Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan *kirosana* - naapuri haukkui minut pystyyn

Vierailija
28.02.2012 |

taustat:

- olen 2 alakouluikäisen pojan yh, naapurissa asuu ydinperhe, suunnilleen samanikäiset lapset

- asumme kivalla ja rauhallisella pientaloalueella, lähellä paljon metsää ja muuta luonnontilaista maastoa

- poikani ovat liikkuneet pihalla ja lähialueella yksin jo usemman vuoden (pihapiirissä aloitettiin eskarivuonna ja vuosien varrella reviiri on laajentunut, nykyisin liikkuvat melko vapaasti, ovat 9v ja 11v).

- naapuri ei halua päästää omiaan (samanikäisiä) vielä yksin vaan vahtii vieressä

.

.

.

ongelma: omat lapseni hakevat naapurin lapsia ulos ja tämä aiheuttaa ongelmia naapurissa kun äiti ei pääse joka hetki valvomaan mukaan. Naapuri on sitä mieltä, että minun pitäisi vuorostaan vahtia lapsia kun leikkivät metsäsä jne. Mielestäni omani saavat liikkua jo ominpäin I(tiettyjen rajojen sisällä) enkä todellakaan lähde tuonne vahtimaan siksi, että naapuri niin haluaa.

Naapuri tuli tänään soittamaan ovikelloa ja huusi suoraa huutoa: olen vastuuton yh, joka ei välitä lapsistaan. Lapseni ovat heitteillä (koska leikkivät lähimetsässä ilman että olen vieressä). Jumitan kotona, koska haluan naapurin menevän sinne metsään, jotta voin vikitellä naapurin miestä (what?). Lapsistani kasvaa luusereita, olen itsekin luuseri.

Että näin, kertokaahan miten tästä edetään?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan lähde vahtimaan lapsia siksi, että naapuri niin haluaa. Mielestäni omat lapseni voivat liikkua tuolla vapaasti ja jos naapurin lapset eivät niin se on naapurin ongelma.

Ja veikkaan että jos nyt lähtisin sinne naapurin mieliksi niin alkaisi tulla muitakin vaatimuksia, yrityksiä siihen suuntaan kun on ollu (mm. meidän pitäisi ruokailla samaan aikaan, jotta lapset eivät syö eri aikaan - naapurissa syödään päivittäin samalla kellonlyömällä, meillä taas aika vaihtelee riippuen onko arki vai viikonloppu, harrastuksia jne.)

Naapuri ei muuten tänään moikannut lainkaan kun käveli pihan ohi (olin pihalla lumitöissä).

Vierailija
2/8 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tunnu tuo naapuri kauheen terveeltä mieleltään!

pysyttelisin kaukana naapuristasi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tuontyyppiselle ihmiselle puhe tehoaa, taitaa olla päässäkin häikkää kun vainoharhailee miehestään ja sinusta. Voi olla että on pelännyt sinkkunaista jo kauan ja nyt tuo patoutuma tuli ulos kun muutenkin jo raivosi.

Mutta siis tuo lastenvahtimisasia, kyllä tuon ikäisten kuuluu jo saada hakea itsenäisesti rajojaan turvallisessa kotipiirissä. Ja jos hänen jälkikasvunsa ei saa, ei ole muiden vanhempien tehtävä vahtia hänen lastensa rajoja huutoräyhän uhalla. Tosin luottamus saavutettaisiin jos tulisit sen verran vastaan että nyt yhden kerran katsoisit poikien perään vaikkei sinun olekaan "pakko".

Vierailija
4/8 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vastuuton. Tuon kaltasen ihmisen kanssa ainoa tapa päästä sopuun ja pysyä sovussa on tehdä niinku he käskevät. Älä huomioi koko ihmistä.

Vierailija
5/8 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kertokaahan miten tästä edetään?"

Napakka alakoukku tai kunnon litsari varmaan rauhoittaa ja herättää pahimmista halluista.

Vierailija
6/8 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin kanssa oikein taida voida edetä mitenkään. Uskomaton tapaus!

Kyllä todellakin tuon ikäiset voivat yksin olla pihalla ilman valvontaa.

Omat lapseni ovat 6v. 7v. ja 9v. saavat olla keskenään pihalla. En minä siellä ole kyttäämässä. 9v. saa liikkua vapaammin ja pidemmällä kavereiden kanssa kun 7v. ja 6v.

Niin ja minäkin ole yh. Varmaan päästän omat lapseni ulos keskenään sen takia, että joku naapuri menis omien muksujensa kanssa sinne niin voisin mennä sen miestä sitten sillä aikaa vikittelemään :D Kaikkea sitä kuulekin :D

Vierailija
7/8 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä sillä naapurilla viiraa. Tonikäiset lapset ulkoilee yksin pihalla.

Mä en antaisi lasteni hakea ulos naapurin lapsia.

Pysyisin kyllä naapurin hullusta akasta erossa.

Ongelmia vielä aiheuttaa teille.

Vierailija
8/8 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole missään tekemisissä. Ala etsiä lapsillesi uusia kavereita. Tuollainen sairas impulsiivinen ihminen on paha vastus, jos ihan taisteluksi menis. Hän pyrkii löytämään heikkouksia muista, eikä raasu huomaa miten naurettavan köyhäjärkinen on itse.

Aloitus voi olla provo, mutta myös ihan oikeasti tapahtunut. Otan kantaa, koska kokemusta samantyylisestä heikkohermoisesta, tosin kaukana huolehtivasta vanhemmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi