Syrjäytyneet ihmiset epäliikunnallisia.
Oletteko huomanneet, että monet luuserit/syrjäytyneet ihmiset on epäliikunnallisia ja täydellisyydentavoittelijamenestyjät taas huippukuntoisia treenaajia?
Sinänsä hassua, kun syrjäytyneillä/luusereilla olisi huomattavasti enemmän aikaa liikkumiseen. Ja myöskin moraalitonta, sillä syrjäytynyt ei tuo hyvinvointia verojen kautta yhteiskunnalle, vaan päinvastoin lisäkustannuksia (sosiaaliturva) ja vähän liikkuvan riski saada monia sairauksia ja vammoja, joiden hoito rahoitetaan veronmaksajien kustannuksella, on suuri.
Mitä mieltä te muut av-mammat olette?
Kommentit (20)
Vertailupohja ei ole kovin suuri, mutta se ainoa tietämäni syrjäytynyt pyöräilee koko ajan, tulee monta kertaa päivässä vastaan ja aina eri puolella kaupunkia (itse liikun enimmäkseen autolla...).
kun katsoo vaikkapa Ahtisaarta, Halosta, pankkien isoja pomoja, ay-pomoja jne. niin eivät he tosiaankaan ole mitään huippukuntoisia treenaajia. Stubb ja Niinistö on poikkeuksia esimerkiksi poliitikoista + osaavat taitavasti käyttää liikuntaa imagonsa tukena.
Monet syrjäytyneet eivät pysty juuri muuta liikuntaa harrastamaan kuin arkiliikuntaa. Syrjäytyneelle jo muutama euro per liikuntakerta+matkat liikuntapaikalle voi olla liikaa.
helppo teidän on puhua. Yrittäkääpä hengästyä tukkeutuneilla keuhkoilla. Kiva siinä on rykiä limaa kurkustaan. Siinä vaiheessa iskee vitutus päälle ja se paikataan keskikaljalla läheisessä pubissa.
Tietenkin, jos ei polta niin olisi helpompi lähteä lenkille, mutta tupakkaa tulee poltettua vitutukseen, kun ei löydy töitä!
sanoa lapsen kanssa kotona olevaa syrjäytyneeksi! Syrjäytyminen on pikkasen eri asia kuin "pelkästään" esim. työttömänä tai edes toimeentulotuilla eläminen. On paljon ihmisiä, jotka eivät ole syrjäytymisvaarassa vaikka olisivat pitkäaikaissairaina sairauseläkkeellä ilman opintoja, ja toisaalta ihmisiä joilla jopa on työpaikka, mutta jotka voivat vaikka alkoholismin johdosta luisua sinne syrjään koska vain.
kun katsoo vaikkapa Ahtisaarta, Halosta, pankkien isoja pomoja, ay-pomoja jne. niin eivät he tosiaankaan ole mitään huippukuntoisia treenaajia. Stubb ja Niinistö on poikkeuksia esimerkiksi poliitikoista + osaavat taitavasti käyttää liikuntaa imagonsa tukena.
Monet syrjäytyneet eivät pysty juuri muuta liikuntaa harrastamaan kuin arkiliikuntaa. Syrjäytyneelle jo muutama euro per liikuntakerta+matkat liikuntapaikalle voi olla liikaa.
Itse en miettinyt noin "kaukaisia" ihmisiä, vaan oman elämänkokemukseni perusteella. Mutta totta on, että Ahtisaari, Halonen tai vaikkapa Soini ei nyt mitään vitaaliuden huipentumia ole. ;D Tosin Soini nyt on persu(=juntti).
Ja joku aiemmassa vastauksessa kertoi syrjäytyneestä, joka pyöräilee "koko ajan". Vetääkö hän neljääkymppiä tiukalla puristuksella??:D
Pyöräillä voi nimittäin niin monella tavalla ja joku parinkympin tuntivauhtia ajelu ei ole mielestäni liikuntaa.
Ja noista kustannuksista. Itselleni ei teini-ikäisenä vanhemmat suostuneet maksamaan liikuntaharrastuksia, mutta treenasin kotona juoksua, lihaskuntoa jne. ja olin lukiossa ryhmän paras kuntotesteissä ja palkintojakin tuli eri lajien piirin- ja valtakunnallisenkin tason koulujen välisissä kilpailuissa, että ei se nyt ihan täysin ole rahasta kiinni.
T.ap
vaikkapa sitten masennus, alkoholismi tai joku fyysinen sairaus.
Eipä juuri kukaan täysin terve ihminen syrjäydykään.
harva jaksaa krapulassa lähteä lenkille.
Pitää levätä ja miettiä sitten. Yleensä tulee haettua uusi keissi kaljaa ja sama alkaa alusta. Ajan puutetta se on, kun ei ehdi lenkille.
tai haluat käydä asiallista keskustelua, niin oletan, että et heti avauksessasi lähde nimittelemään ihmisiä.
Kukaan ei ole luuseri. Jokainen ihminen on tärkeä. Kirjoita ensin asiallinen kysymys, niin sitten voin lähteä mukaan keskusteluun.
kasvatetaan ennestään hyvinvoivien ja huonosti voivien välistä kuilua.
Kannusta, älä lannista.
Rohkaise ihmisiä ottamaan rakkaudellista vastuuta niistä joilla ei mene hyvin.
Sen sijaan työttömillä kavereilla oli päiväohjelmissa niin punttisalia, joogaa kuin lenkkeilyä.
