En tiedä selviänkö :(
Mies jätti minut ja lapsen viikko sitten, ei ole tullut enää kotiin, pakkasi laukun ja meni jonnekin, en tiedä minne, toinen nainen? sanoi ettei aio auttaa minua pätkääkää lasten kanssa tai rahallisesti..
Meillä on 3kk vanha vauva ja 4 -vuotiaat kaksoset olen äippälomalla ja enpäs juuri tuloja saa... :/ Lapsilisät taitavat olla jo tilillä mutta kappas, menevät miehen tilile. HUomenna soitan kelale.. oonvaan nii sekasin!!
Mitehän tästä selviää.. mies ei siis oikeasti ole antanut rahaa viikkoon ja en tiedä miten huomisesta eteenpäin .. lapsraukat näkee nälkää ./
Kommentit (14)
niillä on usein kerhotoimintaa johon sisältyy ruokailua. Ei mitään mittavaa, mutta jotain evästä kumminkin. Ne voi järkkää myös muuta apua.
Kukaan äiti ei antaisi lasten kärsiä nälästä, emme ole Afrikassa kuitenkaan. Jos haluat ihmisten ottavan tosissaan, muista inhimmillisempi ote.
ovat kuolleet ja isovanhemmat hoivakodissa, iäkkäitä kun ovat.
Miehen vanhemmat vihaavat minua, tämäkin on ihan omaa syytäni, kun olen kuulemma sellaine "huora". Sisarukseni eivät oikeasti ymmärrä kuinka vakava tilanne on.
Mies on kirjoilla täällä ja hänen tulot vaikuttavat tukiin, olen ottanut selvää, en saa mitään!! :/ eniten harmittaa että olin niin hölmö ja elin pitkään miehen "siivellä" lapsia hoitaen ja nyt en saa juuri mitään :/ olisin ikionnellinen jos lapset saisi aamulla edes puuroa tm. kaapit ovat todella tyhjiä. anteeksi ruikutus .. mutta paha olla.
kunpa tämä ei olisikaa totta, mutta näin on. Luuletko että tahallaan "annan lasten nähdä nälkää"? Kiitos mielen pahoittamisesta :/ Kyllä minäkin odotan että mies tulisi takaisin vaan eipä taida tulla ,ikävä kyllä!
Jos liki, niin voisin jotain ruokaa tuoda aamulla. Ja sossuun yhteyttä, eivät jätä puille paljaille vaikka mies sen tekikin.
Kannattaa myös antaa vauva adoptioon, on vielä niin pieni ettei edes muista sinua sitten isompana. Sinullekin jää voimia keskittyä isompiin ja itseesi. Tuokin onnistuu sossun kautta.
Voimia! Kurja tilanne kyllä.
he antavat maksusitoumuksen ruokakauppaan. Tai sitten sossuun soitto. Kyllä saat apua jo samana päivänä, älä huoli.
Kannattaa myös antaa vauva adoptioon, on vielä niin pieni ettei edes muista sinua sitten isompana. Sinullekin jää voimia keskittyä isompiin ja itseesi. Tuokin onnistuu sossun kautta.
Voimia! Kurja tilanne kyllä.
Ei, mä menen kyllä kerta toisensa jälkeen sanattomaksi tämän palstan neuvojen suhteen.
Todellakaan vauvaa ei anneta tuollaisen takia adoptioon! Ihanko idiootti olet?!
Kannattaa myös antaa vauva adoptioon, on vielä niin pieni ettei edes muista sinua sitten isompana. Sinullekin jää voimia keskittyä isompiin ja itseesi. Tuokin onnistuu sossun kautta. Voimia! Kurja tilanne kyllä.
jos oikeasti tarvitsee noin ilkeämielisiä viestejä kirjoittaa. Nimimerkin suojista on helppo huudella kaikenlaista.
Kerro ensiksi, että missä asut. Googlataan yhdessä sossun numero ja puhelinaika. Samoin paikallisen srk;n diakonin puhelinaika. Diakonit osaavat myös auttaa monesti tukien hakemisessa.
