Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa jo ja antakaa hyviä neuvoja, please

Vierailija
24.02.2012 |

Mitä teen? Olen ihan neuvoton, raivoissani, väsynyt ja epätoivoinen.

Minulla on kolme lasta. Vanhin 4-vuotta täyttänyt poika ja muut nuorempia. Nyt on kyse vanhimmasta, joka on IHAN MAHDOTON nykyisin.

Kuvaan vähän tilannetta. Hän ei kuuntele oikein mitään, kun puhuu ja kertoo mitä pitäisi tehdä ja miten. Mennä kouhottaa vaan hirveästi eikä tottele oikeastaan mitään ilman älytöntä uhkailua ja omaa raivostumista. Ei kartakaikkiaan kuuntele. KIUSAA JATKUVASTI pienempiä. Siis tönii ja tökkii kumoon, pomottaa, määrää. Välillä tilanteet tulevat siitä, että pienemmät menevät sotkemaan leikkej, mutta nyt myös koko ajan ihan ohimennen tönii kumoon, on inhottava ja kiusaa.

Puutun asioihin KOKO ajan. Selitän, sanoitan tunteita ja laitan leluja jäähylle. Hänen itsensä laittaminen jäähylle johtaa siihen, että pidän häntä kiinni, koska hän ei pysy siellä jäähyllä. Annan positiivista palautetta, kiellän ja olen tehnyt kaiken mahdollisen.

Tänäänkin heti, kun käännän selkäni pienemmistä toinen itkee. Olen raivostunut pojalle jo niin, että tuntuu, että heitän hänet ovesta pihalle. Hän on muille koko ajan ilkeä, ei kuuntele, valittaa minulle, äksyilee, huutaa että olen hirveä hänellä yms. Kieltämättä olen nipistänyt häntä jo muutaman kerran hiuksista, kun ei vaan tottele, mutta ei se vaikuta enkä halua fyysysistä väkivältaa. Tuntuu vaan, että mikään ei muu auta, vaan aina saan viedä pois ja pitää kiinni yms.

Onko 4-vuotiailla joku kamala uhma. Onko tämä rajojen hakua ja miten saatte kitkettyä tuon sisariin kohdistuvan turhauman. Olen huomannut, että pojalla on paljon kateuden ja mustasukkaisuuden tunteita, joita yritän käydä läpi, mutta kokoaikaista tönimistä en voi hyväksyä. ÄÄÄÄÄhhhh auttakaa joku.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pojalle jotain harrastusta, jossa voisitte olla kahden? Uinti esim. Kummallekin hauska yhdessäolon hetki, joka voisi katkaista sitä kieltämistä ja komentamista.

Entä käykö poika kerhossa tms. Saisi hetken aikaa leikkiä isojen poikien juttuja. Sinä taas saisit hengähdystaukoa ja keskityt pienempiin.

Vierailija
2/2 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käy kerhossa muutamia aamupäiviä. Niihin lähtökin on nykyisin suorastaan painajainen, kun vaatteidsen laitto on kamalaa. Kaikki muut odottavat ja minä uhkailen asioilla ja sitten saan vasta vaatteet ja jotenkin hänet kerhoon. Ehditään saada kamala show aamulla myös.

Olen ajatellut, että tarvitsee aikaa itslleen ja sitä olen yrittänyt hänelle antaa. Tuntuu vaan siltä, että mikään ei riitä ja hän vie ajan kaikilta muilta ja on ihan kohtuuton, vaikka mitä yrittää.

Energiaa kyllä on ja sille on yritetty tarjota purkautumisteitä. On vain niin paljon sitä juoksemista ja kohkaamista ettei tahdo ymmärtää. t AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan