Mikä on hyvä numero lukiossa?
10 varmasti, mutta kuinka moni saa 10 lukiossa? Minkälainen oppilas?
Entä jos saa 7-9? Onko huono? Kyse on itsestäni, mutta minulle sanottiin, että 8 ja 7 noista ei ole hyviä...Ehdin jo olla hetken tyytyväinen itseeni ja opiskelukin rupesi tuntumaan mielekkäämmältä...:(
Kommentit (10)
mutta kuinka moni niitä vetelee joka aineesta??"Hyvän" numeron voi ymmärtää monella eri tavalla...6 en enää sanoisi, että on "hyvä"numero, mutta jos kyse aineesta jossa ei vaan ole hyvä, niin silloin se riittää.
koskaan tule menestyjiä. Usein pelkkiä 10 saavat ovat suorittajia, menestyminen vaatii yleensä myös luovuutta ja kykyä ajatella omilla aivoilla. Moni pelkkiä 10 saava on ns. ylhäältä päin käskytettävä, eli suorittaa hyvin annettuja tehtäviä jne. mutta ei kykene itse luomaan mitään, KÄRJISTÄEN.
Minusta 8 on ihan hyvä numero lukiossa, varsinkin kun sen yleensä saa suhteellisen kivuttomast, ei tarvitse pingottaa liikaa.
ollut jo pitkään. Kyllä kasi on oikein hyvä, seiska sellaista hieman keskitason alle.
Mun tyttärellä on nyt muutama kymppi, kuvaamataito ja lukiossa aloitettu ranska, ysejä äidinkieli, psyka, enkku,fysiikka, ruotsi kasi, pitkästä matikasta tuli vitonen, seiska ja seiska. Sisulla lukee tämän vuoden pitkää matikkaa, ehkä syksyllä vaihtaa lyhyeen, kun mielenkiinto on muissa aineissa. Jos lukis oikein ahkerasti sais varmaan vielä nostettua noita numeroita mutta kun haluaa muutakin tehdä kuin vaan lukea, emme ole pakottaneet pänttäämään.
Tuntuu itse kuitenkin suunnittelevan tarkkaan mihin panostaa ja nauttii opiskelusta.
kasi ja seiska ei ole, yksinkertaista
Oma poikani vetelee ysejä ja kymppejä joka aineesta ja aika moni hänen tuttavapiirissään myös. Eli on ihan tavallista saada hyviä numeroita.
todella paljon eri lukioden ja eri opettajien välillä. On tullut huomattua, kun olen antanut tukiopetusta matematiikassa lukiolaisille. Toisen opettajan hylätty on saattanut vastata toisen opettajan 7:aa...
Näillä tiukemmilla opettajilla kasikin voi siis olla jo todella hyvä numero, kun taas lepsummalla opettajalla se on erittäin helpostikin saatava.
todella paljon eri lukioden ja eri opettajien välillä. On tullut huomattua, kun olen antanut tukiopetusta matematiikassa lukiolaisille. Toisen opettajan hylätty on saattanut vastata toisen opettajan 7:aa... Näillä tiukemmilla opettajilla kasikin voi siis olla jo todella hyvä numero, kun taas lepsummalla opettajalla se on erittäin helpostikin saatava.
Esim. äikästä harva saa vitosta tai kutosta - silloin kielivirheitä on jo hirveästi tai esseet ovat tosi lyhyitä tms. Pitkästä matikasta taas on paljon vaikeampi saada hyviä numeroita. Ja paljon riippuu kyllä opettajastakin, ei sitä voi kieltää. Opettajat painottavat arvioinnissa eri asioita, ja kyllähän toiset ovat armollisempia kuin toiset.
Mutta jos noin keskiarvona pitäisi sanoa, sanoisin, että kasi on jo hyvä numero, siihen pitää osata. Seiskakin on vielä ihan kohtuullinen.
T: lukion ope
todistuksessa ainakin 8 on hyvä, 9 kiitettävä ja 10 erinomainen. Joten 8-10 on mielestäni hyvä.
Mielestäni 9-10 ovat lukiossa oikein hyviä, jälkimmäiseen vaaditaan aika lailla täydellisyyttä. Ei se vaadi kuin pari huolimattomuusvirhettä, niin tippuu kympistä ysiin, kun lukiossa tuo pistearvostelu selkeästi tiukempi kuin yläasteella. Minulla ainoa yläasteen kymppi tippui ysiin.
Kasi on mielestäni hyvä ja hivenen keskivertoa parempi. Heittäisin, että se keskiarvo pyörii siellä jossain 7-8 välillä. Seiska on ihan ok, siitä alaspäin sitten heikompaa.
7-9 numerot ovat oikein hyviä! Teet sen verran töitä kuin haluat ja numerot ovat sitten sen mukaisia.
kasit on oikein hyviä lukionumeroita. Itse olin pettynyt kun sain seiskoja muutaman, tavoite oli korkeampi. En saanut kymppejäkään, niitä saadakseen pitää olla todellinen hikke :)