Ystäväni abortti on kuulemma minun vika
Ensin kuulemma tartutin häneen vauvakuumeen omalla vauvallani ja vauvajutuilla. Ja siksi hän hommautui raskaaksi. Ja nyt sitten totesi ettei haluakkaan lasta, ja siihenkin kuulemma olin osasyyllinen. Viimeksi meillä käydessään oma 6kk vauvani oli kovin itkuinen ja tämä sitten edesauttoi tätä ettei hän haluakkaan lasta, ei jaksa kuunnella tuollaista usein. Ja nyt siis on kuulemma minun vikani että hän on tilanteessa jossa joutuu tekemään abortin. Sillälailla.
Kommentit (9)
Sitä olisi helppo perustellakin: voisi sanoa ettei halua aiheuttaa hänelle enempää pahaa. :)
Mä en katkoisi välejä, vaan vinoilisin joka käänteessä.
"otatko kahvia? Jaa mutta enhän mä voikaan sitä sulle antaa, valvot vielä ja sitten se on mun vika" jne.
Kyllä ne käynnit sitten loppuisi aikanaan
olin sitä mieltä että ystävänä minun tehtävä on olla myös hänen tukenaan, ollut kovasti vaikeita aikoja elämässä. Mutta tämän jälkeen vähenee kyllä yhteydenpito roimasti. vaikka tiedän että se ei ole missään määrin minun vikani tuo abortti, jollain omituisella tavalla tunnen siitä silti syyllisyyttä. (Jos hän ei olisi tullut käymään juuri silloin kun vauvani oli itkuinen, saisiko tuo pieni vauva mahdollisuuden syntyä?). Ja tajuan kyllä samalla itsekin koko ajan etten kuitenkaan olisi voinut vaikuttaa mihinkään päätökseen suuntaan eikä toiseen, mutta omatkin tunteet vähän pinnassa kun oma esikoinenkin on ihan vauva vasta..
-ap
niin ohjaathan kiltti ap ystäväsi saamaan apua mielenterveysongelmiinsa? Ei kai kukaan mieleltään terve tee noin tärkeitä päätöksiä tuollaisin perustein??
on aikaisemmin todettu persoonallisuushäiriö, siis vuosia sitten. Oli kuulemma myös tästä maininnut kun oli lääkärillä käynyt hakemassa lähetettä aborttiin ja lääkäri oli ilmeisesti ohjannut myös mielenterveyspuolelle häntä.
-ap
että pysyy lapsettomana.
on aikaisemmin todettu persoonallisuushäiriö, siis vuosia sitten. Oli kuulemma myös tästä maininnut kun oli lääkärillä käynyt hakemassa lähetettä aborttiin ja lääkäri oli ilmeisesti ohjannut myös mielenterveyspuolelle häntä. -ap
olla tosiystävä vaan vähän luonnehäiriöinen ihminen. Oletko ajatellut vähentää vaivihkaa yhteydenpitoa?