JYVÄSKYLÄLÄISTEN PINO!!! =)
Meitähän löytyi täältä Jyväskylästä ihan kivasti :) Mitäs kuuluu näin tiistai päivänä??
Itselläni on koko päivän sattunut oikean munasarjan kohdalle ihan mielettömästi :( Aamulla ei pystynyt edes kunnolla kävelemään.. Kuukautisten pitäisi alkaa 7-9 päivän päästä ja ovulaatio tuli ja meni jo, en tiedä mistä kipu johtuu?!
Töissä pitäs jaksaa olla vielä reilu 2 tuntia...
Tapaamista ja juttuseuraa odotellessa *Matilda*
Kommentit (40)
Juu.. kannatan myös jonkinlaista esittelylistaa. Mutta ehkäpä sen tekemisen kanssa voisi hetken odotella, jos vaikkapa kertyisi lisää ihmisiä ennen sitä. Tämä pino varmaan nyt toimii ihan hyvin esittelyyn.
Ehkäpä me keksitään meidän esittelylistaan joku kiva pieni kohta, joka on erilainen kuin muissa listoissa? Jotain kaupunkiin liittyvää, oma motto tai jotain muuta erityistä?
t. yks joka tahtoo aina kehittää ja olla erilainen... :-/ :-D
Jedelede: Meillähän on melkein saman ikäinen poika =)
Meidän juniori syntyi helmikuussa -04 ja on ihan mahdoton vilperi. Juosta töhöttää koko ajan ja joka paikkaan..
Joko teillä on joulukortti askartelut aloitettu? Mullakin olis se urakka edessä niin kuin joka vuosi muutenkin...Nyt ei vaan vielä ole ideaa syntynyt et millaset tänä vuonna väsättään =)
Mutta nyt ruuan laittoon, palaillaan taas! =)
Camelot, juu, huomasin saman, että melkeistä samanikäiset pojanviikarit meillä! ;D Vauhtia riittää juu... Nyt onneksi juuri nukahti päiväunille! ja lupasin mennä esikoisen kanssa siksi aikaa.. " kohta tulen..." -ei kelpaa pitkään vastaukseksi, mutta hetken kuitenkin! ;)
ALoitttelin eilen joulukorttiaskarteluita, teen ne tällä kertaa itse, koska näiden kahden kanssa siitä ei yksinkertaisesti tule MITÄÄN! ;D Voi olla että joihinkin kortteihin (kauempana asuvat sukulaiset ym) saa pojat laittaa omat puumerkkinsä, esikoinen jo jonkin verran kirjoittaa ja piirtää tunnistettavia kuviakin.. :) Menee kyllä varmasti joulukuun puolelle, ennenkuin nämä on valmiit.. Teen sellaisia servieteistä leikattuja, mitkä sitten sillä lakalla laitetaan kiinni. Tai ainakin yritän. Katsotaan nyt noi muutama eka, että onnistuuko ne hyvin. En oo ennen tehnyt tollasta.
Mii-, olen samaa mieltä, että taitaa riittää tämä pino toistaiseksi, kun eihän meitä nyt niin älyttömästi vielä ole.. :) Mutta toivotaan, että väki löytää tämän ja saadaan mukavasti porukkaa joukkoomme ja sitten sitä omaa listaa! Ja tuo mitä ehdotit, että jotain " omaa" siihen sitten, se kuulosti hyvältä!Eikun keksimään!! :D
Mutta nyt menen, ennenkuin poika menettää hermonsa äitiinsä, joka taas jäi koneelle vaikka piti tulla seuraksi... :/
Ihan mälsää,nyt ei ois aikaa kyl yhtään sairastaa.Ens viikko on viel ihan kauhee yliopistolla.Tentissä olin äsken (ihania noi lauantaiset yleiset tenttipäivä) ja tuntu et kuume alko nousta.Nyt vaan peiton alle ja jos siellä yrittäs vähän koulutehtäviä tehä.