Jos on syrjäytynyt ja masentunut, niin eiköhän ap:kin ymmärrä että silloin ei niin vain kiskota itseä ulos.
syrjäytyneellä hyvä kunto voi merkitä oikeastikin sitä että jaksaa hakea ne kaljansa ja tupakkinsa lähikaupasta.
johonkin Bangladeshin hikipajaan motivaattoriksi. Mene kysymään niiltä ompelijoilta, miksi eivät ole ottaneet itseään niskasta kiinni ja ryhtyneet menestyjiksi.
Asioilla on syynsä ja seurauksensa. Voisit ap harjoittaa hieman älyllisempää pohditaa niistä syistä, mitä ajavat ihmiset siihen tilanteeseen, missä he milloinkin ovat.
Sen sijaan työttömillä kavereilla oli päiväohjelmissa niin punttisalia, joogaa kuin lenkkeilyä.
Jos on syrjäytynyt ja masentunut, niin eiköhän ap:kin ymmärrä että silloin ei niin vain kiskota itseä ulos.
Mutta ovatko nämä kaverisi korkeakoulututkinnon opiskelleita? Jos ovat ja asiat muutenkin suht'koht kunnossa, en laskisi heitä syrjäytyneiksi tai luusereiksi. Tiedän itsekin korkeasti koulutettuja ihmisiä, jotka ovat olleet vapaaehtoisesti jonkin aikaa työttömiä (puoliso hyväpalkkaisessa työssä) ja silloin treenasivat kuin hullut.:D
Ja joku moitti aloituksessa käyttämääni luuseri-sanaa. Tarkoitin sillä alkoholisteja/narkomaaneja jne. you know? :)
Lähipunttisalilla näkee välillä hinteliä, vähän sellaisen avuttoman oloisia miehiä, jotka polkee siellä puoli tuntia kuntopyörää ja tehot ei todellakaan mittän suuria ja lähtee pois. Näistä miettii, että miksi he salilla käyvät, että voi sanoa käyneensä muka liikkumassa?
Puhuin nyt Suomesta. T.ap
täällähän on kaikilla tasa-arvoiset mahdollisuudet kaikkeen.
Sen sijaan työttömillä kavereilla oli päiväohjelmissa niin punttisalia, joogaa kuin lenkkeilyä. Jos on syrjäytynyt ja masentunut, niin eiköhän ap:kin ymmärrä että silloin ei niin vain kiskota itseä ulos.
Mutta ovatko nämä kaverisi korkeakoulututkinnon opiskelleita? Jos ovat ja asiat muutenkin suht'koht kunnossa, en laskisi heitä syrjäytyneiksi tai luusereiksi. Tiedän itsekin korkeasti koulutettuja ihmisiä, jotka ovat olleet vapaaehtoisesti jonkin aikaa työttömiä (puoliso hyväpalkkaisessa työssä) ja silloin treenasivat kuin hullut.:D Ja joku moitti aloituksessa käyttämääni luuseri-sanaa. Tarkoitin sillä alkoholisteja/narkomaaneja jne. you know? :) Lähipunttisalilla näkee välillä hinteliä, vähän sellaisen avuttoman oloisia miehiä, jotka polkee siellä puoli tuntia kuntopyörää ja tehot ei todellakaan mittän suuria ja lähtee pois. Näistä miettii, että miksi he salilla käyvät, että voi sanoa käyneensä muka liikkumassa?
miten suurilla tehoilla harjoittelee punttisalilla. *hymyilee vienosti sisäänpäin*
okei. Sinulla on siis sellainen mielipide.
Minä olen sitä mieltä, että alkoholisti tai narkomaani ei ole luuseri. Hän on tasan yhtä arvokas ihminen kuin minäkin, ja minun tulisi ottaa vastuuta siitä, että tukisin häntä hoitoon hakeutumisessa. Koska olen niin itsekäs ja omahyväinen, en tee sitä. Minä se tässä luuseri olen jos joku, kun en auta heikompaani.
millainen ihminen ap oikein on. Nuori todennäköisesti, ja elämänkokemusta on niukanlaisesti, mutta jotenkin toi ajatusmaailma kylmää mua. Hän tuntuu ihan tosissaan käyttävän noita termejä luuseri/menestyjä. Mä en ole koskaan kuullut kenenkään aikuisen ihmisen käyttävän noita sanoja todellisessa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vertailupohja ei ole kovin suuri, mutta se ainoa tietämäni syrjäytynyt pyöräilee koko ajan, tulee monta kertaa päivässä vastaan ja aina eri puolella kaupunkia (itse liikun enimmäkseen autolla...).
En tunne syrjäytyneitä. Pidän itseäni syrjäytyneenä koska olen työtön ja masentunut.
Harrastan kuitenkin ulkoilua, JUOKSUlenkkejä, hiihtoa, pyöräilyä, voimistelua ja uintia.
Kenellekään en näistä mitään numeroa tee, en huutele somessa, koska en ole missään huomiohuora facessa.
Ihmiset siis luulevat että olen vain sisällä kaiken aikaa, mikä ei pidä paikkaansa.
Minuakin vois joku moittia "syräjtyneeksi"..lapsen kanssa kotona vielä ainakin syksyyn saakka ja kelasta rahaa tulee,ym.
Silti harrastaisin omaehtoista liikuntaa joka ikinen päivä,jos ois mahis!Liikuhnta on aina kuulunut mun elämään ja ilman sitä en voi elää!:)