Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääpiö kaks vee?

Vierailija
22.02.2012 |

Moikka, kysyisin minkä kokoisia teidän lapset on olleet 2-vuotiaina? Meillä kun on vain tämä yksi, eikä lähipiirissä muksuja. Poika nyt 2v 1kk ja 84,2cm ja 10,6kg. Saan jatkuvasti kuulla "voi kun se on pieni, puhuupa paljon yksivuotiaaksi" jne. Minusta jätkä näyttää ihan sopusuhtaiselta ja ikäiseltään. Olenko väärässä? Huomioitakoon, että itse olin lapsena tosi pienikokoinen, nyt 30v ja 166cm, pojan isä on sentilleen saman pituinen kuin minä, eli mieheksi aika lyhyt.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika oli 2v neuvolassa 94cm, oli hieman keskimääräistä pidempi, +1 -käyrällä muistaakseni. Nyt 3v neuvolassa oli 100cm.

Vierailija
2/13 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin juuri neuvolassa. Ensi viikolla täyttää 2 v. Pituutta 84 cm, painoa 11 kg. Pieneltä minustakin poika vaikuttaa, kun sisaruksensa olleet huomattavasti isompia. Mutta kasvu on hänellä tasaista. Itse olen 174 cm, mies 177 cm. Mies sanoo, että hänen kääpiögeeninsä ovat ilmentyneet pojassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin täytti 2v. 84.5cm ja 9.9 kg Neuvolassa sanoo aina et pitäis käydä tiheemmin seuraa kasvua, mut tyttö syö hyvin ja voi muutenkin hyvin että turhaa on mun mielestä. Itse olin yhtä pikkuruinen ton ikäsenä :)

Vierailija
4/13 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neitonen oli kaksivuotis-neuvolassa 81cm ja 10,3kg. Omilla minikäyrillään siis kasvaa, mutta sekä liikettä että puhetta piisaa!! Pienempänä käytiin ylimääräisiä kertoja neuvolassa, mutta nyt ollaan ihan normiaikataulussa eli kolmivuotiaana seuraavan kerran. :-)

Vierailija
5/13 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen oli kaksivuotiaana 83 cm 12,3 kg ja toinen 79,5 cm ja 10,8 kg.

Tota pikkuruisempaa myös ihmeteltiin aina. Ja siis vieläkin, kun hän on 5 vuotias. 8 kk ikäisenä kasvu pysähtyi hetkeksi ja käytiin ihan tutkimuksissakin siitä. Sairaalan lastenlääkäri katsoi myös ihan silmämääräisesti poikaa ja totesi, että on ihan sopusuhtainen. Ja koska kehitys on ollut muuten normaalia, tai jopa nopeampaa, niin ei oo tutkittu uudelleen, vaikka neuvolassa oon ite vähän kysellyt, että voisko niitä kasvuhormoneja silti tutkia. Eka kerralla niitä ei tutkittu, vaan kasvuhormonien välittäjäaineita (?) ja kaikkea muuta (keliakiaa sun muita). 5-vuotiaamme on nyt ikäisiään päätä lyhyempi ja pikkuveljensä kanssa melkein samankokoiset. Tuntemattomat aina kyselee, että minkäs ikäiset kaksoset sulla on :) Mut nyt ihan vastikään neuvolassa kasvukäyrässä oli piikki ylöspäin, eli kai noi muksut tosiaan kasvavat omaan tahtiinsa.

Pitkän sepustukseni tarkoitus on siis kehottaa olemaan huolehtimatta.

Vierailija
6/13 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v: 81cm ja 10,5kg.

Tämä on -2 käyrällä, joka on siis ihan yhtä normaali kuin 0 tai +2 käyrä.

Kaikki lukemat -2 ja +2 välillä on täysin normaaleja, nollakäyrä ei ole mikään ihanne tai tavoite, se on vain ja ainoastaan KESKIARVO.

Vierailija
7/13 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotias tyttö. Joka tosin onkin omilla plussakäyrillään kasvanut tasaisesti. Minä 177 cm ja isänsä 187 cm, joten vanhempiinsa tuntuu tulevan.

Eihän se ketään haittaa vaikka ne käyrät olis mitkä hyvänsä, jos kokoajan kasvu on kuitenkin lähelläkään juuri sitä omaa käyrää. Ja monilla ei tosiaan ole mitään vikaa kasvussa, vaikka käyrätkin hetkellisesti heittäis.

Että jos kaikki on noin muuten hyvin, niin älä suotta huoli ap!

Vierailija
8/13 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v:nä suunnilleen saman pituinen ja hoikka. Enpä ole oikeastaan ollenkaan kuullut kommenttia lapsen koosta.

Vierailija
9/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että, mitä sitten;

Lohdukkeeksi sinulle: meillä on kaksi poikaa, nuorempi oli 2 vee neuvolassa 85 cm pitkä ja ennuste pituus oli 170 cm, kundi tavoitti tuon nyt 13 vuoden iässä, nyt hän on 17 vuotias ja pituus on jo 187

Veljensä oli kaksi vuotiaan 97 cm nyt hän on 19 ja pituutta "vain" 179 cm.

Ei noista lapsista tiedä vanha Erkkikään kuinka he tulevat kasvamaan.

Vierailija
10/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään 2-vuotiaana, vaikka ei olekaan pitkä. En ole kuullut kenenkään luulevan vuoden vanhaksi. Toki on paljon pidempiäkin samanikäisiä, mutta meilläpäin hän ei suinkaan ole ikäisistään lyhyin.

Vierailija
11/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 2-vee tarkastuksessa 83cm ja 9 kg. Pikkuinen on, mutta omalla käyrällään kasvanut. Samankokoinen kuin äitinsä pienenä. :) On päiväkodin pienin, vaikkei suinkaan nuorin.

Vierailija
12/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minimies on, tutkimuksia on tehty, mitään ei toistaiseksi löydetty. Kehittyy normaalisti koko ajan.

Välillä masentaa käydä tutkimuksissa :(

Vierailija
13/13 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minimies on, tutkimuksia on tehty, mitään ei toistaiseksi löydetty. Kehittyy normaalisti koko ajan. Välillä masentaa käydä tutkimuksissa :(