Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotus ja kuntoilu

21.02.2012 |

Terppa kaikille.

Ite en oo vielä päässy plussaamaan mutta tässä plussaa odotellessa on kerennyt alkaa miettiä mahdollisia liikunta muotoja raskaana ollessa. Olisikin mukava kerskustella odottavien ja jo lapsia saanneiden kanssa mahdollisista liikunta muodoista sekä mistä mahtaisi sellaisia löytyä. Ylipäätään tietenkin Odotus ajan liikunnasta keskustelu olisi mukava.

Sen verta itsestäni että oon parikymppinen opinnoista valmistuva ja miehen kanssa päätettiin esikoista alkaa hankkia. Parhaillaan odotellaan että koska plussa osuis omalle kohdalle. Liikuntaa tulee jonkin verran harrastettua koirien omistuksne myötä lisäksi opiskelujen puolesta työharjoittelu työ on ruumillista työtä (hevostalli hommia) joten siinäkin tulee paljon liikuttua.

Toivottavasti saamme hyvän keskustelun aikaiseksi aiheesta ja mikäli tälläinen keskutelu jo jostain löytyy niin viittitekö vinkkkaa missä semmonen oon, oon tääl ollu vast 2kk käyttäjän niin vähän pihal viel :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä plussattiin tiistaina eli raskaus on aivan alkumetreillä. Muuten on hyvin samat lähtökohdat kuin haaveilijalla. Minulla on kaksi omaa hevoa, ovat omassa pihassa, joten niiden toimesta tulee jo jonkin verran liikuntaa ja samoin koirien ulkoiluttamisesta. Pelaan lisäksi harrastejalkapalloa, jonka joudun nyt jättämään tauolle ihan jo vaarallisuutensa vuoksi (aina ei tiedä mihin pallo sinkoaa). Nyt kuitenkin haluaisin jotain siihen tilalle, pelkkä lenkkeilyn lisäys ei kuitenkaan oikein houkuta kun on tottunut ryhmässä liikkumaan ja olemaan. Eli jotain vähän sosiaalisempaa toimintaa hakusessa, en vain oikein tiedä mikä se oma juttu sitten on.

Olen pyöritellyt mielssä myös punttiksella käyntiä, en tosin tiedä mistä aloittaa kun en ole montaa kertaa aikaisemmin siellä käynyt..

Vierailija
2/6 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut kaikissa raskauksissa, että sitä voi tehdä mikä tuntuu hyvältä. Olen myös ratsastanut ekassa raskaudessa puoliväliin asti ja pyöräillyt vielä edellisellä viikolla synnytyksestä. Uiminenhan on tosi hyvä liikunta ja hölkkälenkeilläkin olen käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei... liikunta-asia on ollut paljon kyllä itselläkin mielessä. Tosiaan nyt mennään viikoilla 14+0 ja maha alkaa jo pömpöttää uhkaavasti :D Raskaus on ensimmäinen ja olen itse huolissani massan kasvusta (en haluaisi ihan 25kg kerryttää...). Tämän vuoksi toivoisin, että pystyisin liikkumaan mahdollisimman paljon ja pitkälle raskautta..

Olen ennen raskautta harrastanut liikuntaa 5-7x vkossa hyvin monimuotoisesti (vaikka ei ehkä kropasta uskoisi... :D en siis ole mikään huippukuntoinen kuitenkaan) Ratsastus (oma vuokrapolle läheisellä tallilla), nyrkkeily, kuntosali, uinti, aerobicjumpat, lenkkeily, kahvakuula...

Alkuraskaudesta (noin viikot 7-10) en pystynyt tekemään yhtään mitään kun oli niin paha olo koko ajan. Yrjö meinas tulla ajatuksestakin että lähtisin nyrkkeilemään. Ratsastusta kyllä pyrin jatkamaan, vaikkakin rankimmat valmennustunnit silloin jätin väliin.

Nyt kun pahoinvointi on helpottanut, ratsastus on normaalisti 3-5xvko (joskin hieman pelottaa että millä housuilla sitä enää kohta ratsastaa kun ei ratsihousut kyllä mene kohta enää kiinni...) eikä siitä ole kyllä mitään oireiluja tullut. Ainoastaan olen nuo "epävarmat" pollet jättänyt talliin, että mieluummin ratsastelen näillä varmajalkaisillla... Kuntosalia olen jatkanut myös normaalisti, joskin suorien vatsalihasten tekemisen olen jättänyt vähemmälle kun tuntuu jo pahalta. Rauhallisesti olen siis ottanut liikkeiden kanssa. Nyt viime maanantaina tosiaan myös ekan kerran kävin nyrkkeilyssä. Olin hieman liian innoissani ja eilen sitten oltiinkin gynen polilla alavatsakipujen vuoksi. Kaikki oli hyvin ja lääkäri epäili että nyrkkeilyn tohinassa joku paikka venähti vähän enemmän. Kohtu on kuitenkin jo kasvanut ja mamman paikat ei nyt pysy mukana. Muut on nyt vähän kesätauolla, mutta khavakuula pienillä painoilla ja jotain aerobic tyyppistä kyllä meinaa kuulua syksyn ohjelmistoon. Myös jotain jooga tyyppistä mietin kovasti, mikä olisi pehmeää ja rauhallista keholle, mutta mikä pitäisi vähän kuonaaineita liikkeellä...

Mutta eilinen kyllä opetti nyt hieman että tahdin on muututtava. Ihan samaa rääkkiä ei kannata ottaa mitä ennen ottanut, mutta varmaan perussääntö kuitenkin on, että kaikkea voi tehdä mikä tuntuu hyvältä! Kyllä keho aika äkkiä kertoo että missä kohtaa mennään liian lujaa. Tähän ainakin itse luotan ja aion kyllä tulevaisuudessa kuunnella hieman tarkemmin. Nyrkkeilyä en lopeta, mutta sielläkin nyt vatsalihastreenit jää väliin :D Ja perussääntöhän on, että iskuja ei tosiaan vatsan alueelle saisi tulla joten sen vuoksi myös matsien otto kehässä on jäänyt pois.

Mutta katsellaan jos sitä joogaa syksylle etsisi :)

Henna ja Jantteri 14+0 (LA 2.1.)

Vierailija
4/6 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin tänään ja ekaa odotellaan, joten olen vielä pallo hukassa koko liikunnan suhteen. Yleensä olen käynyt astanga jooga tunneilla ja juoksemassa. Kevään maratoni suunnitelmat tosin kaatuivat lantioluun murtumaan (syytä ei vielä tiedetä). Olen parantunut sen verran hyvin että aloittelen lenkkeilyä nyt uudestaan, mutta hitaammin ja lyhyemmillä matkoilla.

Ajattelin nyt ensi alkuun jatkaa myös astanga joogan parissa ja olen menossa viikon leirille heinäkuun lopulla. Fililiksien mukaan ajattelin sitä sitten keventää hatha joogaan ja lopulta prenatal joogaan.

Tämän päivän joogatunnilta tuli sen verran hikeä pintaan puolentoista tunnin aikana, että pelkäsin jo salamatkustajan saaneen lämpöhalvauksen. Täytyykin tarkistaa minkälaisia juttuja täytyy nyt paremmin huomioida tunnilla.

Kata & muru rv 3+3

Vierailija
5/6 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirista tuli mieleeni, että vauvaa odottaessa meidän uros rotikka muuttui ihan hirveästi. Tuli todellakin liian suojelunhaluiseksi mua kohtaan. Loppuraskaudesta en enää uskaltanut lenkittää sitä yksin kun meinasi käydä jokaisen vastaantulijan kimppuun ellei ihminen vaihtanut toisella puolelle katua. Synnytyksen jälkeen palautui ennalleen ja oli taas mukava lenkkeillä tottelevaisen ja rauhallisen koiran kanssa. Sillä vaan ajttelin kertoa että näinkin voi käydä.

Vauvan itkusta kyllä meni ihan sekaisin ensimmäisen kuukauden ja alkoi hädissään ulvoa ja juoksi ympäri huushollia niin kuin maailmanloppu olisi ollut ovella :D Muuten ei ole ollut ongelmia kuin tuo raskausajan liiallinen suojeluvietti. Sähkömies tuli kerran käymään meillä ollessani raskaana ja laitoin koiran takapihalle niin meinasi tulla ikkunasta läpi sisälle. Ei todellakaan ollut normaalia käytöstä kyseiselle koiralle.

Raskaana oleville on omia jooga dvd:tä joista olen itse tykännyt kovasti. (maternity yoga taitaa olla tuon yhden nimi)

Vierailija
6/6 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon nyt vakavasti harkinnut jos aloittaisi vesijuoksun. Tulee ainakin edulliseksi ja saa käydä silloin kun huvittaa. Pitäisi vaan ottaa selville sellainen uimahalli, jossa näitä vesijuoksuratoja on. Jouduin hankkimaan uudet bikinien yläosat tissien tursuamisen vuoksi ihan tätä harrastusta ajatellen.. Voi olla että iskee pieni ramppikuume, kun en viihdy yleensä isoissa ja meluisissa paikoissa. Pitää mennä sitten vaan aamu-uinnille muiden mammojen ja mummojen mukana :)

Pyöräilystä olin myös innoissani, mutta nyt kun rakko tyhjenee vähän väliä niin ei oikein ole innostanut kun penkki inhottavasti painaa ja aina kun osuu katukivetykseen tai muuhun esteeseen nii hypähtää niin että pelkää pissojen tulevan housuun :(