Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ultran mukaan piti olla "varmasti" poika rv 36..

Vierailija
27.02.2012 |

Muutenkin ollut alusta asti poikafiilis. Ultran mukaan piti tulla 3-3,5 kg vauva 2 viikkoa ennen vauvan syntymää :) Niin vain kävi, että syntyi yli 4 kg painava tyttö. Heh, saa myydä jo ostettu pojanväriset vaatteet pois :) Onko muille käynyt niin, että "poika" onkin ollut tyttö? Yleensä vissiin toisinpäin eli tyttö onkin poika. Ei haittaa, nyt meillä on 2 ihanaa tyttöä enkä todellakaan ole pettynyt. Ei vaan kannata kovin paljoa luottaa noihin ultran sukupuoliveikkauksiin..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun syntyi niitä ei enää ollutkaan?

Vai sinusta vain tuntui, että tulee poika?

Vierailija
2/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi tullut ostettua tiettyjä värejä ja sitten "harmittanut".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ja kaikki ovat ultrassa selviä poikia olleet ja myös siis syntyessä. Kokenut ultraaja näkee nykyisiin kutakuinkin 100% varmuudella sukupuolen. Jos vauva on huonossa asennossa ja aikaa ei ole sukupuolta tutkia,jää arvoitukseksi,mutta muuten kyllä näkee. Ettei vaan olisi joku neuvolantäti tehnyt jotain hätäisiä veikkauksia.

Viimeisimmästä mulla on ultrasta videokin ja kyllähän sukupuolen siitä omin silminkin osaa katsoa,jos vaan vähänkin ultrakuvasta jotain tajuaa.

Hosumalla katsottu,sanon minä!

Vierailija
4/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin näin, mutta ne olivatkin sitten turvonneet häpyhuulet. Lääkäri ultrasi, ei terkkari. Hän sanoi, että hänen mielestään on selvä poika. Kun tyttö syntyi, niin olihan se hieman ihmeellinen tunne (tyyliin mihinkä ne pallit on tippunu :D). Aika pian tämä "shokki" hävisi ja missään nimessä en voisi kuvitella tytön olevan poika! Harmittaa vaan, että tuli osteltua pojan vaatteita aika paljon (tiedän, typeräähän se on)..jotka nyt sitten kylläkin myyn pois..

ap

Vierailija
5/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pippeli ja kivekset näkyy ja ultrakuvakin on. Viides poika. Olisin pettynyt jos oliskin tyttö. menis pitkään, et tottuisin väärään sukupuoleen.

Vierailija
6/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkoa en ehkä laittaisi poikavauvalle mutta en käsitä miksei sinisiä tms. voisi pukea tytölle. Ei se vauvakaan mitään väreistä tajua.

Vierailija
7/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lapsi ei ole sukupuolitietoinen, moni poika tykkää leikkiä pari-kolme vuotiaana tyttöä ja toisinpäin.

Ultra ei koskaan ole varma, jännä että joku vielää toimii kuten ap.

Vierailija
8/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tytölle ei voisi laittaa "poikien" vaatteita?

Vierailija
9/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ja kaikki ovat ultrassa selviä poikia olleet ja myös siis syntyessä. Kokenut ultraaja näkee nykyisiin kutakuinkin 100% varmuudella sukupuolen. Jos vauva on huonossa asennossa ja aikaa ei ole sukupuolta tutkia,jää arvoitukseksi,mutta muuten kyllä näkee. Ettei vaan olisi joku neuvolantäti tehnyt jotain hätäisiä veikkauksia.

Viimeisimmästä mulla on ultrasta videokin ja kyllähän sukupuolen siitä omin silminkin osaa katsoa,jos vaan vähänkin ultrakuvasta jotain tajuaa.

Itse ä-polilla kätilönä joskus työskennelleenä voi todeta, ettei se sukupuolen selvitys tosiaan aina ole ultraajasta kiinni. Kyllä ne laitteet ovat se ensisijainen juttu, mikä vaikuttaa näkyvyyteen. Joissain paikoissa on edelleen käytössä vanhanmallisia koneita, joilla ei saada selvää näkyvyyttä, varsinkaan, jos vauva on vähänkin "väärässä" asennossa.

Monet kätilöt eivät nykyään edes kerro varmaksi mitään sukupuolta, vaikka he mielessään ehkä ajattelevat, että 100% tyttö/poika. Se on vaan niin kamalaa, jos ei sukupuoli pidäkään, ja vanhemmat laittavat monta tonnia menemään tyttökamaan :) Kollegat ovat tämän vuoksi saaneet kuulkaa paaaaaaaaaljooooon haukkuja!

Vierailija
10/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette jaksa odottaa iloista yllätystä? Ei tulisi mieleenikään pilata syntymän hetkeä jollain väärän sukupuolen yllätyksellä. Sellaista hassua yllätystä ei voi käydä, jos ei ole liian utelias. Kyllä se aikanaan selviää, kumpi sieltä tulee. Äitini jopa sanoi, että hänelle joku kätilö oli kertonut, että ponnistaminen sujuu paremmin, kun ei tiedä, kumpi tulee. On jännä hetki sitten, kun selviää, kumpi sieltä tuli.

Vierailija
11/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en näe mitään järkeä säästää niitä, koska esikoiselta on jäänyt aika paljon ns. tyttövärisiä vaatteita. Mieluummin myyn ne siniset eteenpäin. Jätin kyllä vihreät itselle, sillä pidän vihreästä, tummanruskeasta ja turkoosista. Ainoa vaan, että yleensä ihmiset sitten kyselevät tyyliin minkä ikäinen poika on, jos tytöllä on sinistä (esikoisen aikana näin kävi). Eli pojalle mielletään usein sininen ja tytölle vaaleanpunainen, valitettavasti (sori vaan, mutta pojalle en pukisi vaaleanpunaista, tytölle taas käyvät kaikki värit). Ponnistaminen sujui kyllä hyvin, 2 min ja vauva oli syntynyt (eli ei vaikuttanut sukupuolen "tietäminen" siihen):) Juu, jos 3. lapsi joskus tulee (hyvin todennäköisesti ei), niin sitten kyllä jää sukupuoli kysymättä ja odotetaan yllätys loppuun asti :)Ja edelleenkään en ole missään tapauksessa pettynyt tyttöön! Toisaalta parempikin, että ovat samaa sukupuolta, ikäeroa kuitenkin vain 2v4kk.

ap

ap

Vierailija
12/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä vielä sitä ihmistä mitenkään tunnet, vasta on toinen syntynyt tänne. Ei kannata liikaa ohjata lasta käyttäytymään tietyllä tapaa pukemalla jonkunlaiseksi, anna lapsen olla lapsi! Hän kyllä itse sitten isona tietää haluaako olla tyttö tai poika tai jotain.

Vierailija
13/25 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ä-polilla kätilönä joskus työskennelleenä voi todeta, ettei se sukupuolen selvitys tosiaan aina ole ultraajasta kiinni. Kyllä ne laitteet ovat se ensisijainen juttu, mikä vaikuttaa näkyvyyteen. Joissain paikoissa on edelleen käytössä vanhanmallisia koneita, joilla ei saada selvää näkyvyyttä, varsinkaan, jos vauva on vähänkin "väärässä" asennossa.

Monet kätilöt eivät nykyään edes kerro varmaksi mitään sukupuolta, vaikka he mielessään ehkä ajattelevat, että 100% tyttö/poika. Se on vaan niin kamalaa, jos ei sukupuoli pidäkään, ja vanhemmat laittavat monta tonnia menemään tyttökamaan :) Kollegat ovat tämän vuoksi saaneet kuulkaa paaaaaaaaaljooooon haukkuja!

En voisi ikinä mennä haukkumaan tätä ultraajaa tuon ns. virhearvioinnin vuoksi!

ap

Vierailija
14/25 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näyttänyt kyllä missä pallit näkyy tai mitään ja katsoi vielä toiseen kertaan ja sanoi "joo kyllä tää melko varmasti on poika" eli voiko tuohon luottaa??? ja ultraaja oli kokenu lääkäri.

Vierailija
15/25 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen piti olla poika ja seuraavan piti olla tyttö, arvannet, että toisin kävi!

Esikoisen synnytys käynnistettiin, aamulla lääkäri tutki ja ultrasi, antoi painoarvioksi 3,6-3,7... no, tyttö syntyi siitä sitten 9 tuntia myöhemmin, ja paino oli 4,4 kg :)

Vierailija
16/25 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa olla varma etukäteen, niin sitten vaan istukkabiobsiaan tai lapsivesitutkimukseen raskauden alkupuolella. Ne ovat varmoja.

Meille sanottiin ultrassa että "melko varma poika"ei näyttänyt kyllä missä pallit näkyy tai mitään ja katsoi vielä toiseen kertaan ja sanoi "joo kyllä tää melko varmasti on poika" eli voiko tuohon luottaa??? ja ultraaja oli kokenu lääkäri.

Vierailija
17/25 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jotkut ovat siltä väliltä. Siis ihan fysiologisestikin.

Itse en ainakaan sukupuolta etukäteen kysele, enkä odota että se vielä synnytyksen jälkeenkään välttämättä olisi selvä asia. Jokainen lapsi on yksilö, omanlaisensa. Jo ennen syntymää aloitettava lasten jaottelu erilaisiin karsinoihin on minusta jotenkin sairasta.

Vierailija
18/25 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisen päin on varmempaa.

Todella monta olen kuullut, että heille syntyy poika ja onkin tyttö syntynyt, mutta en yhtään toisin päin.

Vierailija
19/25 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla pojat ja tytöt eri värisiä? Mulle on syntynyt aina ihan saman värisiä lapsia.

Ah teitä tyyppejä, jotka kuuntelette 50-luvun jenkkinaistenlehtiä lastenvaatteita ostaessanne. Huoh.

Vierailija
20/25 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jossa vanhemmat olivat käyneet oikein erään Helsinkiläisen johtavan 4d-ultrien tekijän luona (mies, ulkom.). Tämä arvonsa tunteva mieslääkäri oli kivahtanut vanhemmille, jotka vielä tuota sukupuolta varmistivat, että "Minä en ole ollut koskaan väärässä!".

Olivat sitten maalanneet lapsen huoneen siniseksi, ostaneet kaikki vaatteet ja tarvikkeet pojalle...

Need I say more. Tyttöhän sieltä oli sitten pätkähtänyt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi