Melkein 12- vuotias tyttömme haluaa astronautiksi. Onnistumisprosentti?
Tytön toiveammatti koko elämänsä ajan on ollut astronautti.
Edelleen vieläkin uskoo tulevansa joskus astronautiksi.
Aikuisen mielestä haave on varmaankin tyhmä ja lapsellinen, itsekin oikeastaan ajattelen näin, mutta toisaalta..Miksei äärettömän reipas, rohkea, tekevä, omatoiminen, itsevarma ja taitava 9,3 ka:n omaava tyttö voi tulla miksi ikinä haluaa? Vaikkapa sitten astronautiksi.
=)
Kommentit (47)
Mun ysiluokkalaisen tytön luokkakaverilla sama haave.
NASAn astronautin täytyy omistaa yhdysvaltojen kansallisuus ja venäjän kielitaito, ESAn astronautti on euroopasta ja osaa venäjää! Venäjää siksi että NASA ja ESA tekevät venäjän kosmonauttien kanssa yhteistyötä!
Astronautiksi opiskelu on itsessään pitkä prosessi ja matkustelua täynnä, itse valmistuin astronautiksi vasta 32 vuotiaana ja olen nyt 35. Opiskelut aloitin heti yliopiston jälkeen. Astronautin täytyy omistaa lehmän hermot ja hyvä matikkapää. Myös ryhmätyötä on lähes jatkuvasti. G-voimiakin täytyy sietää extra hyvin. Eikä opiskeluista ole puhettakaan ellei ole 1000 lentotuntia täynnä (: Itse rupesin ihannoimaan astronautti urasta 11 vuotiaana, siitä se sitten lähti. On myös extra hyvä juttu jos tyttö tietää jo nuorena paljon avaruudesta. Astronautiksi opiskelu tarvii läheisiltä todella paljon tsemppiä, sillä se on fyysisesti mutta myös henkisesti tosi raskasta. Koti ikävän tuleminen ei saa olla riski jos on 80km korkeudessa avaruusasemalla(: Tsemppiä jos tytöstä tulee astronautti, ajatukset voivat tietty muuttua mutta ihmismieli on niin ihmeellinen asia ettei pienenkään tytön haaveille kannata nauraa tai sulkea niitä pois! Astronautteja ei voi olla koskaan liikaa(:
Vierailija kirjoitti:
Tytön toiveammatti koko elämänsä ajan on ollut astronautti.
Edelleen vieläkin uskoo tulevansa joskus astronautiksi.
Aikuisen mielestä haave on varmaankin tyhmä ja lapsellinen, itsekin oikeastaan ajattelen näin, mutta toisaalta..Miksei äärettömän reipas, rohkea, tekevä, omatoiminen, itsevarma ja taitava 9,3 ka:n omaava tyttö voi tulla miksi ikinä haluaa? Vaikkapa sitten astronautiksi.=)
Nasan astronautiksi pääsee vaan amerikkalaiset, mutta avaruuteen pääseminen ei ole ollenkaan typerä haave, päin vastoin. Esa vie myös ihmisiä avaruuteen ja pian aletaan jo valloittaa Marsia, eikä siihen kykene mikään valtio yksinään. Siitä tulee ihmiskunnan ensimmäinen aidosti yhteinen ponnistus. Kannusta tyttöäsi, haave ei ole tuon ikäiselle ollenkaan mahdoton!
Saahan sitä haaveilla, mutta kyllähän ne onnistumisen mahdollisuudet ovat aika olemattomat. Tosin vaikka ei astronautiksi pääsisikään, niin avaruuden parista varmaan löytyy älykkäälle henkilölle muutakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
hetkellä ainakin astronautin pitää olla Yhdysvaltain kansalainen, joten tytön pitäisi hommata Yhdysvaltojen kansalaisuus ensin.
Miksi alapeukkujen vyöry?
Perustelkaapa nyt joku.
Siis puhummeko nasasta vai esasta?