G: Muistatko vielä enkunnimesi ym:)
Mitä olivat? Minulla
englanti: Melinda, Diane
saksa: Erika
ranska: Germaine
espanja: Elena
Kommentit (69)
Ja ihan itse valitsin erään prinsessan inspiroimana. :)
Ranskassa kyllä opettaja yritti saada meidät luomaan itsellemme ranskalaiset alter egot, keksimään kuvitellut perheet ja elämäntarinat.
Hänen menetelmänsä oli muutenkin puhua vain ranskaa ihan alusta asti. Sanoi, että jossakin vaiheessa alamme ymmärtää. Hän halusi meidän myös puhuvan ranskaa, ihan sama meneekö kielioppi oikein. Monet naurut ainakin irtosi, kun hän kääsi suomeksi haparoivia lauseitamme.
Kyllhän siinä niin kävikin, mutta oli aika vaativa oppimistapa. Jätin ranskan kesken kahden vuoden jälkeen, vaikka olin kympin oppilas. ap
mutta ranskantunnilla Sophie, muita en muista;)
oppikoulussa (!) sitten valitsin Dianan (ennen kuin oli prinsessaa)
Ruotsissa olin Lisbet.
Meidän 4. luokkalaisella on muuten enkun nimi nytkin.
missä oli Bill, Ann, Spot & co
on toi kirja: Say it in English :)
Musta tulikin isona enkun ope.
Englannintunneilla kolmannella luokalla nimi oli Susan, yläasteella Violet. Ranskannimeä en muista, enkä ruotsin.
ja inhosin sitä nimeä. Ranskantunnin nimi ei enää muistu mieleen, joku kauhea sekin oli.
Saatiin itse päättää mulla enkussa Caroline... Kauniit ja Rohkeat oli silloin kuumaa kamaa :)
kenties Nummen koulu?
Enkussa Mary
ruotsissa Margaretha
venäjässä Natalia
saksassa ei ollut
ala-asteella olin Cathy. SIIE kirjaa luin kans, Bill ja Ann Brown sekä Jack ja Jill Miller. Bill oli punatukkainen isopäinen pätkä :)
ensin enkkukerhossa Hazel ja sitten ala-asteella Hayley.
Miksi meillä ei ollut tollasta :<
Olin sentää kahdel eri ala-asteel ja sit yhel yläasteel, eri koului kaikki...
tosin no, oon vm. -91
kans Rose, siitä nimestä tykkäsin.
ja vaan yläasteella oli, olin Sarah. Ja opettaja siis antoi nämä "enkkunimet" :)
Dallasista keksitty.. Voi hävetys!
Jacqueline. Näytti hienolta, kun oli niin vaikea kirjoittaa:D
Vähän oli kyllä hassua valita enkunnimi, kun oikeakin nimi oli olemassa sellaisenaan englannissa.
enkä tykännyt töksähtävästä nimestä, kun kaveri oli ihana Hazel (heizl)
" Silky is the cat. " Vuodesta 1977 enkkua tullut opiskeltua.