Mies painostaa seksillä, ahdistaa.
Meillä kaksi lasta; 3v ja pieni vauva. Olen täysin kiinni vauvassa, koska imetän. Vauva syö tiheästi, pullosta maitoa ei huoli. Vauva hyvin läheisyyden kaipuinen, herkkä ja haluaa olla paljon sylissä. Sallin sen, koska vauva vielä niin pieni.
Aikani kuluu pääosin lasten kanssa ja minä hoidan meillä myös kaikki kotityöt. Luonnolisesti olen väsynyt vauvan yöheräämitenkin takia. Eli aina kun mahdollista, yritän nukkua.
Eli tällä hetkellä uni on minulle seksiä tärkeämpää. Jokainen minutti lisää unta, on lottovoitto. Jos en saa nukkua, en oikeasti jaksa.
Ja mitä tekee mies. Painostaa seksillä! Hän kuulemma joutuu riutumaan, kun minua ei seksi tällä hetkellä kiinnosta. Mies otti nokkiinsa ja meni eri huoneeseen nukkumaan (omasta tahdostaan).
Olen pyytänyt monta kertaa viereen nukkumaan, mutta ei kuulemma pysty nukkua vieressäni, koska se "ahdistaa tunnetasolla". Eli saa olla lähellä, mutta seksiä ei tipu.
Nyt tämä tilanne on mennyt jo ihan naurettavaksi. Miettii eroa tai jotain muuta ratkaisua seksihalujensa tyydyttämiseen (moni varmaan arvaa, jo millaista). Välimme ovat kiristyneet entisestään ja tätä menoa voimme oikeasti sanoa hyvästit tälle suhteelle. Erillään nukkuminen ja läheisyyden puute on vienyt ainakin minulta halut lopullisesti. Ne viimeisetkin rippeet. Ja mies tietää tuon, koska olen asiasta hänelle maininnut.
Että seksiä pitäisi olla, vaikka nukutaan eri huoneissa ja eletään, kuin kämppikset?! Ei sovi minun ajatusmaailmaan tuollainen.
Onko tämä teistä nyt reilua? Pitäisikö minun jaksaa olla kiinnostunut seksistä tällä hetkellä, kun pieni vauva vie kaiken energiani? Olenko minä kohtuuton miestäni kohtaan, jos haluan keskittyä vauvaan ja nukkumiseen seksin sijaan?
Vauva on hetken pieni ja kohta nukkuu varmasti jo paremmin yötkin ja minun väsymykseni hellittää. Sitten jaksan varmasti taas keskittyä täysillä suhteeseen. Mies ei vaan taida jaksaa odottaaa enää :(
Kommentit (59)
Olisi kohtuullista, jos kohtelisitte miehiä kypsinä ajattelevina ihmisinä.
tutkimuksesta, jonka mukaan heille seksi tarkoittaa nimenomaan rakkautta ja hellyyttä. eli jos he eivät saa seksiä, he kokevat, että vaimo on lakannut rakastamasta.
itse asiassa ajatus olikin lähtöisin miesten omasta suusta tutkimuksesta, jonka mukaan heille seksi tarkoittaa nimenomaan rakkautta ja hellyyttä. eli jos he eivät saa seksiä, he kokevat, että vaimo on lakannut rakastamasta.
ja tutkijoina oli joukko sovinisteja...
Mitä sä sille enää annat? Tai tarvii miellyttää... Sullahan on jo lapset.
minä en halua, minä en jaksa, minä olen marttyyri. Minä en voi ainakaan asiassa joustaa. Minulle on ihan sama miltä toisesta tuntuu.
Kyllähän se seksi loppuu jo hääkakun leikkamiseen.
minä en halua, minä en jaksa, minä olen marttyyri. Minä en voi ainakaan asiassa joustaa. Minulle on ihan sama miltä toisesta tuntuu.
samaltahan se tuntuu, kun halutonta lykkii. Pankoon raatoa sanon minä.
Ihmettelen edelleen miestä joka nauttii seksistä haluttoman kanssa???
Et tule tänne sitten vinkumaan kun pilasit avioliittosi sillä, että et saanut ihan kaikkea miehestä, mitä halusit ja se oli ihan sika, aina kimpussa.
Kompromissejä ystävät hyvät. Jos toisella on todellinen paha olo, voi uhrata toiveensa viideksi minuutiksi liiton ja lasten hyväksi. Enkä tarkoita tällä sitä, että sinä annat ja mies ottaa, vaan kaivat itsestäsi sen nautinnon. Jos teillä on jo kaksi lasta ja avioliitto, ei se niin kauhea mies voi olla.
Close your eyes and think of England!
ja tutkijoina oli joukko sovinisteja...
lienevätkö sillä sekunnilla, kun alkoivat naisia haastatella, muuttuneet feministeiksi?
kyseessä oli siis haastattelututkimus, jonka mukaan moni mies koki tulevansa hylätyksi, koska äiti keskittyy lapseen. heille kun rakkauden osoittaminen seksillä oli hyvin ominainen tapa, he kokivat, etteivät enää saaneet vaimoiltaan rakkautta, jos sitä seksiäkään ei ollut.
vähemmän on seksiä sitä vähemmän haluttaa.Lopuksi ei enää ollenkaan.
Sinuna en jäisi niitä haluja odottelemaan.Ei ehkä tulekkaan,mutta voi myös palautua kun pääset kynnyksen yli ja annat miehellesi periksi,kaikki muuttuu sen jälkeen.
Joskus huomaakin haluavansa kun vaan rupee hommiin.
Tolla tyylillä menette mahdottomaan umpikujaan josta ei ehkä pääse pois,kynnys kasvaa liian suureksi.
Seksi myös yleensä piristää itseäkin ja hymy on huulilla seuraavanakin päivänä.
Sinuna en pitkittäisi enempää.
että miesten näkökannat tulevat esiin (tosin yleensä haastattelututkimuksissa on aika pienet otokset, veikkaan että tässäkin oli haastateltu 25 miestä ja naista. Osuinko oikeaan?).
Mutta eri asia on sitten, mitä johtopäätöksiä tuloksista voi tehdä. Kun siihen lapseen nyt on vauva- ja taaperoaikana PAKKO keskittyä. Ja se vie normaali-ihmiseltä aika paljon voimia. Niin ehkäpä tuloksia voisi tulkita niin, että on hyvä, että miehet tunnistavat nuo hylkäyksen tunteensa, jotta voivat käsitellä ne rakentavalla tavalla joka ei aiheuta lisää stressiä ja paineita uupuneelle äidille, joka ei ole nukkunut vuoteen. Esim. käsittelee oman päänsä kuntoon ja keskittyy itsekin joksikin aikaa siihen lapseensa (lapsen hoitaminen muuten vähentää tutkimusten mukaan miehen testosteronin tuotantoa, eli tämäkin voi olla ihan pätevä keino ongelman ratkaisuun).
ja tutkijoina oli joukko sovinisteja...lienevätkö sillä sekunnilla, kun alkoivat naisia haastatella, muuttuneet feministeiksi?
kyseessä oli siis haastattelututkimus, jonka mukaan moni mies koki tulevansa hylätyksi, koska äiti keskittyy lapseen. heille kun rakkauden osoittaminen seksillä oli hyvin ominainen tapa, he kokivat, etteivät enää saaneet vaimoiltaan rakkautta, jos sitä seksiäkään ei ollut.
hitsi, kun muistaisi sen tutkimuksen nimenkään edes... yritän kaivaa sen jostain esiin. pari viikkoa sitten oli tällä palstallakin aiheesta keskustelua.
eli kyse ei ollut tutkimuksesta, vaan väestöliiton koostamasta kirjasta, johon noin sadan leikki-ikäisen lapsen isät saivat kertoa tuntemuksiaan. kirja on nimeltään isyyden kielletyt tunteet ja hieman vastaava on sitten koostettu naisten kokemuksista.
tässä muuten pieni artikkeli tästä seksistä lapsen saannin jälkeen. tiedä sitten auttaako se ap:ta mitenkään, mutta kivahan noita on aina lukea.
http://www.vau.fi/Perhe/Parisuhde-ja-seksi/Tahanko-se-tyssasi/
ei se seksin antaminen auta. Et jaksa kuitenkaan useita kertoja päivässä olla käytettävissä. Huolestuttavinta on mielestäni tuo, että miehesi ei halua nukkua samassa huoneessa/sängyssä.
En osaa neuvoja antaa - itse keskittyisin vauvaan. Tärkeimpään. Jos aikuinen mies ei tätä älyä ja hyväksy tilapäisenä ilmiönä niin muutakin hankaluutta on edessä.
ei se seksin antaminen auta. Et jaksa kuitenkaan useita kertoja päivässä olla käytettävissä. Huolestuttavinta on mielestäni tuo, että miehesi ei halua nukkua samassa huoneessa/sängyssä.
En osaa neuvoja antaa - itse keskittyisin vauvaan. Tärkeimpään. Jos aikuinen mies ei tätä älyä ja hyväksy tilapäisenä ilmiönä niin muutakin hankaluutta on edessä.
Kuulat hukassa miehellä. Ei tervettä.
T: 11cm mies
johon on vaikea kommentoida..
Mitä jos näyttäisit viestin miehelle tai muokkaisit miehellesi kirjeen tuosta? Pystyisikö hän sitten ymmärtämään sinua paremmin?
Kuinka pieni teidän vauva nyt tällä hetkellä on?
Mies ottaa osaa kotitöihin ja muuttaa takaisin makuuhuoneeseen nukkumaan. Sinä annat seksiä 1-2 kertaa viikossa.
Vaimo vinkuu seksiä, lapsi nyt 2 v.
Minä aina luulin ja olin lukenutkin, että se seksi loppuu siihen lapsen tuloon.
Mies ottaa osaa kotitöihin ja muuttaa takaisin makuuhuoneeseen nukkumaan. Sinä annat seksiä 1-2 kertaa viikossa.
mun mielestä miehesi on loukannut sinua aika pahasta jo muuttamalla toiseen huoneeseen nukkumaan vain siksi, ettei saa seksiä kun sinä olet vauvan takia väsynyt.
Osallistuuko miehesi vauvan tai esikoisenne hoitoon auttaaksesi sinua?
Itse en kyllä tiedä mikä tuohon tilanteeseen enää auttaisi, jos mieheni toimisi samalla tavalla. Olisi varmaan luottamuspula. Miten joku voi vaatia seksiä ja jopa uhkailla erolla tai toisilla naisilla kun toinen se kaikken rakkain on niin väsynyt ettei jaksa?! Millaista se seksi edes olisi, jos sinä väsyneenä ja haluttomana suostuisit miehesi vaatimuksiin? Tuskin kovin mukavaa kummastakaan?
Miehesi on oikeasti typerä, ja todella itsekäs! Ootko varma, että oikeasti haluat jatkaa suhdetta hänen kanssaan? Millainen hän oli esikoisen vauva aikana, oliko samanlaista?
Olisko mahdollista että puhuisit asiasta neuvolassa? Jos vaikka miehesi uskoisi enemmän ammattilaisia kuin sinua? Mieti tosissaan, että haluatko jatkaa suhdetta miehesti kanssa, jos hän ei kerran huomioi sinua ollenkaan!
En voi oikeasti ymmärtää miten jotkut miehet voivat olla niin itsekkäitä!
Jaksamisia sinulle ap!!!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2012 klo 11:55"]varmasti nyyhkyttää sielä sohvalla ja vetelee käteensä. Luoja millainen surkimus.
Voiko säälittävämpää vetelystä ollakaan???
Joku alistettu vaimo ehdottelee että teetä miehellä kotitöitä ja siitä saa sitten seksiä :D :D
Eikö teillä miehet tee kotitöitä muutenkaan?
Ei irtoa minulta sääliä tuollaiselle surkimukselle. Vetäköön käteensä jos niin kovasti tekee mieli. Normaalisti mies kyllä ymmärtää tuon haluttomuuden, vaan taitaa olla typerä, kuin aasi tuo miehesi ap.
Harkitse oikeasti vaihtoa. Tuosta lapsellisemmaksi ei meno voi oikeasti muuttua. Ja et palkitse seksillä tuollaista käytöstä :D
T: 11cm mies
[/quote]
Täysin samaa mieltä.