Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mistä tietää, että on aika erota?

Vierailija
22.02.2012 |

emme ole miehen kanssa naimisissa, meillä on yksi lapsi (2v). Riitelemme toisinaan, usein emme enää edes viitsi. Meillä ei ole mukavaa yhdessä. Arkena työn lisäksi hoidamme vain lasta (vuorotellen) tai tehdään kotitöitä, "oman ajan" vietämme erikseen (harrastukset, tietokone/tv). Emme harrasta seksiä, koska miehen mielestä olen liian lihava (olen kyllä ylipainoinen) ja itseäni ei kiinnosta seksi, jossa minua kohdellaan "masturbointivälineenä".

Hui.. inhottavaa edes lukea tätä elämäämme näin kirjoitettuna. Mistä tietää, että ero on parempi ratkaisu? Meillä ei kuitenkaan ole mitään ns. "vakavaa", kuten väkivaltaa, päihteitä tms.

Ajattelen siis, että lapsellamme olisi parempi, jos emme eroa. Jos elämme vaan, niin kaikki menee ihan hyvin. Kun pitäisi tehdä yhdessä jotain (tehdä perheenä jotain, lomailla, mennä juhliin, kutsua vieraita) tulee heti sellanen suorittamisen maku. siis että pitää esittää, että olemme perhe ja viihdymme yhdessä.

Arkena esim. toinen ulkoilee lapsen kanssa, toinen tekee sillä aikaa ruokaa. Syömme yhdessä ja juttelemme niitä näitä, sovimme ja juttelemme miehen kanssa lapseen liittyviä asioita jne ihan sovinnolla. Kun taas parisuhteeseemme liittyvät asiat saavat yleensä aikaan riidan, joten emme niistä niin puhu. siis siitä, että emme harrasta seksiä, tee mitään kahdestaan tai edes perheenä..

Olen miettinyt paljon sitä, että minkälaista elämää haluaisin elää, eikä se ole tälläistä! pitäisikö lapsen takia kuitenkin sinnitellä? tuntuu hurjalta erota seksin ja romantiikan kaipuun takia, kun lapsen elämä on kuitenkin nyt ihan hyvää kahden vanhemman kanssa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettehän ole edes naimisissa. eroa jos huvittaa. jos haluat jatkaa noin, niin jatka.

Vierailija
2/5 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

= onnelliset lapset. Mitä turhaan olla onneton jos voi olla onnellinen? Ja kyllä se lapsi huomaa, ettei teillä hyvin mene. Ja mies varmasti käy vieraissa, kun sinä et sille anna. Jossain vaiheessa se (kai) tajuaa erota jos sä et sitä tee. Mutta kannattaisko se ero tehdä ennen sitä pettämistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuoruutesi onnettomana? Antaa lapsellesi tuollaisen kuvan parisuhteesta?

Etköhän tiedä itsekin mitä haluat, tee se.

Vierailija
4/5 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoituksesti oli suoraan kuin minun kynästäni! Itse olen tosin päättänyt, että en aio miestä vaihtaa oman romantiikannälkäni takia. Sen sijaan aion tehdä tästä olemassaolevasta suhteesta parhaan mahdollisen, eli yrittää tietoisesti parantaa suhdetta. Mikään kun ei kuitenkaan ole perustavalla tavalla vialla, nätisti sanottuna suhteemme on arkipäiväistynyt ja rakastuminen muuttunut rakastamiseksi. Se on "tylsempää". :)

Vierailija
5/5 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aivan samanlainen tilanne, mutta olen ajatellut, että se on lähinnä tämmöistä normaalia arkea pienten lasten kanssa. Itse olen aika varma, että monen lapsiperheen elämä on lähinnä vanhempana oloa, eikä niinkään parisuhdetta, ainakaan, kun lapset ovat pieniä. Kuitenkaan, kun ei ole suoranaisesti huono olla, en ole ajatellut eroamista. Sen ehtii sitten myöhemmin, kun näkee muuttuuko parisuhde takaisin samanlaiseksi, mitä se oli ennen lapsia, kun lapset kasvavat isommiksi ja itsenäisemmiksi. Nyt ovat koko ajan kiinni jommassa kummassa vanhemmassa. Eipä tässä jaksa mitään parisuhdeasioita miettiä saati sitten ajatella seksiä tai muuta läheisyyttä. Yleensä menemme nukkumaan aika samaa aikaan kuin lapsetkin, joten ei sitä kahdenkeskistä aikaakaan ole.

On ero tietysti käynyt mielessä välillä, mutta sitten olen miettinyt, että mitä se muuttaisi. Juu, voisin löytää uuden miehen johon tuntisin taas kiinnostusta seksuaalisesti yms. niin kuin aikaisemmin nykyiseenkin mieheen (onhan meillä kaksi lasta tullut). Mutta tällä hetkellä se ei tunnu tärkeältä. Tärkeältä tuntuu tasainen rauhallinen arki, jossa lapsilla on hyvä olla ja aikuiset pystyvät normaalisti toimimaan. Eri asia olisi, jos koko ajan huudettaisiin ja riideltäisiin rajusti. Meillä on normaalit riidat, kun välillä joku tilanne kärjistyy, mutta suurin osa ajasta aika tavallista elämää. Ei parisuhde-elämää ja läheísyyttä. Se on vaihtunut lapsiperhe-elämään.

Joku tuossa heitti pettämisestä. Meillä ei ainakaan ole semmoista ilmassa, koska kumpikaan ei vaan tällä hetkellä jaksa keskittyä muuhun kuin töissä käymiseen ja lapsiin. Emme ole tästä pahemmin puhunut, mutta koska olemme aina kotona tai töissä, ei mahdollisuuksiakaan pahemmin ole :) Ja vaikka emme ole puhuneet, luulen, että ajattelemme aika samalla tavalla. Kun on enemmän aikaa ja energiaa, aletaan kiinnittää huomiota taas parisuhteeseen. Nyt lapset etusijalla.