Mitä tekisit jos lapsesi tekisi tällaista?
Kommentit (7)
tekisin akuuttitilanteessa.
Ottaisin alas ja sanoisin että tämä ei ole kiipeilypaikka.
Myöhemmin voisin miettiä, olisiko lapselle järkevää tarjota enemmän mahdollisuuksia kiipeilyyn turvallisemmassa paikassa.
tuosta tilanteesta. Eriasia on tietysti, miten se olisi fiksuinta tehdä?
Sanotaanko alhaalta, että tuleppa alas sieltä rauhallisesti, portaisiin ja joku nappaa käsistä kiinni ja vetää ylös vai miten? Riippuu nimittäin ihan lapsesta kuinka kannattaa menetellä.
Jos ylös, käskisin kääntää suuntaa, jos alas, sanoisin, että tule ihan rauhassa ja varovasti nyt alas sieltä.
Sen jälkeen katsottaisiin yhdessä paikka ja mietittäisiin, mitä sattuisi jos sieltä ihan ylhäältä putoaisi. Yhdessä tuumin todettaisiin, että huono paikka kiipeillä, ja sitten mietittäisiin mistä löytyisi hyvä paikka.
Ettekö te aikuiset enää muista sitä tarvetta, mikä lapsena oli aina kokeilla kaikkia erilaisia paikkoja, missä voi kiipeillä mitenkin?
Mä muistan, se on lapsen luonnollinen, sisäsyntyinen tarve. Ei tuo poika, joka kiipeilee ole tuhma tai paha tai tarvitse rangaistusta.
Eikä myöskään tartte kuolla päävammaan tai vammaantua loppuelämäkseen.
Menisin karjumaan että tulee heti alas!
koska tuo on julkinen paikka, jossa normaalisti osaan katsoa lasteni perään. Ihmettelisin aidosti, mitä minulle on tapahtunut ja miten pitkään olen ollut tiedottomassa tilassa. Sen jälkeen sanoisin lapselle, että rauhallisesti alas sieltä.
nappaisin kakrun pois ettei putoa
pojat nyt on poikia ja välillä tytötkin ;)