Mitkä ovat syrjäytymisen mittareita? Millainen ihminen on syrjäytynyt
ja mistä hän on syrjäytynyt?
Jos työttömällä ihmisellä on paljon hyviä ystäviä, voiko hän olla syrjäytynyt?
Kommentit (27)
nimittäin tupakka- ja alkoholiveroa.
syrjäytynyt on sellainen, jolla ei ole omaa rahaa, pelkkiä yhteiskunnan maksamia tukiaisia vain. Joten ei syrjäytynyt mitään verojakaan maksa, vaikka kuinka tupakkaa polttaisi. Tuista vain osa palautuu valtiolle siinä muodossa.
Tukia ne työkkärinkin rahat on. Vääristellään vaan tilastoja. Erilaiset työharjoittelut on soopaa joilla ei ole oikean työn kanssa mitään tekemistä. Moni työharjoittelija on vain tiellä työpaikoilla eikä heille edes keksitä mitään hyödyllistä tekemistä.
Täh? Olin lukion jälkeen vuoden työharjoittelussa ruokakaupassa. Myymäläpäälliköltä sain palautetta, että tein duunia paremmin kuin moni palkattu työntekijä. Paikassa oli esim. eräs keski-ikäinen yhtä pitkä kuin leveä täti, joka oli keskittynyt enemmän juoruilemiseen kuin esim. hyllyhjen täyttämiseen ja hän se usein oli siellä tiellä, kun oli kiire saada tavara hyllyihin ennen ruuhka-aikaa....
Heh. Kuvittelitko oikeasti olevasi palkattuja parempi työntekijä??? No, kertoohan se sinun iästä ja naiviudesta, joka muuten on ihan luonnollista sen ikäiseltä.
On ihme että uskot niin edelleen.
Toki motivaatiot on erit nuorukaisella ja niillä, jotka raatavat surkealla palkalla myymälöissä vuodesta toiseen. Lukiolaiselle ne pikkutulot ovat varmasti ilon aihe, mutta ei sellaiselle, jolla on perhe elätettävänä ja laskuja kasaantuneina.
Moni pelastaa perhe-elämänsä jättäytymällä työttömäksi, koska myymälä ei tarjoa tarvittavaa elantoa. Lukiolaisille varmasti ihan juhlaa. Ei ihme että myymälät ovatkin täynnä nuorta työvoimaa, jota pannaan halvalla ja paljon. Nuorilla ei ole vaihtoehtoa.
Ihan rehellisesti sanottuna sinun työmotivaatioisi olisi alkanut laskea vuosien myymälässä työskentelyn ajan. Sitäpaitsi moni eläkeläinen rakastaa näitä juoruilevia myyjiä. On hauskaa rupatella myyjän kanssa. Monelle eläkeläiselle se on päivän kohokohta, kun pääsee keskustelemaan jonkun elävän kanssa.
Olen hakenut ja hakenut työpaikkoja mutta en ole saanut. Olen myös opiskelemalla koettanut saada työpaikkaa mutta ei ole auttanut.
Joten, koen, että minut ainakin on todella syrjäytetty tästä yhteiskunnasta vastoin tahtoani.
Saako vammaisia hakata.Ja kiusata.Minun kohdellaan aina näin.
Mielestäni työtön ja pariutunut on vähemmän syrjäytynyt kuin työtön sinkku, yli 30-vuotiaista puhuttaessa.
Syrjäytynyt: Terveysongelmia joita ei pystytä hoitamaan. Ei äänestä eikä ole kiinnostunut politiikasta. Syö halvinta mahdollista ruokaa. Ei ole kiinnostunut tulevaisuudestaan, elää päivän kerrallaan. Ei ole tyytyväinen elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
ja mistä hän on syrjäytynyt?
Jos työttömällä ihmisellä on paljon hyviä ystäviä, voiko hän olla syrjäytynyt?
No esim tuo Iltalehden köyhä perhe, sen äiti. Nelikymppinen, 20 vuotta työttömänä, neljä lasta, lapsista vanhimmat jo teinejä, mutta eivät töissä, koko perhe elää tuilla.
Täh? Olin lukion jälkeen vuoden työharjoittelussa ruokakaupassa. Myymäläpäälliköltä sain palautetta, että tein duunia paremmin kuin moni palkattu työntekijä. Paikassa oli esim. eräs keski-ikäinen yhtä pitkä kuin leveä täti, joka oli keskittynyt enemmän juoruilemiseen kuin esim. hyllyhjen täyttämiseen ja hän se usein oli siellä tiellä, kun oli kiire saada tavara hyllyihin ennen ruuhka-aikaa....