miten erota kun molemmat rakastaa ja tarvitsee toista mutta ei vaan suju....?
me rakastetaan toisiamme kovasti, varmaan kovemmin kuin ennen... tarvitaan toisiamme monissa asioissa, ollaan kasvettu vuosien myötä niin tiukasti yhteen, että aina kun ollaan erossa niin molemmat on ihan hukassa kaiken kanssa... toimitaan aina kaikessa yhdessä, kaikki hommat on jaettu ja meillä on omat "rituaalimme" miten pelataan yhteen ja kun ollaan erikseen vaikka jokin loma niin molemmat on tosi helpottuneita kun saa taas tehdä asiat yhdessä, totutusti... seksiä on paljon ja se on hyvää...
ongelma on mun päässä.... mulla on omia henkilökohtaisia kriisejä ja vaikeita menetyksiä jotka on nyt jotenkin puhjenneet niin voimakkaiksi, että koen ihan rampautuneeni... en pysty niitä mitenkään jakamaan mieheni kanssa, enkä kokemaan että saisin häneltä.. enkä pääse niissä eteenpäin, ne eivät jalostu eivätkä työsty, vaikka ammattiapua on käytetty ja eri keinoja kokeiltu... ahdistus syvenee ja syvenee koko ajan ja haluaisin vaan todella syvästi olla yksin.
ehkä tämä oli vaan tällaista asian jakamista, eikai tähän kellään ole oikein mitään vinkkejäkään... :(
Kommentit (5)
Sinun pääsi sisällä on ongelmat, minkä kerroit juuri. Ehdottaisin että menisit vapaaehtoisesti lataamoon koska pääsi sisäiset ongelmat vaurioittavat perhettäsi eikä ammattiavusta ole ollut kylliksi apua.
Lataamossa saisit rauhaa, hiljaisuutta, yksin oloa, ja lisää sitä ammattiapua - kenties jotain lääkettäkin josta voisi olla apua. Henkilökohtaiset kriisisi pystyttäisiin selvittämään, mutta eroaminen ei niitä poista.
Oletko muuten kokeillut kirjoittaa paperille kriisejäsi ja sitten polttaa ne?
haluaisin mennä "lataamoon", olen halunnut jo pitkään... tuntuu että itsetuhoisuuskin alkaa olla niin lähellä, että siihen todella olisi syytä. ja haluaisin olla edes hetken ihan vaan omien ajatusteni kanssa ja poissa mieheni luota, ihan omassa rauhassani..
mutta en tiedä mihin lapset saisimme... ei tukiverkkoa, miehellä vuorotyö, ei niitä lapsia sinne hoitoon kai mukaankaan saa...
kannattaa kokeilla useampaa ammattiauttajaa jos yhden kanssa ei saa asioita läpi. On hirveän tärkeää että terapeutin kanssa löytyy "yhteinen sävel" ts. että tunnet tulevasi ymmärretyksi oikein ja saat juuri sitä apua mitä tarvitset.
Mulla oli kriisitilanteessa aivan tumpelo psykologi jonka luona kävin. Nuori, selvästi vielä elämässä kokematon ihminen joka selvästi ei pystynyt omassa elämäntilanteessaan ollenkaan samaistumaan/ymmärtämään omien ongelmieni syitä tai ratkaisujen vaikeutta. Meillä oli iso parisuhdekriisi (mies petti) ja tämä tyttönen taas oli itse juuri mennyt naimisiin ja odotti lasta, ja koin hyvin voimakkaasti että en saanut häntä ymmärtämään itseäni ja neuvotkin olivat kuin suoraan oppikirjasta tai naistenlehden neuvontapalstalta. Vaihdoin terapeuttia ja vanhempi nainen oli aivan loistava, ja keskusteluyhteys löytyi heti. Sain setvittyä pääni selväksi ja pariterapian avulla saimme suhteen kuntoon.
ahdistukseesi! Siis jos ahdistuksesi on hallitsematonta, voit sairastaa jonkin sortin ahdistuneisuushäiriötä. T:lääkkeistä avun saanut
Rosen-terapiaa tai life coachia. Joissakin tilanteissa perinteiset terapeutit eivät auta ja kannattaa silloin kokeilla muita apuja.
Rosen-terapia auttaa usein paljon nopeamminkin kuin esim. psykoterapia.
Älkää erotko, ei kannata erota, kun on rakkautta.