Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tuumaisit, jos anoppisi lyhentäisi...

Vierailija
20.02.2012 |

... vauvasi kynnet pureskelemalla? Ja kertoisi vielä, että niin se aina tekee toiselle lapsenlapselleenkin.

nimim. Pöyristynyt

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ole kuullutkaan tuollaisesta tavasta ja ikää minulla on jo yli 60v.! Esikoinen on syntynyt 70-luvulla ja, kyllä, äitiyspakkauksessa oli kynsisakset! Liekö paikallinen tapa jossakin päin Suomea?

Vierailija
22/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ettei tarvitse tehdä toiste, kiitos vaan! Leikkaan vauvani kynnet ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoito-oppaassa 1970-luvulla neuvottiin tekemään noin

joten mitä minä siihen mitään sanomaan.

Mä ainakin sanoisin ties vaikka mitä!

Toi on sama ku jos lyhentäis tukkaa repimällä!?!

Btw. Mun äiti sano, et jo 70-luvun äitiyspakkaukses oli kynsi sakset.

Vierailija
24/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja justtinsa oli jossain ihan upouudessakin oppaassa tai joku asiantuntija sanoi näin.

Sormet voi pestä "leikkuun" jälkeen.

Kariestestistä 1½v sai just puhtaat paperit.

Tosinen tykkäis, et anoppi hoitais homman.

Vierailija
25/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No passittaisin hoitoon!!

Mulla on kylläkin ihana anoppi, eikä hän ainakaan ikinä noin tekisi.. Todella typerää!

Vierailija
26/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkossa en sallisi tehdä samoin.

Vierailija
27/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja justtinsa oli jossain ihan upouudessakin oppaassa tai joku asiantuntija sanoi näin.

Käytätkä hampaita muuhunkin leikkaamiseen, miten hoidat esim. hiustenleikkuun ja ruoanlaiton?

Vierailija
28/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja justtinsa oli jossain ihan upouudessakin oppaassa tai joku asiantuntija sanoi näin. Sormet voi pestä "leikkuun" jälkeen. Kariestestistä 1½v sai just puhtaat paperit. Tosinen tykkäis, et anoppi hoitais homman.

Käytätkä hampaita muuhunkin leikkaamiseen, miten hoidat esim. hiustenleikkuun ja ruoanlaiton?

jolloin talon ainoat sakset saattoivat olla jotkut megakokoiset lonksuvat keritsimet. Siksi kai ne pienet kynsisakset on pantu jo varhain osaksi äitiyspakkausta.

Ei nykyisin ole mitään tarvetta purra kynsiä, kun on spivia saksia. Oma äitinikin ehdotti pureskelua ja vasta kun ällistyneenä kysyin, että miksi ihmeessä, mietti tarkemmin ja arveli syyksi juuri tuota saksien laatua ennenwanhaan.

Ja tunnetusti nämä viisaudet kulkevat perintönä, jos niitä ei pysähdytä miettimään suhteessa nykyelämään.

Vierailija
29/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman ohjeen aikoinaan. Olen syntynyt 1975. Piti ohjetta jo silloin hulluna mutta ilmeisesti sitä tosissaan jaettiin. Ehkä joku äiti uskonut ohjeeseen.

Vierailija
30/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta tekin niitä palkokasveja ruumiinaukkoihinne napsitte... hoh hoijaa

Vierailija
31/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole saksia saatavilla, lapset nyt jo 8v ja 10v. Ei ole tullut valituksia puolin eikä toisin.

t. 31

Vierailija
32/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä en (en oo Tosinen enkä) tykkäis, että kukaan muu ku mä leikkais mun lapsen kynnet. Saati, että pureskelis. Haloo!

Vierailija
33/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta tekin niitä palkokasveja ruumiinaukkoihinne napsitte... hoh hoijaa

Varmaan syljeskelet nakitkin suustasi, kun teet nakkikeittoa.

Vierailija
34/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen saa tehdä itselleen mitä haluaa, kylpeköön vaikka päivittäin sianvirtsassa. Mutta sitä en hyväksy, että mun lapseen sovelletaan joitain mesoliittisen kauden metodeja. Varsinkaan jos multa ei ensin kysytä, onko ok.

Muuten, anoppi ei pessyt missään vaiheessa vauvani käsiä. Olisin kyllä huomannut sen.

Kiitos kaikille tsemppaavista viesteistä! Lohduttaa, etten ole yksin puistatusteni kanssa.

- AP

Vierailija
35/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ekana että eikö anoppisi ole tietoinen että vauvat syövät käsiään ja mutans bakteerit vauvan anopin hampaista ovat nyt vauvan suusta.

Lisäksi laittaisin mielenosoituksena vauvalle tumput käteen seuraavan kerran kun anoppi tulee kylään

Vierailija
36/42 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No passittaisin hoitoon!!

Mulla on kylläkin ihana anoppi, eikä hän ainakaan ikinä noin tekisi.. Todella typerää!

Vaikuttais, että se on seonnut tai sekoamassa.

Hyi h-vetti.

Vierailija
37/42 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi laittaisin mielenosoituksena vauvalle tumput käteen seuraavan kerran kun anoppi tulee kylään

Aika hyvä. :D

Aika yök toi kynsienpureskelu.

Vierailija
38/42 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajaksi (ja vuosi oli 2005 tai 2006) niin lastenhoidon opettajamme ohjeisti tekemään juurikin näin;) No, kukaan luokastamme ei kyllä toivon mukaan ikinä ole tuota neuvoa pistänyt käytäntöön..:D

Vierailija
39/42 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kävi niin, että pieni vauvamme heräsi kesken ruokailun (joka ei kovin pitkään yleensä itke) ja anoppi tarjoutui menemään vauvan luokse, jotta me saisimme miehen kanssa "kerrankin syödä rauhassa".

No, vauva vain itki ja itki eikä sitä ole koskaan enenn tapahtunut.. menin sitten katomaan ja siellä se anoppi makasi sängyssä kyljellään, vauva kainalossaan. Olin tästäkin jo ihan typertynyt.. vaikka ei nyt kovin kamalalta kuulosta. Otin vauvan syliin ja lopetti heti itkun..

Jos anoppi pureskelisi (!) vauvan kynsiä, en kyllä toista kertaa päästäisi anoppia vauvan lähelle.

Vierailija
40/42 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosi tällä tavoin tahroja muutenkin. Yöks...