Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tutkinnoilla työllistyy parhaiten tulevaisuudessa?

Vierailija
20.02.2012 |

Olen opiskellut paljon, mutta minulla ei ole varsinaista ammattitutkintoa. Joskus tuntuu, että olisi selkeämpää, että olisi valmistunut joksikin. Yleinen korkeakoulututkinto ei ole oikein mitään, vaikka työkokemustakin on.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin laboratorio- tai röntgensellainen

Vierailija
2/4 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattitutkinto tulevaisuuden varalle...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatimukset vastaa sun lahjoja ja taipumuksia.

Valitettava tosiaasia on, että vaikka ala olisi mikä, ei sinne sellainen kovin hyvin työllisty, joka ei sinne sovi. Jos taas on alalla, josta oikeasti pitää ja jolle sopii, sitä oppii näkemään ne työlistymismahdollisuutensa ja oman osaamisensa, vaikkei se kovin selkeää olisikaan ja vaikka työpaikkoja ei edes olisi avoimesti tarjolla.

Minä esimerkiksi sulkeutuneena ja varovaisena ja ujona ihmisenä, käsistänikin suhteellisen kömpelönä, jäisin kampaajana tai lähihoitajana työttömäksi todennäköisesti aika nopeasti. Mutta historiantutkijana rahoitusta näyttää riittävän.

Vierailija
4/4 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatiltani olen suuhygienisti (ammattikorkekoulututkinto) ja tiedän, että hammashoitoalalla riittää hommia tulevaisuudessa ja nyt. Mieheni on hammaslääkäri, eikä hommat lopu hänelläkään. Eli ammattikoulussa voit lukea hammashoitajaksi, ammattikorkeakoulussa suuhygienistiksi ja yliopistossa hammaslääkäriksi, joka ammatista löytyy töitä, varmasti.