Mitäs muille kuuluu?Katoin tossa äsken että asemalla oli hulluna lapsiperheitä ilmeisesti odottamassa jotain höyryjunaa,mikäs se semmonen juttu on?!Joulupukki jo nyt ?!:)
Nyt meen parantelemaan itteeni.Palailen kurkkimaan myöhemmin!
Wau, loistava idea tämä Jyväskyläläisten pino! Vaikkei täällä netissä mitään välimatkoja olekaan, niin tuntuu silti jotenkin kotoisammalta, kun on samojen kulmien ihmisiä =) Minä asun kylläkin juuri maalaiskunnan puolella, mutta ei sen varmaan välilä. Ja Jedelede: pyöräilen siitä Kuokkalanpellon ohi päivittäin... täytyy varmaan ryhtyä bongailemaan kahden pienen lapsen äitejä, heh.
Laitan minäkin tähän vähän esittelyä:
Molemmat ollaan 26-vuotiaita.
Ensimmäistä toivotaan.
Yritys aloitettu 11/05
Ja viimeiseen heti kommenttia, et nyt se on todella alkanut, siistiä! Kp 6/27-29 menossa, ja täti on poistunut keskuudestamme. Ovis osunee jonnekin ensi viikonlopun tienoille. Aika kovat odotukset on tälle ekalle yrityskierrolle, joten jos ei sitten tärppääkään, niin tullaan korkealta ja kovaa. Mutta ei se mitään, olen nyt antanut itselleni luvan hehkutella, surraan sitten tarvittaessa myöhemmin.
Voisko siihen Jyväskylän tulevaan esittelypinoon lisätä kohdan esim. lempipaikka Jyväskylässä, vai onko se ihan tylsä juttu? Minua tuo kiinnostaa, kun olen paljon tuollaisia asioita pohtinut (mm. asuinpaikkakunnan valinnan vuoksi). Vastaan nyt sitten ainakin itselleni, että meikäläisen lempipaikka on rantaraitti. Kaunis ympäri vuoden ja ehdotonta kaupunkisuunnittelun kermaa!
Sen verran vielä meidän yrityksestä, että tarkoitus on pitää asia salassa mahdollisimman pitkään. En ole kellekään kaverillekaan kertonut vauvakuumeilusta, joten jos joku täältä tunnistaa, niin pidetään meidän salaisuutena, jookos? =)
Nyt pitää varmaan lähteä vielä piipahtamaan Syyssäteissä ja sitten valikoimaan vaatteita illlan rientoihin. On tässä baarittelussakin lopun alun tuntua, kun koskaan ei tiedä, jos heti tärppää!
Itsekin olen asunut Jyväskylässä muutaman vuoden, mm. opiskelin siellä (ja vieläkin gradua vaille valmis) ja esikoiseni syntyi siellä vuonna 2000. Sitten palasimme Helsinkiin ja meillä on lisäksi 02 ja 04 syntyneet lapset. Jyväskylästä jäi mieleen MLL:n mammakerho ja iki-ihana neuvolantäti Anna-Liisa Kunnari. Tunteeko kukaan? Vielä pari vuotta sitten yliopistolla piipahtaessani kävin häntä tapaamassa. On siis Tapionkadun neuvolassa...
Huomenta kaikille!
Oli pakko rekisteröityä kun huomasin Jyväskyläläisillä olevan oman keskustelun!
Eli täällä on ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys on aloitettu syyskuussa eli pian alkaa kolmas yrityskierto. Miehen kanssa ollaan molemmat 24-vuotiaita, mies opiskelee ja minä olen jo työelämässä.
Tervetuloa vaan:)
Kiva huomata että muutama muukin esikoista kuumeileva on ilmaantunut joukkoon.
Ei se lempipaikka oo yhtään tyhmä juttu ainakaan mun mielestä.3kk asumisen jälkeen en vieläkään oo liikkunu paljon missään niin ois kyllä hauska kuulla mitä kivoja paikkoja on. Ite asustellaan Lutakossa ja munkin mielestä toi rantaraitti on tosi hieno. Siinä tulee aina lenkkeiltyä kun pääsee kivasti noita siltoja pitkin ympäri järveä. Harjullakin pitäs käydä,mut en vaan oo vielä ehtiny.
Kipeenä oon vieläkin..inhottavaa kun mulla on sellanen osa-aikanen siivoustyö, johon mulla ei oo edes työsopimusta, joten en saa varmaan mitään sairasajan palkkaa ja mun pitäs sinne sitten hommata joku tekemään se eli siis pitäs joku kaveri ottaa sinne ja selittää mitä se tekee kun ite vaan istun ja odotan.Ja rahatkin menis sit sille..äh...kai se täytyy kipeenä raahautuu paikalle ja edes tyhjentää roskikset jos ei muuta..on tää kyllä nihkeetä..
Mies keittelee tuolla glögiä kun mulla on kurkku kipeenä:)On se niin kiva kun vähän hemmottelee:)Ja kohta pistän sen makuuniin hakemaan jotain leffoja..
Ketkäs muuten jännää ens viikolla että tuleeko täti??Itelläni pitäs lauantaina tai sunnuntaina alkaa menkat..
Ehkä nyt uskallan tähän pinoon lähteä silläkin uhalla, että joku tunnistaa :)
JKL:n keskustan tuntumassa asutaan. Samassa kaupunginosassa kuin nimimerkki Bejaflor (en millään muista miten kirjoitetaan). Tämän vuoden puolella syntynyt lapsi meillä on ja toinen on tervetullut. Yhdet menkat synnytyksen jälkeen olleet ja toisia odottelen saapuvaksi parin kolmen viikon sisään (tai siis tietty toivon etteivät ala :)
Lempipaikka? Hmm, varmaan koti :) On tuo rantaraittikin hieno, neljä vuotta olenkin jo sen varrella asustellut.
Hih, meitähän on tässä pinossa kohta koko naapurusto ;) Beijaflor ja Ninni81 asuvat näköjään meidän naapurissa! Tosin me asutaan jo viikon päästä muualla!
Kiireinen viikonloppu! Meillä ollut vieraita, sitten olen pakkaillut, käynyt ostaa kaikkea uutta uuteen kotiin.. kohta vielä pitäisi lähteä sinne joulukadun avajaisiin!!
Menkat pitäisi alkaa torstaina.. jos ei ala, niin silti en tulevalla viikolla testaa! Esikoiselta nimittäin alkoi niin hirvittävä oksentelu heti testauksen jälkeen ja sitä kesti viikon 16 loppuun asti! Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että nyt ei tulisi samanlaista.. muuten jää ihanat jouluruoat ja -herkut syömättä :(
Rantaraitti on kyllä tosi kiva paikka. Kuitenkin mielestäni kauneinta aluetta on Säynätsalo!! 3 saarta ja järveä joka puolella ympärillä! :)
Mun mielestä Tapionkadun neuvolassa ei ole ketään KUNNARIA. Joku Anna-Liisa siellä saattaa olla, liekö mennyt naimisiin?
LISTAN NIMESTÄ: Olisiko mitenkään mahdollista, että heti listan nimestä ei tuo JKL pomppaisi esiin? *pelkää että joku tunnistaa"
Käyn enempi tuolla odottajien puolella,kun viikkoja on jo 37 kasassa.Välillä tulee silti luettua tätäkin palstaa ja ilokseni huomasin että jykyläisillä on oma pino,mukavaa!
Uteliaisuuttani tietysti luin pinoanne:)
Joku kyseli onko Tapionkadulla viellä neuvolatätinä Kunnari.
On meidän terkka ja ihana onkin!!Aivan mahtava!
Ei mitään valittamista päinvastoin.
Harmi Matilda kun just kohta muutat pois:)
Ois tosi mukavaa tietty ettei kenenkään tarttis jännittää mahdollista tunnistusta, joten itselleni kyllä käy että pinon nimeksi vaihdetaan jotain muuta.Itseäni ei niinkään pelota,kun en ketään paljoa täältä muutenkaan tunne. Mun kanssa samaa alaa alotti 10 ihmistä, joten aika epätodennäköstä et joku niistä palstailis täällä:)
Mies lähti nyt hakemaan niitä leffoja makuunista..sano tuovansa nyyhkykamaa, mikä on kyllä epätyypillistä..Eilen toi schindlerin listan ja sitä sit järkyttyneenä kuumeessa tuijotin.No jää nähtäväksi et mitä sieltä tällä kertaa tulee.
Missasin nyt sitten ne joulukadun avajaisetkin kun kipeenä oon.
Hei tuli viel mieleen, et pitäskö tehä viikko tai päiväpinoja ettei koko ajan tän saman alle kirjoteltas???Joku voi alotella kuka ehtii..tai ei tässäkään vielä mitään,mutta jos tää tästä kauheesti laajenee niin sit ei oo ehkä enää järkeä kirjottaa tähän pinoon.
Nii tost tunnistuksesta tuli viel mieleen, et onhan sellanen sähköpostilistakin yks vaihtoehto,mut en kyl niistä tiedä mitään..
NO nyt pitää ottaa koulupaperit käteen ettei mies tajua mun vaan palstailleen vauvoissa sillä aikaa kun se oli ulkona:)
Missä se Kunnarin huone oikein on? Tapionkadun neuvolassa kävin ja en siellä koskaan sellaista huomannut. Toisella puolen käytävää varmaan kuin Hervos ja Nurmi.
Lista oli tosiaan ihan kiva. Mites olisi yhteisö vaikka msn:ssä? Toisaalta täällä sivuilla on kyllä myös kiva kirjoitella, kunhan sen vain voisi tehdä niin, ettei koko maailma tunnista. Mutta toisaalta ne, jotka tätä palstaa lukevat taitavat olla samoissa aatoksissa kuin me :)
Olipas porukkaa 8)
Hei, minä kävin esikoisen aikana Hervoksen luona ja pidin tosi paljon. Kunnari otti kerran ultran ja kerran taisin kydä muutenkin hänen luonaan. Ihana neuvola! ja todella mukava henkilökunta!!!
Huomenna taas maanantai..Tosi nopeeta menee viikot. Perjantaina pääsin kaverin kanssa rentoutumaan ja nää viimeset kaks päivää onkin ollut ihan kaikkea muuta kuin rennot ;o)
Mutta nyt idolsia tuijottamaan ja sulattelemaan pizzaa.
Alkuviikolla vois tehdä uuden pinon. Ja musta ainakin olis mukavampi kirjoitella täällä kuin msn-yhteisössä.
kiireinen viikonloppu takana, siivousta ja vieraita ym. Huomenna sitten taas paremmalla ajalla, kun mieskin on töissä ;D
Camelotille piti sanoa, että Hervoksen Riitalla minäkin kävin kummassakin raskaudessa ja pelkästään positiivisia kokemuksia! Oikeestaan ainut asia, mikä meidän tammikuisessa muutossa harmitti, oli just se, että en enää mahdollisissa tulevissa raskauksissa pääse Riitan luo! :/ Uusi tätimme (on sama lasten ja äitiysnlassa) ei vaikuta ihan yhtä " ihanalta" , vaikkakin asialliselta. No, eihän sitä tiedä, millainen sitten on, kun sinne raskausaikana menee. Enivei, eli samassa huoneessa on Camelot käyty, ties vaikka ois vierekkäisellä penkillä joskus istuttu! ;D Ja siellä Riitan seinällä on meidän molempien lasten kuvatkin :)
Juu, mutta nyt kattomaan illan ohjelmat (BB ja Idolsin tuloslähetys..) ja sitten nukkumaan! Aloitetaan vaikka aamulla uutta viikkopinoa, katsotaan sitten, miten juttua riittää eli onko viikkopino sopiva, vai kenties päiväpinot, jos kovin intoudutaan turisemaan :)
Ja Pyrylle tännekin tervetulotoivotukset, tuolta Säteistähän ollaan jo " tuttuja" ! ;) Vai ohi aina ajelet... hih. Tuota Sulkulantietäkö? Hih, pysäytähän, jos näet meitä :D Kaksi pientä pojantalliaista minulla yleensä on mukana! ;) (TOSI hyvä vinkki...)
Ei mutta nyt on mentävä!! Huomenna sitten taas palaillaan.. :)
Jedelede PIINALLISISSA tunnelmissa, kp 24/26-27!! HUI! ;D
... no sitäpä tietä juuri. Minut taas tunnistaa pyörästä! Eli vähintään yhtä hyvä vinkki =)
Ajattelin vihdosta viimein ilmoittautua teidän joukkoonne, yleensä tulee vain pyörittyä taustalla.
Meillä on ensimmäinen lapsi toiveissa, jota on yritetty enemmän ja vähemmän aktiivisesti syyskuun lopusta. Oon itse 26v. ja mies 27v., mies on päivät töissä ja mä teen satunnaisesti lastenhoitajan sijaisuuksia päiväkodeissa ja muun ajan oon kotona kahden kissan seurana, siis työttömänä. Asustellaan tällä hetkellä Lohikoskella kerrostalossa, mutta oma rivi- tai omakotitalo on haaveissa.
Tää pino on mielestäni tosi hyvä ajatus, sillä on mukava lukea samanhenkisten ajatuksia jne. Omista kavereista suurin osa on jo saanut lapsen, odottaa jo toista tai lapsi ei ole ajankohtainen ja lisäksi kaikki asuvat parin sadan kilometrin päässä, niin ei aina tule oltua yhteydessä.
Meille on avattu uusi pino tälle viikolle, taisi olla " uuteen viikkoon jkl" , tule sinne. En kyllä ehtinyt sitä tänä aamuna vielä lukea, joten ehkäpä jo oletkin sinne kirjoittanut...? joka tapauksessa tervetuloa mukaan! :)
[color=orchid]Heipä hei kaikille!
ihan just mentävä ruuanlaittoon, mutta pikaisesti tännekin vielä..
Ihan tajuton väsymys täälläkin ja palelu.. vaikka meillä on sisällä lämmintä! VIllasukat piti vetäistä jalkaan ja tekis mieli vaan mennä nukkumaan.. Edes pihalle en jaksanut nyt lähteä lasten kanssa, vaikka keli oiskin ollut hyvä :/ Tosin viime yön vajaan 6 tunnin unilla lienee osansa tähän väsymykseen, eli tuskin mikään raskausoire.. :D
kp22/26-27.. yritän olla ajattelematta, mutta mietin kumminkin! ;D
Joulunavaukseen menosta en ole vielä ihan varma.. katsotaan nyt, miten ehditään ja tuleeko mahdollisesti vieraita silloin, kun oli vähän puhe.. Siivousta olisi ainakin luvassa tälle päivälle/huomiselle.. plääh.. ja joulukorttiaskartelua, joka on vielä pahasti vaiheessa! ;)
Ääh, mutta nyt onkin mentävä.. Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
[color=red][size=2]♥ Jedelede
ps. laitan nyt nämä esittelytiedot itseltänikin tänne:
eli Jedelede,
molemmat 26v
kolmatta lasta toivotaan, entuudestaan pojat 05/02 ja 03/04,
yritys aloitettu 11/05..
siinä kai ne olennaisimmat! Paikkakunnanhan kaikki tietää jo ;D
Juu, mutta nyt mä meen.. :)