Painavien vaunujen nostaminen juniin/ratikoihin. Liian kilttejä ihmisiä.
Porraslattia juniin ja ratikoihin pitäis laittaa kielo vaunuilijoilta, jos ei ole valmiina auttajaa mukana nostamaan painavia vaunuja. Äidit ei tietystikkään itsekkäänä tule ajatelleeksi, että tuntematon nostaja joutuu nostamaan aina kopan alhaalta, kun äiti säästää selkää ja nostaa työntökahvasta. Aika epäergonominen asento tulee auttajalle, kun kyykkien joutuu vielä portaita kompuroimaan ja nostaan selällä. Jos äidit nostoapua tarvii, laittakaa viaton auttaja nostamaan etupuolelta työntökahvasta, tuskin kukaan teidän takia omaa terveyttä ja selkää haluaa rikkoa!
Kiitollinenkin saa olla muille auttajille, eikä aina kohauttaa nokkaa ja ylpeillä. Itsekkyys on paha luonnehäiriö joka ei kauas kanna. Ajateltaa ihmisten selkää ja aina teitä ei voi auttaa edes, koska joillakin matkustajilla voi olla esim. Selkä/käsi vamma, jolla ei paljon teidän painavia lapsia kärryineen nostella. Muistakaa antaa auttajalle aina helpompi nostopuoli, sillä ette todellakaan voi laittaa muita vastuuseen nostamisesta. Itse en ainakaan pystyisi kyykistyy vaununkopan alle ja kävellä takaperin vielä portaita. Enkä riskeerais omaa selkääni jonkun itsekkään äidin toimesta.
Olkaa kiitollisia, että joku auttaa. Muistakaa, että nostokiellossa olevien ihmisten ei pidä eikä saa nostaa, vaikka olis teidän vaunut kyseessä. Antakaa helpompi ja ergonomisempi pää auttajalle, te äidit voitte oman selkänne pistää lapsenne takia likoon, mutta muille tuskin teidän pääsy kulkuneuvoon menee oman terveyden edelle, että muistakaa tää, ette ole kuninkaita, joita muiden pitäisi palvella.
Tarkoitin nyt niitä äitejä, jotka ei tätä ajattele, on paljon ihania äitejä, jotka ovat huomaavaisia myös muita ihmisiä kohtaan.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 00:45"]Tästä on aikaa mutta olin bussissa (harvemmin liikun bussilla mutta tuolloin olin), viereisillä istuimilla 3 aikuista suht riskin puoleista miestä, nainen oli lastenvaunujen kanssa ja pyysi "anteeksi voisiko joku auttaa"?, kukaan miehistä ei tehnyt mitään, tuijottivat vaan kännyköitään. Hän kiljui jo kovemmalla äänellä "anteeksi eikö kukaan voi oikeesti auttaa???!" ja tuijotti minua. Minä olin raskaana, mutta kävelin ovelle, nostin vaunuja joissa oli iso lapsi eli en ollut varautunut sellaiseen painoon, minua vihlaisi pahasti alavatsasta ja samalla ala selkään säteili kipua. Sain myöhemmin saman päivänä keskenmenon :-((( Arvatkaa pistääkö vihaksi tuollaiset saamattomat suomalaiset miehet jotka eivät viitsineet eviään liikuttaa!!
[/quote]
se keskenmeno tuskin johtui tuosta nostosta pelkästään, olisit voinut kieltäytyä.
Nostakaa saatanan lehmät vaan itte vaununne ja rattaanne! Vittu kun pitää vääntää niitä rääkyviä kakaroita puoli tusinaa ja sitte tulla kaupungille muiden ihmisten tielle ja häiriöksi!
Voi v*ttu että tästäkin asiasta pitää ruveta vääntämään. Asia ratkeaisi sillä, kun maahan säädettäisiin 0 lapsen politiikka. Ei tulisi enää vaunuja kenenkään tielle.
Kiti kiti, vali vali. Ostaaka apteekista rauhoittavia, jos noin kiehuttaa se, että maailmassa on vauvoja ja osa niistä osuu teidän kallisarvoiselle tiellenne.
PS. Minua ärsyttää rollaattorit ja pyörätuolit, joita on päiväaikaan ihan joka paikka pullollaan. Onko kaikki nykyisin niin liikuntavammaisia? Loput ilman apuvälineitä menevät kävelevät kuin hidastetussa filmissä. Minäkin menen niiden vaunujen kanssa kovempaa ja heistä ohi.
Hyvä tietää. En auta jatkossa enää yhtäkään vaunujen kanssa liikkuvaa enkä ketään muutakaan. Nappaan rolaattorimummon nenän edestäkin kaupan oven kiinni. Jokainen vastatkoon vain itsestään.
M37
Voisin nostella kyllä niitä lapsia ja rattaita mutta kenenkään viikonlopun ruokaostoksia en siinä samassa viitsi nostaa
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 00:45"]
Tästä on aikaa mutta olin bussissa (harvemmin liikun bussilla mutta tuolloin olin), viereisillä istuimilla 3 aikuista suht riskin puoleista miestä, nainen oli lastenvaunujen kanssa ja pyysi "anteeksi voisiko joku auttaa"?, kukaan miehistä ei tehnyt mitään, tuijottivat vaan kännyköitään. Hän kiljui jo kovemmalla äänellä "anteeksi eikö kukaan voi oikeesti auttaa???!" ja tuijotti minua. Minä olin raskaana, mutta kävelin ovelle, nostin vaunuja joissa oli iso lapsi eli en ollut varautunut sellaiseen painoon, minua vihlaisi pahasti alavatsasta ja samalla ala selkään säteili kipua. Sain myöhemmin saman päivänä keskenmenon :-((( Arvatkaa pistääkö vihaksi tuollaiset saamattomat suomalaiset miehet jotka eivät viitsineet eviään liikuttaa!!
[/quote]Jos ei ole valmis liikkumaan vaunujen kanssa, tai ei ole valmis auttamaan raskautensa takia, niin miksi se pitää silti väkisin tehdä?
Ei voi olettaa että toiset olisivat valmiita auttamaan, ei maailma ole sellainen paikka missä kaikki ovat veljiä keskenään. Pitäisi olla, mutta ei ole. Ihmiset ovat luontaisesti itsekkäitä ja epäitsekkäiden pitää vaan ymmärtää se, koska ovat vähemmistönä.