Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon hermostuneisuudesta, koko ajan varuillaan olemisesta, peloista

Vierailija
28.02.2012 |

siitä että ajattelee että kaikki inhoavat (vaikka tähän ei mitään erityistä syytä ole). Terapiaan tällä hetkellä ei mahdollisuuksia ja lääkkeitä en halua alkaa syömään.

Takana lapsuudessa seksuaalista hyväksikäyttöä, perheväkivaltaa vanhemman veljen taholta mihin vanhemmat eivät koskaan puuttuneet, olin aina riesa omille vanhemmilleni, siitä sain kuulla koko ajan. Olin hankala lapsi ja hankala sisarus. Koulukiusaamista ja irrottautuminen uskonnollisesta yhteisöstä johon liittyi paljon helvetillä pelottelua ja muutakin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa syödä lääkkeitä. Mä vastustin kanssa viimeiseen asti lääkkeitä ja päädyin lopulta psykoosissa psykiatriselle osastolle. Taustani on aivan erilainen kuin sinun.

Ei noita asioita voi oikein itse ratkoa. Jos kieltäydyt terapiasta ja lääkkeistä niin yritä etsiä vaikka itsehoito-opaskirjoja.

Vierailija
2/6 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuuksia? Miksi et halua lääkkeitä? Oletatko, että ihan yksin ilman apuja selätät vuosien tapahtumat? Ja muista se, että paraneminen kestää pidempäään kuin sairastuminen.

Halpotusta voi tulla paljon nopeammin, jos lääkitys ja terapia kohdillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo jatkuva varuillaanolosi vie ihan liikaa energiaa ja syö elämänlaatuasi. Varsinkin kun taustalla on noin paljon "kuonaa" joka pitäisi jotenkin prosessoida.

Mulle tuli mieleen ns yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Voisit googlata siitä lisätietoja. Ahdistuneisuus on mielen reaktio johonkin liialliseen kokemukseen. Tuolla varuillaanololla ja pelolla tavallaan kierteisesti koettanet saada turvan tunnetta lisääntymään? Sisäinen turvasi on rikki ja varuillaanololla varmistelet, ettei sitä rikota lisää. Ikävä kyllä se eristää sinut vapaudesta elää.

Suosittelen, että keskustelet lääkärin kanssa. Mieti mikä elämässäsi on tärkeintä. Tärkeimpään löytyy aina aikaa. Esimerkiksi terapiaan, jos se antaa sitten voimia elää enemmän tässä hetkessä kiinni, eikä kiinnittyneenä pelkoon kuin pelastusrenkaaseen.

Lääkitys on hyvä apu. Ei kannata ottaa noin ennakkoasennetta että lääkettä en rupea syömään. Söisithän varmaan antibiootin korvatulehdukseenkin, ei se sen kummempi asia ole, jos sielu on kipeenä.

Kaikkea hyvää sinulle. Olisi kiva jos vastaisit miltä tää kuulosti

Meiju, diakoni

Vierailija
4/6 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen tällä hetkellä miehen mukana työkomennuksella, enkä asu siis Suomessa. Näitä ajatuksia korostaa se, kun olen työttömänä kotona, niin on aikaa miettiä kaikkea.

En edes tiedä miten nykyisessä asuinmaassani suhtaudutaan mielialalääkkeisiin.

ap

Vierailija
5/6 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että ajattelee

Siinäpäse ongelmien alkulähde on.

Siihen on olemassa tehokas lääke:

Mitä vähemmän ajattelee, sitä vähemmän on ongelmia.

6/6 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin jokaisessa maassa ihmisillä on myös psyykkisiä oireita. Ahdistuneisuushäiriö (GAD) tunnetaan tietenkin muuallakin kuin Suomessa. Ja niihin on yleiset WHO:n hoitosuositukset. Mutta ymmärrän, että voi olla vaikea selittää ajatuksiaan vieraalla kielellä. Käytkö Suomessa miten usein? Jos pystyt lentämään Suomeen ja hoitamaan samalla lääkäriasian?

Varmasti paikkakunnallasi on myös jonkinlaista keskusteluapua tarjolla, tosin vaikea nyt minun neuvoa kun en tiedä missä olet. Jos kaupungissasi on suomalainen Merimieskirkko, niiden papit ja diakonit ainakin tarjoavat varmasti sielunhoitoapua suomeksikin tai ehkä osaavat neuvoa eteenpäin. Laitn Merimieskirkon linkin

http://www.merimieskirkko.fi/ josta löytänet yhteystiedot, jos alueesi osuu näihin.

Meiju

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan