Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tää nyt on? Raskanaa ja päätä särkee joka päivä ja väsyttää.

Vierailija
23.02.2012 |

Olen 23 viikkoa raskaana ja joka päivä särkee päätä. Särky ei ole kovaa mutta häiritsee kuitenkin. Samaten mua väsyttää kamalasti koko ajan. Olisko alhanen hemoglobiini tai jotain muuta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi, että voin kävästä ja ne ottaa verinäytteen. Taisi olla neuvolassa ruuhkaa kun ei kerennyt muuta kuin ottaa nopeasti verinäytteen. Ensi perjantaina sitten pidempi aika ja katotaan verikokeen tulokset.

ap.

Vierailija
2/15 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli raskausviikot 6-20 melkoisen oksettavaa aikaa, jonka vuoksi syöminen oli mitä oli. Hemoglobiini laski niinkin alas kuin 102:een. Tuosta johtuen minulla oli monta viikkoa pää kipeä ja jatkuvaa väsytystä.

En usko että haittaisi, jos aloittaisit jonkin rautalisän jo nyt, käsittääkseni suurin osa raskaana ollessaan tarvitsee rautalisää raskauden loppupuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juo paljon vettä. Ei mitään 2 pikkulasia päivässä, vaan ihan kunnolla. Päänsärky lähtee mitä ilmeisimmin sillä pois.

Vierailija
4/15 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeen kunnon päänsärystä.

Voiko raskausmyrkytys aiheuttaa päänsärkyä? Näkyykö tähtiä silmissä? kutiaako kämmenet tai jalkapohjat? huimaako?

Vierailija
5/15 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo väsymys on kyllä pahin oire. Puuron keittokin tekee jo tiukkaa. Eikä näy tähtiä.

oikeen kunnon päänsärystä.

Voiko raskausmyrkytys aiheuttaa päänsärkyä? Näkyykö tähtiä silmissä? kutiaako kämmenet tai jalkapohjat? huimaako?

Vierailija
6/15 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kyllä niitä poikkeuksiakin kuulemma on, mulla oli huimausta ja tähtien näkemistä viikolla 17 ja ensimmäisenä pois suljettiin raskausmyrkytys... sen takia sitä vaan ajattelin kun se on kuitenkin se vakavin vaiva.

Mutta onnks pääset neuvolaan.

Vierailija
7/15 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja 20. Päätä särkenyt kuukauden. Lääkäri käski käydä hierojalla. On kuulemma pääkipeä, kun oksennan jatkuvasti niin niskat jumiutuu... Just!

- Panadolia menee-

Vierailija
8/15 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollasen diagnoosin varmana saa, jos kaikki arvot on ok.

Viikkoja 20. Päätä särkenyt kuukauden. Lääkäri käski käydä hierojalla. On kuulemma pääkipeä, kun oksennan jatkuvasti niin niskat jumiutuu... Just!

- Panadolia menee-

Vierailija
9/15 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
10/15 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päänsärky voi ainakin johtua nesteen puutteesta. Kannattaa siis juoda tarpeeks.

Väsymys on musta aika normaali raskauden oire, mulla on ainaki ollu sitä joka raskaudessa varsinki raskauden alkuvaiheessa väsytti koko ajan vaikka hg oli tosi hyvä..

Mutta voihan senkin tarkastaa neuvolassa jos epäilyttää

Vierailija
11/15 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin unohtanut kokonaan tuon päänsäryn. Itsellä se kesti pari viikkoa eikä mikään auttanut.

Vierailija
12/15 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tuo päivittäinen päänsärky oli ärsyttävää. Meni onneksi muutamassa viikossa ohi, en tiedä auttoiko lisärauta (Kräuterblutsaft) vai oliko vain noille raskausviikoille kuuluva vaiva (ainakin neuvolassa sen sanottiin olevan normaalia).

Itse oletan ainakin väsymyksen johtuneen hemoglobiinin laskusta. Mulla ei hb ollut alimmillaankaan kuin n. 120, mutta kun se on normaalisti yli 150, lasku tuntui voinnissa.

Kantsii joka tapauksessa ottaa puheeksi neuvolassa. Päivittäinen päänsärkyhän voi olla oire jostain muustakin.

Vierailija
13/15 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pyörrytti ja luulin et on alhanen verenpaine yhden käyttämäni lääkkeen takia. Hoitaja mittasi paineet, ja ne oli 125/80 (120/60).

Pitää varmaan alkaa juoda enemmän. Neuvola on kolmen viikon päästä.

Vierailija
14/15 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voisit käydä jo paljon aikaisemmin mittauttaa hemoglobiinisi..

Itseäni huimasi usein raskauden aikana, varsinkin kuopusta odottaessa.. alhaisen verenpaineen piikkiin meni.. Hb itselläni aina tosi hyvä, ikinä ei laskenut alle 125 raskauksienkaan aikana.

Vierailija
15/15 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt 113. Kuulemma rajoilla onko anemiaa. Raskausviikolla 8 oli hb 129. Sain nyt rautatabuja.

Tuo hb ei vissiin kovin alhanen, mutta kokeillaan josko rauta piristäisi.

ap.