Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten onnistun aina olemaan perheessä joka

Vierailija
22.02.2012 |

alistaa, mitätöi kaikki mielipiteeni, aiheuttaa vakavaa masennusta, vakavia unihäiriöitä ja kroonisia kipuja, koska ne johtuu henkisestä pahoinvoinnistani.

Tarkoitan tällä lapsuudenkotiani sekä nykyistä perheeni kotia, jossa puoliso ja lapsi yrmää minut.

Lapsuudenkodissa vain kova työnteko kelpasi, nykyisessä kodissa samoin kova työnteko ylirasitukseen asti ja sänkyhommissa minua kaivataan, mutta kuten arvata saattaa seksi ei paljon huvita.

Elämässä mukana minua pitää neljä läheistä ystävää, koirat ja eipä mikään muu.

Olen pari kertaa menetttänyt tajunnan kipujen takia, siitä on tullut mieleen että tilannettani ei varmaan helpota muu kuin jossain vaiheessa niin karmealta kuin se kuulostaakin niin kuolema vie univelat ja kivut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt itse vastuu elämästäsi ja tee asialle jotakin.

Vierailija
2/3 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi, uskon, että alitajuisesti ihminen hakee samantyylistä kuin mihin on tottunut. Olipa se vaate tai perhe. Siksi alkoholistin tytär löytää muita helpommin juopon puolison (ei kaikki, mutta tilastollisesti), väkivaltaisen lapsuuden kokenut menee yhteen väkivaltaisen kanssa jne.

Toisaalta, ihmisten perusluonne ja olemus voi altistaa kiusaamiselle ja alistamiselle. Ja kiusattuna olemisen kokemus saa käyttäytymään kuin uhri ja se taas saa kiusaamisen käyntiin uudessakin ympäristössä. Edellee, ei aina ja kaikilla, mutta kuvio on tuttu jokaiselle vaikka kouluajoilta. Toisia vaan kiusataan vaikka kengän väristä ja homma jatkuu ja pahenee vuosi vuodelta. Kun taas joillain kiusaamisen yritys tyssää siihen ensimmäiseen naljailuun eikä jatku.

Molemmille asioille voi tehdä jotain, jos ne tajuaa ja tunnistaa. Helppoa se ei ole, mutta jostain se itseluottamus ja -arvostus on kaavittava ja alettava pienillä askelilla ohjata elämäänsä.

Helpottaisi, jos ap antaisi esimerkkejä kokemastaan alistamisesta ja vähättelystä. Aina nuo eivät ole sivullisen silmissä merkittäviä, mutta kiusattu ottaa ne aina synkimmän tulkinnan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynnysmattona eläminen.

http://www.mentores.fi/

tuo on kai vain oulussa, mutta samantyylisiä on varmasti muuallakin. olen kuullut hyvää palautetta. En ole käynyt, koska en ole kynnysmatto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme