Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero - rikkaan miehen tossun alta köyhäksi itsenäiseksi?

Vierailija
23.02.2012 |

Eli. Ollaan oltu yhdessä pitkään. Mieheni on erittäin varakas, ja vaikka olen koko liittomme ajan käynyt töissä minun ei ole tarvinnut huolehtia lainoista,sähköistä,vakuutuksista yms. Liittomme on ollut ns rauhallinen. Tulemme toimeen, emme riitele mutta jotenkin ... jotain puuttuu. En koe saavani tukea, ymmärrystä tms. Ns palvelen miestä (hoidan lapset ja kodin) annan tukea ym mutta en tiedä...Olen henkisesti valmis eroon.Mietityttää: toimeentulo: miten rahat riittää, mihin muutan yms ja miten lapset pärjäävät (esikoiseni 10v on TODELLA herkkä).. Kertokaas omia kokemuksia ja vertaistukea jos löytyisi niin mahtavaa :)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko avioehtoa?

Vierailija
2/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI avioehtoa.Mutta mieheni osaa kyllä "piilottaa" rahat eli ovat turvassa yrityksissä, eivät hänen tileillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teillä on vielä pieniä lapsiakin. Tai ehkä et kirjoittanut kaikkia eroajatuksiin johtaneita asioita tänne? Oletko puhunut näistä miehelle ja oletteko käyneet pariterapiassa, vai suunnitteletko koko hommaa täysin miehen tietämättä?

Vierailija
4/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teillä on vielä pieniä lapsiakin. Tai ehkä et kirjoittanut kaikkia eroajatuksiin johtaneita asioita tänne? Oletko puhunut näistä miehelle ja oletteko käyneet pariterapiassa, vai suunnitteletko koko hommaa täysin miehen tietämättä?

jotenkin turhalta kuulosti koko avaus. Vähän hakuammunnalta kuulostaa tuo erokin. ei miehet kaikkea tajua.

Vierailija
5/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käyneet terapiassa, pari vuotta sitten (tämä siis EI ole tuore asia), ilman tuloksia.Mies ei enää halua terapiaan. Viimeisen kahden vuoden aikana jo useampaan kertaan puhunut erosta, minä olen ollut vastaan.

Vierailija
6/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alkaa helpottaa. Ja on muuten valtavan hyvä tunne kun ei elä toisen rahoilla!!! Mutta itse ero on niin vaikea ja ikävä asia koko perheelle että täytyy olla aika varma siitä että haluaa sitä ihan sydämestään!!!

Vierailija
7/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sellainen tilanne, että miehellä epäsäännölliset tulot eikä se ottanut vastuuta yhteisestä rahaliikenteestä. Nyt nautin siitä, että talous on hallinnassa, vaikka köyhyysraja häämöttää.

Vierailija
8/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole köyhyyttä. Sehän tässä on niin hassua, että niin luullaan. Materia ei tuo onnea ollenkaan, vaan se juurikin vieraannuttaa ihmiset toisistaan - sitten lähdetään perhelomalle, un ei edes tunneta toisiaan kunnolla enää?

Ei ihme et tulee riitoja, kun tunteet purkautuvat.

Vierailija
9/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin huolissasi olet rahoistasi.

Toivottavasti lastesi äiti saa joka sentin sinulta kusipäältä ja vielä enemmänkin. Jotenkin alkoi oksettaa... mistä lie johtuu. Hyvää jatkoa sinun perheellesi johon sinä et kuulu.

Vierailija
10/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI avioehtoa.Mutta mieheni osaa kyllä "piilottaa" rahat eli ovat turvassa yrityksissä, eivät hänen tileillään.

ja jos ne yritykset on miehen/ mies on niissä osakkaana, niin ihan samalla tavalla avio-oikeuden mukaan sulle kuuluu niistäkin osat.

Tyhmäkö oot?

Vierailija
11/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ei ole syy rikkoa perhettä

Vierailija
12/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tekee elinympäristön, mutta ei tuo rakkautta. Itse erosin tuommoisessa tilanteessa, köyhää oli 3 vuotta mutta sitten opiskelin, sain töitä. Lapsille rankkaa, mutta sinunkin on selviydyttävä.

Vierailija
13/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mietit vain miehesi rahoja. Tienaa itse!

Vierailija
14/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Mä tosin en ole käynyt liittomme aikana paljoakaan töissä vaan sovimme että jään kotiin hoitamaan lapsia. Mieheni ei ole nyt erityisen varakas, mutta sen verran on omaisuutta etta ollaan saatu parinsadan neliön koti (ja siihen laina) ja matkusteltu yms. Kaikki siis miehen tuloilla. Jos vaatisin puoli, mies tuskin pystyisi ostamaan minua ulos talosta ja talo menisi myyntiin joka olisi kurja lapsen takia, onhan se ainoa koti minkä tietävät. En siis vaatisi mieheltä mitään, haluaisin tulla toimeen itse. Tosn köyhäilyksi menisi. Olisikohan minulla varaa edes kaksioon kolmen lapsen kanssa. Meilläkin on ihan oikeita ja vakaviakin syitä miksi erota, mutta lapset pitää yhdessä...

Vierailija
15/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kehuu rahoillaan, eikä eikä ole koskaan työelämässä. Oletko se sinä?

Vierailija
16/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ihmissuhteissa ja elämän kokemisessa merkittävänä, mun mielestä. raha tuo turvaa ja helppoutta mutta jos elämäsi ei tunnu mielekkäältä eikä yhtään omalta niin eroaisin kun lapset on isompia. Monelle riittää taloudellinen turva, ja materialistinen tyydytys. toisille ei. Et ihan köyhäksi voi jäädä, pitäähän miehen maksaa lapsistakin. Lasten koti on muuten ihmissuhteissa eikä talon seinissä. Mut aikuisten turva on usein talon seinissä eikä luottamuksessa elämään.

Vierailija
17/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frigideille riittää miehen rahat ja tunneihmiset haluvat halausta, kullia ja sopivasti rahaa.

Vierailija
18/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä rakasta miestä enää?

Vierailija
19/19 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen kannattaa vielä yrittää panostaa parisuhteeseen. Toisaalta jos mies ei panosta, niin sitten elätte kumpikin omaa elämäänne saman katon alla ja hoidatte lapset täysi-ikäiseksi. Sitten ero.

Jos mies on jo puhunut erosta, niin luultavasti sillä on toinen nainen. Miehet harvemmin haluavat erota muuta kuin toisen naisen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän