Mitä ruoka-ainetta kaipasit eniten raskaana ollessasi?
Itse kaipasin maksaa.. Vesi kielellän ajattelin paistettuja maksaviipaleita ja maksakastiketta:D
Kommentit (22)
sillä ruokavalioni oli raskausdiabeteksen vuoksi hyvin tiukka.
enkä kaipaa nytkään mitään.
Ei multa ole koskaan mitään kyllä kiellettykään. Allergioiden takia en mm. kalaa syö ollenkaan ja paljon on muitakin ruoka-aineita (ja juomia) joten...
Söin kyllä kaikkea.. Maksalaatikkoa ja -makkaraa, kalaa, tuore- ja homejuustoja ym, mutta kohtuudella. En oikein usko noihin hysteerisiin suosituksiin. Mitään ei ole tullut ja viimeistä viikkoa viedään. Alkoholi, energiajuomat ja lighttuotteet ovat ainoita joihon en ole koskenut.
joita en närästyksen vuoksi voi syödä ollenkaan. Lonkeroa on tehnyt välillä myös mieli. Onneksi on kohta ohi.
ekassa en muista, tokassa tulinen intialainen ruoka ja kolmannessa en muista
Ja aurajuusto.
Outoa oli etten syönyt raskauden aikana palaamaan suklaata, vaikka muuten olen ihan suklaaholisti!
Mikään muu ei jäänyt pois. Olen vegetaristi.
Tuorejuustot, homejuustot, sushi. Muusta en mielestäni edes joutunut luopumaan...
maksamakkaran himo oli myös, oli raudan tarve, ruishiutalepuuro, ruisleipä ja hedelmäsäilykkeet kuuluivat päivittäiseen ruokavalioon.
Maksamakkaran syönnin suositukset muuttuivat esikoisen jälkeen, kuopusta odottaessa sitä sai jo vähän syödäkin.
en osannut aikoinaan muuta välttää kuin alkoholia
Tuorejuustoa ja batteryä vetänyt kummankin raskauden aikana. Voi minua.
sekä kylmäsavustettua lohta.
Närästyksen vuoksi en ole voinut syödä sitrushedelmiä ja sen vuoksi on tehnyt ihan hirrrveesti mieli appelsiineja ja mandariineja. Myös suklaata on ikävä välillä, sekin närästää ja paljon :(
Olem syönyt nyt 6 viikkoa suklaata lähes joka päivä 100g päivässä ja en ole lihonnut grammaakaan. Jee ! Kohta ei voi enää syödä kun vauva syntyy :-(
Onneksi viime raskauden aikana sentään hoksasin, että maksamakkaraa voi satunnaisesti syödä leivän päällä ilman, että menee A-vitamiinin saanti yli suositusten. Esikoista odottaessani en syönyt mitään maksaruokia, kun taisin silloin ottaa suositukset kirjaimellisemmin.
jos on tehty pastoroituun maitoon. Itselläni maksamakkara oli ainoa, ja sekin varmaan vaan sen vuoksi, koska pitäisi vältellä niin tekee vaan enemmän mieli.
siis semmosta kunnon pihviä mikä on just ja just hipassu pannua.. pari söin mutten viittiny hirveen montaa.
Kylmäsavulohi. Lisäksi erityisesti voileipäkakku, joka tehty kylmäsavulohesta.