Voiko opettajan pedagogiset opinnot suorittaa edes osittain etänä?
Kommentit (16)
Yleensä siitä kai tehdään yksilöllinen suunnitelma.
Ei kai se alasta riipu, kun nuo on ihan erilliset opinnot. Mitenköhän on nyt sitten... Ei tuo vuosi ole pitkä aika, mutta kun se tarkottaisi koko perheen muuttamista vuodeksi toiselle paikkakunnalle, niin kyllä se silloin pistää miettimään. Milläs maksetaan sitten asuntolaina, kun ei enää ansaita?
ap
Esim. taidealoilla sen voi suorittaa myös etänä, varmasti muillakin. Tiedän, että se on erillinen kokonaisuus, mutta etenkin juuri jälkikäteen suoritettaessa onnistuu hyvin etänä työn ohessa.
Niihin on pakollinen läsnäolo, luennoille taas ei.
Eräs tuttuni asui ulkomailla suorittaessaan kokonaisuutta ja aina Suomessa käydessään teki sen, minkä ehti, mutta pienryhmiäkin pystyi korvaamaan kirjatenteillä. Varmasti riippuu yliopistosta ja sen joustavuudesta.
Eräs tuttuni asui ulkomailla suorittaessaan kokonaisuutta ja aina Suomessa käydessään teki sen, minkä ehti, mutta pienryhmiäkin pystyi korvaamaan kirjatenteillä. Varmasti riippuu yliopistosta ja sen joustavuudesta.
Et varmaan sattuisi tietämään, missä yliopistossa kaverisi nuo opinnot suoritti?
pedagogisiin liittyy lähiopetuksen lisäksi paljon harjoittelua ja ne yleensä tehdään norsseissa.
Sinä (tai miehesi, kumpi nyt opinnot tekeekään) vuokraat jonkun halvan opiskelijasolun ja olet siellä viikot / ne ajat kun pitää olla läsnä. Asuntolainaan saan lyhennysvapaata tai kk-erää voi pidentää.
Pätevä saa niin paljon parempaa palkkaa ja mahdollisuuden vakivirkaan, joten vuoden kärvistely kuittaantuu nopeasti. Tietty jos asia on niin ettei ole valmis tekemään mitään uhrauksia niin ei voi mitään.
aineenopettajista? Kysyn siksi, että ammatillisten aineiden opettajat (ja aikuisasteen yleisten aineiden opettajat) voivat hankkia pedagogisen pätevyyden myös etänä, koska moni tekee sen työnsä ohella. Ammatillisia opettajakorkeakouluja on useita, yleensä AMK:n yhteydessä:
https://www.opekorkeahaku.fi/opehaku/
Tutustu avoimen yliopiston tarjontaan.
Itse olen tekemässä opettajan pedagogisia Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa, enkä ole vaihtanut asuinpaikkaa niiden vuoksi. Muutamia lähipäiviä opintoihin kuuluu, mutta ei tosiaan paljon. Ison osan opinnoista voi tehdä verkko-opintoina, ja pienryhmätyöskentelykin tapahtuu tällöin verkossa.
Nin, ja toki opintoihin kuuluu esim. opetusharjoittelu, mutta sen voi tehdä omalla asuinpaikkakunnallakin, jos sopiva oppilaitos löytyy.
Itse olen tekemässä opettajan pedagogisia Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa, enkä ole vaihtanut asuinpaikkaa niiden vuoksi. Muutamia lähipäiviä opintoihin kuuluu, mutta ei tosiaan paljon. Ison osan opinnoista voi tehdä verkko-opintoina, ja pienryhmätyöskentelykin tapahtuu tällöin verkossa.
Minä ainakin tein omani työn ohessa 8 vuotta sitten. En ole nykytilanteesta selvillä, mutta silloin niitä pedagogisia opintoja oli tarjolla vaikka ties missä. Itse arvoin Tampereen ja Hämeenlinnan välillä ja päädyin suorittamaan Tampereelle. Kahden viikon välein oli kaksi lähipäivää, muuten olin töissä ihan normaalisti omassa työpaikassani kotikaupungissani. Siellä myös asuin. Vain noiden lähiopiskelupäivien välisen yön vietin Tampereella.
Saman tyyppistä olisi ollut Hämeenlinnassakin. Ei todellakaan vaadi mitään muuttoja ja harjoittelutkin tehtiin kotikaupungissa.
jos on kasvatustieteen perus- tai aineopinnot tehtynä niin ne korvaa osan eli jotakin voi ainakin saada hyväksiluettua.
vaatii sen yhden lukuvuoden säännöllisen opiskelun paikan päällä.
Yksi lukuvuosi on lyhyt aika kun on pätevyydestä kyse.