Milloin on liian vanha äidiksi?
Minkä ikäisenä uskaltaa vielä yrittää raskautta?
Vauvakuume on, mutta mietin että olenko jo liian vanha..
Kommentit (34)
Sulla on vielä ihan helposti 5 vuotta aikaa.
Sen jälkeen jos vasta aloittaa niin kiire saa olla jos tahtoo useamman, terveen lapsen. Muutenkin vanha ja väsynyt vanhempi vastaa lapsen tarpeisiin nuorempaa äitiä huonommin.
kovimpa olet vanha:) Kerkeet saada monta vauvaa, jos vaan ei ole mitään lapsensaantiongelmia.
olin ensimmäisen syntyessä 37v
Jaksan erittäin hyvin ja nautin suunnattomasti äitiydestä ja hoitovapaasta.
mä sain 5 lasta 31-41v.
vanha ei välttämättä ole synonyymi väsyneelle, eikä nuori jaksavalle.
siperia opettaa ehkä suakin
Kun mietitään lasta sitä vanhemmat voisivat jättää lisääntymisen muille.
Minulla on jo kolme lasta..
Tuntuu vaan niin hullunkuriselta kun edellisestä raskaudesta on jo 10v... Jotenkin tuntee itsensä vanhaksi ja kuluneeksi.. Näen odottavia äitejä ja varmaan kuvittelen vaan, mutta näyttävät aina vaan nuoremmilta..
Jos sulla jo on lapsia niin minä ainakin uskon, että saat vielä vauvan. Miksi et saisi? Äitini oli 41 saadessaan viimeisen ja tätini 42. Hyviä, jaksavia ja nuorekkaita äitejä ovat olleet.
Kun on liian vanha äidiksi, ei enää saa lapsia.
ja hyvin meni, nyt jo 4v ja voisinpa vielä tehdä sisaruksenkin hänelle. Tosin en taida enää saada lasta, kun ei ole raskaus alkanut enää.
Olet liian vanha!! Ajattele lastasi kuinka vanha olet ku se on vasta teini:( lapset on hyvä tehdä viimeistään 30-vuotiaana!
Mulla oli 35 vuotiaana järjetön vauvakuume, nyt olen 37 v. Mulla myös 3 lasta saatu nuorena ja se oli ihan tietoinen teko. Olen aina halunnut äidiksi ja halusin tehdä lapset nuorena, että voin nauttia heistä enkä halunnut olla lapsenlapsilleni mikään eläkemummeli. Olen todella kiitollinen, että unelmani toteutui.
Tän ikäisenä tuntuu nololta saada lapsia. Ja kun lapsi on täysi-ikäinen niin mä olisin 55 v.
Ja sitten ne riskit. 3 täydellistä lasta nuorena, voinko onnistua saada tervettä lasta vielä tämän ikäisenä.
Haluatko tosiaan aloittaa sen vaipparumban alusta, jos sulla on kuopuskin jo 10-vuotias? Itse nauttisin tilanteesta täysin.
Itse koen sen niin, että yhtään lasta en halua enää, kun olen 35. Että eiköhän se ole jokaisen ajattelutavasta kiinni, itse haluan nuorena lapset.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2013 klo 17:46"]
Minkä ikäisenä uskaltaa vielä yrittää raskautta?
Vauvakuume on, mutta mietin että olenko jo liian vanha..
[/quote]
Silloin, kun ei hormonihoidoillakaan ja luovutetuilla soluillakaan tule raskaaksi.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 11:15"]
Haluatko tosiaan aloittaa sen vaipparumban alusta, jos sulla on kuopuskin jo 10-vuotias? Itse nauttisin tilanteesta täysin.
[/quote]
Mulla tämä hillitsi hyvin tehokkaasti vauvakuumetta, kun muutama vuosi sitten mietittii neljättä.
Meillä on nyt 12v, 10v ja 8v ja nautin ihan hirveästi siitä, että voin nukkua yöni rauhassa, jatkaa viikonloppuisin uniani vaikka puoleenpäivään asti, kukaan ei nuku päiväunia eikä päiviä tarvitse suunnitella sen mukaan, voidaan valvoa kesällä myöhään, eikä kukaan kränää seuraavana päivänä siitä syystä. Voidaan syödä mitä vaan missä vaan, ei tarvitse aina miettiä mitä se vauva tai taapero saa syötyä. Lapset ovat omatoimisia ja siistejä, kenenkään pyllyjä ei tarvitse pyyhkiä, eikä käsiä pestä. Jos olen sairaana, voin sairastaa rauhassa. Pienten lasten äitinä rutiinit oli hoidettava kovassa kuumeessakin.
En vastusta hedelmöityshoitoja yleensä, mutta iän tuoman hedelmättömyyden hoidossa ei ole minusta järkeä (edes yksityisesti). Tuo vain turhia riskejä esim.kehitysvammaisuus jne.