koulunkäynnistä
Minkälaisia porkkanoita/uhkauksia/ kiristystä käyttäisitte esiteineihin joita ei koulunkäynti kiinnosta??? tai siis käynti kiinnostaa mutta ei läksyt, kokeet yms.. alkaa oleen jo temput vähissä :(
Kommentit (2)
Meillä 3 lk tyttö ja kaikki koulunkäynti joka vaatii työtä, on tervanjuontia. Matikka ja äikkä sujuu hyvin kun niihin ei tarvi lukea, mutta kaikki aineet jotka vaatii lukemista tai ulkoa opettelua (kuten englannin sanat), menis päin helvettiä jos minä en painostaisi koko ajan.
Meillä maksetaan hyvistä koenumeroista (10 = 10eur, 9 = 8eur, 8 = 5eur, 7 tai huonompi = ei rahaa) ja sekään ei ole riittävä porkkana. Jos läksyt jätetään tahallaan lukematta, voin ottaa kännykän hyllylle tai laittaa polkupyörän käyttökieltoon tai antaa kotiarestia, mutta nämäkin tuntuu aika tehottomilta keinoilta. Viikkorahaa meillä ei anneta sillä tyttö saa kaiken tarvitsemansa kotoa ja isovanhemmat antavat silloin tällöin rahaa. Olenkin sanonut että koulunkäynti on sinun työsi ja saat siitä palkkaa=rahaa hyvistä koenumeroista, kun suoritat työsi hyvin.
Tyttöä ei kiinnosta koulunkäynti p.skan vertaa. Nyt saa ihan hyviä numeroita, 8 ja 9, joskus 10 kokeista, mutta jos minä en painostaisi lukemaan, numerot olisi jotain 6 luokkaa. Minua tilanne sapettaa vietävästi joten jos joku on keksinyt keinoja millä motivoida oppilasta, pistäkää niitä kehiin!
Milloinkohan lapsi alkaa itse ottamaan vastuuta omasta koulunkäynnistään?
kolmosluokkalaisesta kuudesluokkalaiseen.
ja niis on isoero. eli minkä ikänen ny kysees, siitä voi jo keksii paljon keinoi.