Iltatähti tulossa ja alkoikin ahdistaa&pelottaa
Vuoden vauvakuumeilin ja mieskin innostui. Nyt olen raskaana rv 13. Isommat lapset on 5 ja 7v. Nyt on ollut melko helppoa jo pitempään ja alkoi hirvittää mitä tulikin tehtyä. Kaikki alkaa alusta ja pelottaa jos vauva onkin tosi vaativa... onko kellään ollut samoja tunteita?
Kommentit (7)
Mulla on esikuisen jälkeen joka kerta käynyt samoin, kun olen tullut raskaaksi. Ensin sitä kuumeilee kuukausi kaupalla ja tuhertaa itkua, kun menkat vaan alkaa, vaikka niin toivois, et raskautuis. Sitte kun sen plussan saat, niin alun riemun jälkeen muutamassa viikossa alkaakin kaikki pelottaa, et mitä tulikaan tehdyksi.
Varmaan tuttu ja normaali tunne aika monelle muullekin naiselle. Kyllä se hyvin menee.
Onnea ja tsemppiä.:)
Ota rauhallisesti vain, kaikki sujuu varmasti hyvin, onhan sinulla jo aiempaa kokemustakin lapsista - ja juuri sen takia ehkä nyt vähän ahdistaakin, kun tiedät mitä kaikkea voi tulla eteen. Sanoisin, että tuntemuksesi ovat ihan normaaleja. Nyt ei kannata miettiä mitä tulman pitää vaan yritä miettiä kaikkia mukavia asioita ja kaikki tulee sitten aikanaa. Voit tietysti jakaa ajatuksiasi jonkun, vaikka terveydenhuollon ammattilaisenkin kanssa, jos tuntuu että ahdistus kasvaa.
Jos vauvasi on sitten vaativa, niin sitten on, et voi siihen vaikuttaa suremalla etukäteen.
Tsemppiä kovasti ja nauti raskausajasta! Jaksat, kun pidät huolta omasta hyvinvoinnistasikin.
maailmaan yhden uuden ihmisen lisää. Ihmisen, joka vaikuttaa monen muun ihmisen elämään. Ihmisen, jolle sinä annat eväät elämään. Suuri vastuuhan se on :) ihme jos ei yhtään pelottaisi.
Kyllä se siitä, ONNEA!
teidän perheyhteisönne kasvaa ja saatte uuden ihmisen jota rakastaa, ja joka rakastaa teitä.
Tietenkin uusi lapsi tuo lisätyötä ja vastuuta, mutta myös lisää elämänmakua :)
ja välillä ihan tuntuu samalta. Nyt rv 15 menossa. Nuorin tällä hetkellä 5 ja tosiaan välillä mietin, että mitäs tuli tehtyä;) Toisaalta, esikoinen on jo 11, joten pientä hoitoapua on ehkä tiedossa...
Ed. lapsesi on vasta viisi. Miksi tämä uusi tulokas on "iltatähti"?
Oletko itse jotain 45-vuotias? Silloin toki riskit alkaa olla sen verran suuret, että pelkosi ovat ihan luonnollisia.
kaikki läheiset ihmissuhteet ovat ristiriitaisia. Helpottaahan se tämänkin vauvan kanssa aikanaan, ja paljon hyviä hetkiä on ennen sitäkin. vauva voi olla vaativa, mutta se ei tarkoita, etteikö suhteestanne voisi tulla ihana. Meillä iltatähti on nyt 14 kk, ihana ja kamala, niin kuin sen ikäiset ovat - ja kai kaikenikäiset. ;)