Huomenna soitat
1. sossuun. Selität tilanteen. Kysy, myös, että kuka on lastenvalvoja. varaa lastenvalvojalta aika.
2. Oikeusaputoimistoon. Vähätuloisena apu on ihan nimellissuuruutta.
3. Soitat maistraattiin ja kysyt, mitä tehdä, kun mies on muuttanut asunnosta, mutta tekee kiusaa, mutta ei muuta kirjojaan. useampi vuosi takaperin minulla riitti kelan tukiin se, että kävin maistraatissa allekirjoittamassa paperin, jossa vakuutin, että asun ilman entistä kumppaniani. mainitse lapsilisät, miehen kirjojen muuttamattomuus ja uhkailu, ettei aio maksaa elareita. Varaat ajan mahdollisimman pian.
4. Käyt kelassa. Teet asumistukihakemuksen ja kysyt niistä lapsilisistä. Teet hakemuksen lapsilisistä sinulle jos se on mahdollista. yksinhuoltajakorotus tulee muistaakseni seuraavasta kuusta alkaen, kun entinen kumppani on muuttanut pois.
5.Soitat päivähoitotoimistoon. Teet isommille lapsille päivähoitohakemuksen.
Haloo. Tolla mitään hätää ole... Kunhan aikansa kuluksi keksii suoltaa teille tänne tuollaista.
6. lähetät miehelle asiallisen sähköpostin siitä, että lapsilisät kuuluvat sinulle, jos mies ei aio maksaa lasten kustannuksista mitään. huom asiallinen. tätä sähköpostiviestiä tulaan myöhemmin käyttämään oikeudessa miestä vastaan, jos ei maksa niitä lapsilisiä sinulle.
7. Soitat _kohteliaan_ puhelun miehen vanhemmille, jos ovat hoitaneet lapsiasi ennen. Sanot, että koska mies ei enää halua olla missään tekemisissä lastensa kanssa, niin olet kiinnostunut tietämään, haluavatko isovanhemmat silti pitää suhteen lapsenlapsiinsa. jos haluavat, niin sanot, että siinä tapauksessa nyt on tilaisuus auttaa lastenlapsiaan. Sinulla on monta asiaa hoidettavana, ja he saavat ottaa kaksoset luokseen/ tulla kotiisi hoitamaan lapsia. Muista asiallisuus. Kaikkea tekemääsi tästä lähtien arvioi sen mukaan, että miten voit oikeudessa tulevaisuudessa esittää mahdollisimman kunnollista verrattuna lapsien isään.
8. Kun sitten sinulla on aika lastenvalvojan luona, niin pidä huolta, että vaadit yksinhuoltajuutta. yhteishuoltajuus tarkoittaa, että miehellä on oikeus puuttua lasten asioihin. Koska hän on jo nyt kiusannut sinua niin, että ei ole muuttanut niitä kirjojaan, eikä maksa lapsilisia, niin ei ole syytä odottaa, että tulevaisuudessakaan ei olisi kiusaamatta, jos saa mahdollisuuden.
todennäköisesti mies vain kiusaa sinua sanomalla, ettei halua olla missään tekemisissä lasten kanssa. tämä tulee todennäköisesti muuttumaan. Siksi vaadi sitä yksinhuoltajuutta. Jos ei mies lastenvalvojan luona kirjoita sopimusta yksinhuoltajuudesta, niin sitten viet asianajajasi kanssa asian oikeuteen.
Haloo. Tolla mitään hätää ole... Kunhan aikansa kuluksi keksii suoltaa teille tänne tuollaista.
Heti huomenna soittoa sossuun ja vaikkapa diakonilaitokselle, josta saa myös ruoka-apua ilamn päivien odottelua. Onko vanhempia tms. jotka voisivat auttaa?
Kela tuskin voi lakkauttaa/siirtää lapsilisää niin kauan kuin mies on samassa asunnossa kirjoilla. Tai niin ainakin olettaisin.
Tuntuu tosi pahalta puolestanne, mutta usko pois, tilanne paranee kyllä. Tsemppiä kovasti.