Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät, onko teillä toiveita mitä

Vierailija
24.02.2012 |

liittosi paikallisyhdistys voisi tarjota teille virkistys mielessä?

Meillä on lähinnä liitto tarjonnut kursseja tyyliin näin pidät itsesi työkunnossa ja pidät muistia yllä.. Ei oikein houkuttele varmaan ainakaan nuorempaa väkeä.

Mä odottaisin kyllä just työttömille jotain hemmottelua johon muuten ei itsellä ole varaa. Jotain mieltä kohottavaa, eikä mitään ; näin teet cv:n.

Mä olen ajatellut yrittää vaikuttaa asiaan, mut pitäis olla jotain ideoita mitä esittää hallitukselle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joku asiantuntija puhumaan siitä, että työssä oleminen ei ole kaikkea, vaikka Suomessa siltä tuntuukin. Työttömyyshän on meillä häpeä. Olisi kiva saada ihmiset uskomaan itseensä ja rentoutumaan työttömyytensä kanssa- voisi tulevat haastattelutkin mennä paremmin, jos epätoivo ei paistaisi läpi.

Vierailija
2/12 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mahtais olla sellainen henkilö joka puhuis hyvin aiheesta? Mä olen kuullut joitakin tyyppejä, Sarasvuosta lähtien, mut ei nyt tuu mieleen ketään joka olis just sopiva..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai marko bjyyrström..

Vierailija
4/12 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttumisleikki?

Vierailija
5/12 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa virkistystä, mutta kaipaisin sitä, että liitto huomaisi työttömät. Omalla alallani työttömiä on kuitenkin suht paljon, mutta kun liiton lehteä lukee, luulisi, ettei ole yhtään... Vuosikausia olen lehteä lukenut, enkä muista yhtäkään juttua työttömistä. Joskus on sellaisia "mitä tehdä jos joudut työttömäksi" -juttuja, mutta ne on siis raakaa faktaa, ei toimitettuja juttuja.

Miksi vain työssä olevista jäsenistä tehdään juttuja? Eikö liitto välitä työttömistä jäsenistään?

Työttömyys on yhä kauhea tabu. Muutin toiselle paikkakunnalle ja jäin työttömäksi (työuraa takana yli 10 vuotta). Juttelin jonkun kollegan kanssa ja mainitsin, että pitäisi vaihtaa kirjoille paikalliseen yhdistykseen, jos vaikka saisi täkäläisiä tuttuja. Kollega arveli, että "eivät ne varmaan ota työtöntä". Kiva asenne.

Työtön metsuri ei olekaan enää metsuri? Työtön poliisi ei ole poliisi?

No liittohan otti, mutta en edes muista, pitikö liittyä sijaisuuden aikana. Ehkä niin.

Eli tavallaan toivoisin, että työttömät nähtäisiin osana sitä samaa joukkoa, ei niin että he olisivat välttämättä mikään erityisryhmä... Samalla tavalla - tai enemmän - työttömät tarvitsisi oman alan asioita ja infoa kuin työssä olijat.

Vierailija
6/12 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut työttömänä 20 vuoden aikana monesti, ja vuosia kerrallaan. Ja koko ajan olen ajatellut että miksi liitot ja esim. SAK ei pidä mitenkään työttömien puolta, tappelevat jostain muutaman sentin tuntipalkka korotuksista, mutta työttömille ei vaadita koskaan mitään.

Kyselin meidän liiton toimitsijalta listaa työttömistä, ei kuulemma saa tietokoneohjelmasta, kun ansiosidonnainen loppuu, ne ihmiset vaan "katoaa", vähän alko ottaa taas päähän.

Vierailija
7/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mahtais olla sellainen henkilö joka puhuis hyvin aiheesta? Mä olen kuullut joitakin tyyppejä, Sarasvuosta lähtien, mut ei nyt tuu mieleen ketään joka olis just sopiva..

Hakekaa joku somalialainen mamu puhumaan. Niillä on kokemusta joutenolosta ja sen positiivisista puolista.

Vierailija
8/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan onkin niin, eikös niillä afrikkalaisilla ole ainakin miehillä hyvinkin rento ote töihin..?

Vierailija
9/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais järkätä jokaiselle toiminnassa mukana olevalle yhtenä päivänä viikossa vapaaehtoistyötä

Toisi positiivista julkisuutta - työttömät ei vain makaa kotona yhteiskunnan kustannuksella kuten yleensä aina sanotaan vaan TOIMII itse

Lisäksi toisi mielen virkistystä työttömille ja arvokkuuden kokemusta.

Esimerkkejä:

- Vanhusten ulkoiluttaminen / ääneen lukeminen vanhainkodissa , voi sopia että joka torstai tulee 3-5- henkeä käymään

- Roskienkeräystalkoot , tapaaminen joka perjantai kello 9 yhdistyksellä

- vesakonraivausta, tapaaminen yhdistyksellä joka keskiviikko kello 9

- Yhteisvastuukerääjänä toimimista, tai mitä muita niitä on SPR.aaa

ynnä muuta

Ja omakohtaista kokemusta työttömyydestä on minullakin. Tällaseen olisin voinut osallistua, mutta kirveelläkään ei minua saiosi johonkin voivotelusessioon tai luennolle

Vierailija
10/12 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en kyllä olisi itse ihan heti hoksannut!

Pitääpä kehitellä eteenpäin!

Vierailija
11/12 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa nähdä mitä muut sanovat..

Vierailija
12/12 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteistyötä liittojen ja työttömien yhdistysten välillä? Tai kaupungin työllistämisosaston?