Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin sinä menisit lomalla meidän tilanteessamme?

Vierailija
22.02.2012 |

Olen parhaillaan talvilomalla, kuten lapsetkin. Olemme aina talviloman kotona, koska mitään mökkejä ja mummoloita meillä ei ole, minne voisi mennä, eikä ole rahaa matkustaa minnekään. Jotkut ystäväni kommentoivat tätä lomanviettoa aina, että he eivät mitenkään voisi olla kotona, koska kaipaavat irroittautumista arjesta ja kotioloista. Kyllä kai sitä mekin kaipaisimme, mutta mitä vaihtoehtoja tässä nyt olisi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun se tapahtuu harvoin, sekin tuntuu lomalle :)

Vierailija
2/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon missä asut, joku miniristeily ei paljoa maksa ellei sitten tarvi lähteä pohjoisesta ja maksaa itsensä kipeäksi ennen kuin pääsee edes satamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan oltu paljon lomia kotona ja mielestäni se on yhtä rentouttavaa kuin matkailu muualle. (ja toisaalta jää pakkaamiset ja pitkät autossaistumiset pois).

Me ollaan varsinkin lyhyillä lomilla tehty sopimus, että silloin ei tehdä aamusta iltaan rästihommia kotona vaan oikeasti lomaillaan. Tehdään sellaista, mitä ei normaalisti tehdä ja meiltä ainakin löytyy lähistöltäkin sellaisia paikkoja missä ei jatkuvasti käydä (esim. kylpylä)

Mukavaa lomaa ap!

Vierailija
4/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä kai itse vain ihmettelen sitä, että onko tosiaan jotenkin poikkeavaa tai kummallista viettää lomansa kotona. Tuskin ainoita olemme laatuaan. ap

Vierailija
5/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koitan keksiä jotain omalta paikkakunnalta, ollaan käyty HopLopissa, museoissa, syömässä (Raxissa heh!!), katsomassa elokuva, uimassa jne

Ja silloin kun on oikein tiukkaa niin ollaan tehty "teltta" olkkariin ja oltu retkellä kotona, piknikillä olkkarissa, tehty elokuvateatteri olohuoneeseen ja otettu herkkuja ja pari elokuvaa :)

Vierailija
6/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla voi tehdä semmoisia asioita mitä arkena ei ehdi. Esimerkiksi käydä lasten kanssa ulkoilemassa, uimahallissa, keilaamassa... Tai katsomassa junia rautatiasemalla tai lentokoneita lentokentällä. Nämä kaikki on paljon halvempia kuin hotellihommat.

Lapsille sellainen lomailu on varmasti myöskin kivaa. Ei lapset tarvitse hotelleita ja mökkejä mihinkään. Ne on aikuisten keksintöjä.

Vierailija
7/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uimahallissa, tehty lumiviestoksia, askarreltu, tanssittu, laulettu, leivottu, laitettu yhdessä ruokaa, lainattu kirjoja kirjastosta ja luettu niitä.

Ollaan varakkaita. Vietämme osan lomistamme näin kotoillen.

Vierailija
8/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökyläkaverit ovat yleensä suurinta juhlaa.

Vierailija
9/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 7 vee toivoi parasta kaveria kylään, pientä shoppailua kirjakaupassa ja kahvilaan menoa. Poika 4 vee toivoi kirjastoretkeä ja kahvilaa.

Nämä olen toteuttanut ja aamuisin vielä kysellyt toiveita. Lapset ovat halunneet lököillä kotona.

Itse olisin kovasti johonkin reissuun alunperin halunnut mutta se ei ollut mahdollista ja nyt olen ihan hyvillä mielin kotona lomailusta. Itse asiassa on mahtavaa että lapset nauttivat pienistä asioista. Jos pienestä pitäen tottuvat että joka lomalla kovasti reissataan niin miten sitten kun ei joskus voikkaan reissata.

Vierailija
10/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lasten kanssa retkelle, voitte mennä kävellen/hiihtäen. Katso googlesta jos lähellänne olisi laavu, siellä mukava istua (tehdä tuli, grillata makkaraa jne.) mutta jos laavua ei ole niin ilmankin retki onnistuu. Ota pepun alle mukaan ohut makuualusta, jos teilla ei ole niin osta, maksaa n. 4€ marketeissa. Tuo hyvä, on lämmin ja kuiva istua. Evääksi kuumaa mehua/kaakaota, jotain hyvää (helposti syötävää)evästä jne.

-Talviloma aikaan melkein jokaisessa kunnassa on joku tapahtuma lapsille. Google tässä taas hyvä, voi olla mäenlaskuriehaa, tapahtumaa jollakin kotieläinpihalla, puuhapajaa tai temppurataa lapsille, huomaa myös museoiden ja taidemuseoiden tapahtumat, monissa tilaisuuksia lasten loma-aikoina. Noissa em. se hyvä puoli, että ovat joko kokonaan ilmaisia tai maksavat vain muutaman euron. Jos omassa kunnassa ei ole mitään, niin lähikunnista varmasti löytyy, varsinkin isommista kaupungeista.

-Tehkää jotain spesiaalia lasten kanssa kotona. Esim. laittakaa jotain erikoista ruokaa (tyyliin makumatka kiinaan) etsikää yhdessä reseptit jne. tämä ei ihan pienten lasten kanssa toimine) käykää kaupassa ja tehkää kunnon illallinen teemaan mukaan, alkuruoka, pääruoka, jälkiruoka. Ja teemahan voi olla ihan mikä tahansa, jos lapset pitävät askartelusta niin voivat koristella sen mukaan/pukeutua teemaan mukaan, olkoon sitten kiina tai villi länsi tai vaikka lappi kyseessä.

-Menkää retkelle omaan olohuoneeseen. Rakentakaa olohuoneeseen teltta peitoista, ottakaa ns. "eväät" mukaan ja syökää lattialla, pelatkaa pelejä, kertokaa kummitusjuttuja jne. Oma kotikin on erilainen jos ei tv pauhaa täysillä ja valoina on kynttilöitä/taskulamppuja.

Vierailija
11/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla voi tehdä semmoisia asioita mitä arkena ei ehdi. Esimerkiksi käydä lasten kanssa ulkoilemassa, uimahallissa, keilaamassa... Tai katsomassa junia rautatiasemalla tai lentokoneita lentokentällä. Nämä kaikki on paljon halvempia kuin hotellihommat.

Lapsille sellainen lomailu on varmasti myöskin kivaa. Ei lapset tarvitse hotelleita ja mökkejä mihinkään. Ne on aikuisten keksintöjä.

Voit kysyä kavereiltasi, että milloin te sitten ehditte viedä lastanne museoihin, teatteriin tai kirjaston lastenosaston näyttelyihin ja teemaviikkoihin? :)

Tuskin se lapsi siitä Kanarian lomasta nauttii yhtä paljon kuin se alltaan reunalla kaljaa ryystävä isipappa tai hipiäänsä kaunistava äiti.

Me käymme itse lomilla ulkomailla, mutta tiedän, että lasten kannalta lomailu Suomessa olisi vähintään yhtä avartavaa, etenkin kesällä. Meidän kesken: me aikuiset sinne enemmän haluamme. :)

Vierailija
12/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani itse lapsi, olimme yleensä lomat kotona.

Isovanhemmmat asuivat niin lähellä, että siellä olo ei ollut lomailua. Yleensä vain olimme kotona, ja teimme niitä "pieniä" juttuja, mitä täälläkin on ehdotettu.

Kesäisin teimme yleensä jonkin pienen kotimaanmatkailun, kestoltaan 2-7 päivää. Muuten olimme pitkälti kotona.

Mutta kotona lomaillessa kävimme kirjastossa, ulkoilemassa yhdessä, isossa kaupungissa ostoksilla, kyläilimme ihan samalla paikkakunnalla yms.

Ja aina emme tehneet mitään, mikä olisi maksanut ylimääräistä, ja itse olin yleensä tyytyväinen eniten siitä, että sain olla äidin/isän kanssa kotona.

Älä siis stressaa :)

Vierailija
13/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä ja toisella olikin ehdotuksia - et kertonut asutteko kaupungissa vai maalla: kaupungissa voi ryhtyä leikkimään turistia kotipaikkakunnallaan, kiertää ne museot ja nähtävyydet, seurakunnat ym. järjestävät usein hiihtolomaohjelmaa, jne. Maalla voi lähteä vaikka pitkälle hiihtoretkelle eväiden kanssa! Ehkä vielä retkikeitin mukaan.

Vierailija
14/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutiksessa on noita risteilylappuja pilvin pimein, osta heti hinnallakin muutama euro.

Omat eväät laivalle mukaan, ei paljoa vaadi.

Tietty jos menee monta sataa rahaa että pääsee satamaan asti on tiettty eri.

Vierailija
15/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin talviaikaan.

Vierailija
16/16 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se lapsi siitä Kanarian lomasta nauttii yhtä paljon kuin se alltaan reunalla kaljaa ryystävä isipappa tai hipiäänsä kaunistava äiti.

Meidän perheessämme kukaan ei nauti kaljan ryystämisestä ja siitä rantalomastakin nauttii eniten juuri lapset. Heille jo lentomatka on seikkailu. Saati sitten ihana lämpö, uima-altaat, vesiliukumäet, meri ja erilainen luonto.

Meidän viimeisimmästä etelän lomastamme on jo yli vuosi ja silti lapset jaksavat sitä muistella.

Toki me matkustamme myös Suomessa sekä käymme kirjastossa, teatterissa, leffassa ja osallistumme lasten kulttuuriviikkoihin.