Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnitelkaa mulle halvat mutta lapsille maistuvat tarjoilut

Vierailija
23.02.2012 |

muksun synttärijuhliin.

Tyttö täyttää 10 ja tahtoisi kovasti kutsua kaikki luokan tytöt juhliin. Kertakäyttöastioita tai muita emme laita, vaan annamme tyttöjen syödä ns. vähän paremmista astioista, mehun juoda viinilaseista, jne.

Tarjoiluiden tahtoisin kuitenkin olevan maistuvat, mutta edulliset. Mitä siis pöytään tuon ikäisille tytöille, kun rahasta on todella tiukkaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinilasit??? Tarjoat sitä mihin on varaa, miksi esittää hienompaa kun ei varaa kerta ole?

Vierailija
2/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kasvisruokaa, vaikka intialaista? Kasviskorma, aloo gobia ja vaikka linssejä, lisäksi riisiä, raitaa ja nan-leipää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlat lapselle, joka muuten ei saa kaikkea hauskaa, mitä kaverinsa usein.

Ajattelin siis säästää siitä, ettei ostettaisi noita kertakäyttöastioita, vaan tuotaisiin pöytään juhlavuutta sillä, että annettaisiin lasten käyttää astioita, joita eivät yleensä saa käyttää. Lasit ovat kuitenkin eriparia ja vanhempia, joten ei ole maailmanloppu, jos joku sattuisi hajoamaan.

Anteeksi, en tajunnut, ettei köyhä saa yrittää järkätä kivoja juhlia. Ehkä laitan pöytään sitten vain kuivaa pullaa ja muovimukeihin kitkerää puolukkamehua. Vähävaraisia kun ollaan - annetaan sen näkyä. :(

Vierailija
4/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tyttöjen ITSE tehdä pitsansa ja jäätelöannokset. Eli teet/ostat pohjan ja saavat itse laitta täytteet jne. Jälkkäriksi jokainen tekee oman jäätelöannoksen. On aika halpaa, ja ihan joka ikistä täytettä ei pitsaa tarvitse olla. Jäätelöä 2-3 eri makua ja nompparelleja, karkkeja, kastikkeita koristeluun. Tai sitten kuppikakut jotka saavat itse koristella. Ottakaa kuvat jokaisen tekemistä annoksista/kuppikakuista ja printatkaa kuvat tytöille mukaan.

Vierailija
5/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kikherneistä, perunasta ja porkkanasta kasvispyörykät

- paahtoleivästä ja kurkusta englantilaiset kolmioleivät nätisti leikattuna

- veneperunoita

- porkkanatikkuja

- dippikastikkeeksi kermaviiliä

- jälkkäriksi uuniomenoita jätskillä

- synttärikakku: kauniisti koristellut muffinssit korkeassa pinossa

- popcornia

Vierailija
6/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei itse taitaisi intialaisesta ruuasta pitää. Ajattelin enemmän ehkä makeita tarjoiluja, suolaiseksi tyttö on itse pyytänyt coctailtikku-siiliä, sen ajattelin tehdä.

ap

Vierailija
7/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt jäätelöannokset on hyvä idea, mutta pitsoja ei mun mielestä tarvita.

Jätskiä, sipsejä/popcornia ja irtokarkkeja.

Vierailija
8/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääkin saa laittaa.

ap

Vierailija
9/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eri ikäisiä kuin omani).

Vierailija
10/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tytön 7v synttäreillä muutamaa jäätelöä, kastikkeita, hilloa, karkkeja, erilaisia strösseleitä (1 purkki jossa monenlaisia). Noista voinee tehdä omalle budjetille sopivan setin.

Tai lättykestit: marjoja / hilloa ja kermavaahtoa.

Vierailija
11/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi hauskalta!

Muuksi tarjoiluiksi laittaisin joko cupcakeja eli muffinsseja jotka saisi itse koristella tai sitten jäätelöä ja lapset saa itse tehdä annokset. Cocktailtikkusiili kuulostaa kivalle.

Popcornit on halpoja kun tekee kattilassa ja miksei mikrossakin. Mokkapaloista tykkää kaikki. Voit tehdä myös hauskoja vartaita hedelmistä;banaania, ananasta, omenaa, viinirypäleitä tms.ja kastaa siitä suklaakastikkeeseen tai sulatettuun suklaaseen.

Pienet club sandwichit on myös kivoja suupaloja eikä kalliita.

Vierailija
12/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuun merkintä intialaisista juhlista / bollywoodista. Koristelut siihen teemaan, ja kirjastosta bollywoodia lainaksi. Vaikka dvd, jonka mukaan pimut voisi tanssia ja tehdä oman koreografian. Herkuksi paistettuja banaaneja siirapilla, jäätelöllä ja strösseleillä. Ruokaisan puolen ei tarvitse olla intialaista ruokaa sinänsä, mutta fiilis on tärkein?

Vierailija
13/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien ehdottaman jäätelöbaari kuulostaa hyvältä, ja jos ostaa sellaisia nk perusjäätelöitä, on niillä hintaa 2-4 e/litra, ja siihen lisukkeita lisäksi, niin jo 20 eurolla saa aika paljon.

Cocktailpalahomma on lasten suosiossa, mutta ei automaattisesti mikään kovin edullinen tarjottava. Jos siilissä on lihapullia, nakkeja, juustoa, kurkkua, paprikaa yms. maksavat monet aineista suht paljon. Hodarit (sämpylät voi leipoa itse, se on edullista) olisivat huomattavasti edullisempi vaihtoeto, ja monista lapsista hyviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän