Te joilla ensin poika ja sitten tyttö
Kommentit (13)
Ei kaikkea, mutta jonkun verran kyllä. Haalareita yritin katsoa sellaisia, että käyvät pojan jälkeen vielä tytölle.
mutta ovat vielä molemmat pieniä (1 ja 2), niin että käyttävät, mitä äiti pukee.
Ollaan pidetty pojallakin aika paljon unisex-vaatteita, koska ne on musta niin raikkaita.
Ne tietysti menee tytöllekin. Tytölle toki ostettu ihan mekkoja jne.
Ostin pojalle unisex-vaatteita - punaista, ruskeaa, beigeä jne, koska inhoan perinteisiä sin./v.sin "poikavaatteita". Ulkovaatteet on aina ostettu Popista, joten hyvin on menneet siskollekin.
Varsinkin talvivaatteita. Ovat kyllä aika poikamaisissa väreissä mutta eipä se haittaa, pääasia että vaatteet ajavat asiansa.
"poikien" väriset ulkovaatteet ovat erinomaisia. Toki saa uusiakin ja "tyttöjen" sävyisiä, jos haluaa, mutta säilytän kyllä kaikki käyttökelpoiset isoveljen vaatteet. Kengätkin..
että joku hankkii selvästi poikamaisia vaatteita pojalle ja tytölle sitten tyttömäisiä?
Meillä on tyttö käyttänyt veljien vaatteita mutta pojille on hankittu myös tyttömäisiä vaatteita!
Vauvana käytti samoja yöppäreitä ja sukkahousuja ja aluspaitoja yms. Siis sellaisia joita käytettiin vain kotona tai jäivät muiden vaatteiden alle piiloon.
Itse en tykkää unisex-vaatteista. Unisex-vaatteina pidän sellaisia vaatteita mitkä ovat väriltään joko valkoinen tai beige tai muu äärimmäisen hailakka väri ja jossa ei ole mitään kuvaakaan josta voisi päätellä vauvan sukupuolen. Esim. beige pusero jossa paloauton kuva, on selkeästi pojan paita. En kyllä tykkää hailakoista väreistäkään vaikka olisivat kuinka selvästi kuvioituja toiselle sukupuolelle.
varsinkin ennen kouluikää kun vaatteiden ulkonäöllä ei ole niin väliä.
Soveltuvin osin. Ulkovaatteita yritän ostaa siten, että menevät aikanaan pikkusiskollekin. Eri värisillä asusteilla saa tyttömäisen kokonaisuuden.
Vauva-aikana pojalla oli enemmän unisex-vaatteita, jotka ovat toki olleet siskonkin käytössä. Lasten kasvaessa siskon veljeltä perimien vaatteiden määrä näyttä vähenevän, niin iso osa esikoisen vaatteista alkaa olla selkeästi pojille sopivia (vaikkei meillä paljon mitään sarjakuva- ja monsterivaatteita käytetäkään).
toki on ostettu myös tyttömäisiä vaatteita.
Tytöllä ikää 6 v ja on vielä hyvin kelpuuttanut isoveljen vanhat vaatteet.
Juuri katselin myyntiin pojan vanhoja vaatteita ja tyttö kävi kasasta napsimassa itselleen mieluiset vaattet.
Joitakin tyttövaatteita, mekkoja ja sellaisia, olen saanut lahjaksi, mutta en ole ostanut itse. Tyttö on vasta 1,5v ja poika 3,5v joten tyttö ei vielä itse osaa sanoa vaatteistaan mitään. Sitten joskus 3-4-vuotiaana joutunen ostamaan tyttövaatteitakin.
Vanhempana tosi vähän. Itku tuli kun piti pihahommiin laittaa vuosi sitten isoveljen vanha musta haalari .
Nykyään haluaa "periä" isoveljen verkkareita :) vaikka muuten onkin viimeisen päälle bling bling.
jotain esim. kumisaappaita on käyttänyt, mutta pojan vaatteet on pojan vaatteet ja tyttö haluaa tyttöjen vaatteita. Ihan jotain yksittäisiä, kuten kaulahuivi, sormikkaat tms on periytynyt siskolle.