään keskustelua arkeile, kuten sanoinkin jo.
Sitä minä vain lähinnä mietin että pitäsiköhän rauhoittua hetki ettei se keskustelu mene riitelyksi. Ja toisaalta vähän sitäkin että ylireagoinko asiasta. Meinaan vain kun menkatkin alkoivat tänään niin voi nuo tunteet vähän heitellä senkin takia.
ap
Tuo miehen kaveri on vain saanut sellaisen ajatuksen pieneen päähänsä. Olen törmännyt tällaiseen ennenkin - miehet hautovat päässään ihmeellisiä salaliittoteorioita.
kaveri (mies) jolla oli tapana perua kaikki ennalta sovitut menot viime tingassa. Maha kipeä jne. jne. tai kertoi ettei likkakaveri anna lupaa lähteä. Aikanaan selvisi että tosiasiassa likkakaveri kannusti kovasti lähtemään, mutta kaveri ei halunnut, vaikka aina lupautui mukaan, ja kertoi jätkäporukalle ettei mamma päästänyt. Eli oli "helppo" tekosyy...Meitä kaikennäköisiä....
Miksi joku miehesi kaveri tulisi sinulle avautumaan, vaikka kuinka olisivat olleet sitä mieltä, että sinä määräät mitä tapahtuu ja milloin. Voin itsekin olla jostakin tuota mieltä, mutta en mene siitä "kohteelle" avautumaan. Toinen mitä ihmettelin on se, että mietit pitäisikö nostaa kissa pöydälle? No totta helvetissä asioista keskustellaan, meillä ainakin ja jos joku olisi minulle noin sanonut niin olisin heti soittanut miehelleni ja kysynyt, että mitä ihmettä olet selitellyt kun "Matti" tuli äsken avautumaan meidän asioistamme. Miksi ihmeessä arkailet keskustelua miehesi kanssa, salatako aioit?
Joku päivä se sama "Matti" tulee vielä kehumaan kuinka reilu ap on, kun antaa noin vapaasti olla muiden naisten kanssa :)
Tää siis tälleen kieli poskella ap-palstalaisten jatkuvaan vainoharhaan miestensä tekemisistä.
Relaisitte vähän.
" no täytyy kattoo", niin muut ajattelevat, että sen täytyy vaimolta kysyä lupa. Etenkin, jos vaimo jää usein näistä yhteisistä juhlista ym. pois. Meillä oli ihan sama juttu alkuaikoina, nyt 10v myöhemmin kaikki miehen kaverit tietävät, että mies on itse huono lähtemään yhtään mihinkään ja joudun yleensä patistelemaan, että lähtee ja sitten on aina tyytyväinen, että lähti.
Juttele rauhassa miehelle, älä suutu. Ei tässä nyt niin vakavasta asiasta ole kyse.
Yhden ainoan kerran pyysin jos voisi jättää saunaillan väliin, kuopuksen laskettu aika oli mennyt jo viikolla yli, ja silloin mies tosiaan jätti menemättä.
Mä pari kertaa lähes pakotin miehen työpaikan saunailtoihin tai kavereiden kanssa korttia pelaamaan tms. ja niillä kerroilla kun ei mennyt, kuulin toisaalta että oli selittänyt etten minä päästä.
Minulla ex ja nykyinen molemmat vähän sellaisia, että helposti antavat kavereilleen ymmärtää, että eivät voi lähteä, koska muija tykkää huonoa. Ilman että multa edes olisi kysytty mielipidettä tai että mulla todellakaan olisi mitään sitä vastaan ollut. Helpompi vaan sanoa syyksi muija kun että ei itse viitsi/halua lähteä.
Minuakin ärsyttää ja olen kieltänyt sanomasta että on mun vika ettei lähde ulos tms.. miehet huoh!