Raskaustoive & levottomat jalat
Löytyykö sieluntovereita seuraavalle asialle:
minulla on todettu levottomat jalat/ RLS oireymtymä ja olen saanut siihen Sifrol lääketyksen. Lääkitys sinänsä on tehonnut aika hyvin, koska oireet ovat minulla tavallista kovemmat.
Lopetin lääkkeiden syönnin 2kk sitten. Syystä, että olemme yrittäneet mieheni kanssa raskautua jo 2 vuotta, ilman positiivista tulosta.
Raskaana ollessahan näitä lääkkeitä ei saa syödä ja lääkepakkauksessa lukee, että on syytä välttää, jos raskaustoiveita.
Miten te, jotka yritätte lasta ja/tai olette raskautuneet selviätte ilman lääkkeitä? Itse en ole nukkunut sen jälkeen kun lopetin lääkkeiden syönnin ja mitkään luonnonkeinot ei minulla auta; magnesium, kylmä/kuumageelit, kylmät suihkut, hieronta yms..Liikunta vain pahenta asiaa.
Olisin kiitollinen kaikista neuvoista!
Kommentit (2)
Toivotaan juu, että kävisi niin hassusti, että oireet häviäisivät.
Olenkin nyt löytänyt hyvän hoitomuodon, joka osittian on auttanut. Eli akupunktion. Toinen asia, jonka olen kokenut auttavan, on äärimmäisen kova venyttely ennen nukkumaan menoa!
Hyvää kevään alkua Kaikille!
Pahoittelut kurjasta diagnoosista. Itselläni ei ole lääkärin toteamana tätä vaivaa, mutta uskon kokeneeni levottomat jalat. Nyt kahden lapsen jälkeen en ole joutunut oireista kärsimään, mutta ennen lapsia kylläkin ajoittain. Ja harmikseni joudun kertomaan että itselläni ainakin raskausaikana paheni jalkojen levottomuus ihan järjettömästi. 4. tai 5. kuulta lähtien en ole voinut paikallani istua ja nukkuminen on ollut hankalaa, joinain öinä jopa mahdotonta. Ja mitä suuremmaksi vatsa kasvaa, sitä kurjempi olo on itsellä kun ei edes kaikissa asennoissa pysty olemaan. Toivon kuitenkin että tulet pian raskaaksi ja saat sen maailman ihanimman palkinnon siitä kurjuudesta, mitä saatat joutua kokemaan. Voihan tietysti käydä niinkin iloisesti että sinun kohdallasi oireet helpottavat raskausaikana. Toivotaan parasta! :)