Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias siskontyttö tunnusti ostaneensa kaupasta kaljaa (kaverille),

Vierailija
24.02.2012 |

kokeilleensa siis saako ja oli myyty kyselemättä mitään. Kertoi myös juoneensa siideriä itsekin.

Pitäisköhän juoruta vanhemmille vai olla otettu luottamuksesta että edes mulle kertoi? Ei kai kauheasti ollut häröillyt tai sen kummemmin läträillyt noiden siiderien kanssa, varsinkin kun ajattelen itseäni saman ikäisenä niin meidän meininki oli jo melkoista! Varsin kiltiltä kuullosti sitten kuitenkin.

Itse en tietenkään tarjoa/osta tytölle mitään alkoholijutskia, ei ole edes pyytänyt, onneksi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden kerran.Totuus on kuitenkin se, että kerran ostettuaan tekee sen toistekin ja jos on jo yrittänyt ostamista, on juonut useammin kuin kerran. Pidä orvat ja silmät auki nuoren kanssa, mutta älä vielä juorua hänen äidilleen. Tädille tai enolle on helpompi avautua huolistaan kuin omalle äidille.

Nimim. se ÄITI, jonka poika on läheinen tädin ja enon kanssa. Hyvä niin. Hyvä että on aikuisia luottoihmisiä, jotka kertovat vain suodatetusti ja harkiten siitä mitä heille on uskottu

Vierailija
2/8 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. se ÄITI, jonka poika on läheinen tädin ja enon kanssa. Hyvä niin. Hyvä että on aikuisia luottoihmisiä, jotka kertovat vain suodatetusti ja harkiten siitä mitä heille on uskottu

Että on ihanaa että tyttö kertoo asioistaan ja tulee meille kun äidin kanssa on sukset ristissä jne. Kertoili myös paljon kavereidensa asioista, lintsaamisesta esim. Ihanaa olla luotettu mutta toisaalta vastuu hirvittää. Vitsillä heitinkin hänelle että kerron hänen vanhemmilleen, mutten taida toteuttaa uhkaustani, ainakaan tällä kertaa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole mitään vakavampaa kerta tapahtunut. Pysy luottamuksen arvoisena, niin voit ehkä pysyä kärryillä tytön alkoholikokeilujen kehityksessä. Jos ei tavallista kokeilua vakavampaa tapahdu, pidä juttu omana tietonasi. Vasta, jos alkoholista tai humalassa käyttäytymisestä näyttää tulevan tytölle ongelma, mieti kertomista sitten. Ehkä siinäkin tapauksessa kannattaisi itse eka puhua tytön kans. Vanhemmille kertomisen voisi jättää viimeiseksi keinoksi...

Vierailija
4/8 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytäisin, ettei sisko ottaisi asiaa puheeksi tytön kanssa, mutta pitäisi silmät auki ja vahtisi tyttöä vähän tarkemmin, jos se jatkaa juopottelua niin jää varmemmin kiinni ja siskosi voi käsitellä asiaa tytön kanssa.

Vierailija
5/8 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä ihanampaa, kun saa olla jonkun toisen lapsen luotettu, jonka omat vanhemmat eivät sitä saa... Mutta, alaikäinen ostaa alkoholia, toisille ja juo itsekin? EN kyllä kehuis luottamisella...

Vierailija
6/8 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä ihanampaa, kun saa olla jonkun toisen lapsen luotettu, jonka omat vanhemmat eivät sitä saa... Mutta, alaikäinen ostaa alkoholia, toisille ja juo itsekin? EN kyllä kehuis luottamisella...

että myydäänkö hälle vai ei. Se jäi epäselväksi, oliko kaljan saaja itse täysi-ikäinen vai ei, mutta olisi varmaankin itsekin sen kaljansa jostain saanut hankittua. Ei tuo tyttö nyt kertakokeilulla mikään välittäjä ole. Ja muutama siideri on melko pientä kun vertaan omaan nuoruuteeni. En oikein voi ruveta saarnaamaan nuoruuden alkoholikokeiluistakaan kun itse olen ihan todiste siitä ettei siitä mitään kummempaa välttämättä tapahdu.

Eiköhän tuon ikäiset saa vanhemmilta ja koulusta päihdevalistusta ihan tarpeeksi muutenkin.

En tietenkään kehunutkaan tyttöä, vaan olin ennemminkin hämmästyneen yllättynyt.

ap

Vierailija
7/8 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voit olla otettu luottamuksesta. Et ole itse enää teini, ethän.

Vierailija
8/8 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voit olla otettu luottamuksesta. Et ole itse enää teini, ethän.

en silti ole hänen huoltajansakaan. Ja toisaalta, salliihan moni huoltaja omien vastaavan ikäisten lastensa alkoholikokeilut?

Mikään ryppyotsa en ole koskaan ollut joten en tästäkään viitsisi tehdä järkyttävän isoa numeroa ja siinä sivussa menettää hänen luottamustaan (olen toiminut ns. vara-aikuisena hänen koko elämänsä ajan) ja tyttöä kokonaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä