Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten sairastaminen, poissa työstä ja hirween, hirwee syyllisyys...

Vierailija
20.02.2012 |

Tuntuu, että lapsilla on jatkuvasti jotain tautia. Milloin kuumeflunssaa, oksennustautia yms. Ja eihän ne todellakaan samaan aikaan sairastele, vaan vuoronperää. Tämä taas tarkoittaa omasta mielestäni jatkuvasti poissaolemista työstä, kun kipeänä ei hoitoon voi viedä ja eipä eskariinkaan ole kipeänä asiaa. Työkaverit vittuilee sitten poissaolojen vuoksi, vaikka en todella huvikseen ole poissa. Jos olen itse kuumeessa, menen töihin, ettei tule lisää poissaoloja. Toisten töihin poissaoloni ei vaikuta, vaan itse sitten puurran niskalimassa...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko, jos pitäistte pienen keskustelun, vaikka esimiehen johdolla. Että sairasteluille ei ole ikinä sopivaa aikaa, pikkulapsivaihe kestää vain lyhyen aikaa ja kun kaikki vähän ymmärtää ja jeesaa toisia, niin kenellekään ei tule kohtuutonta taakkaa. Lisäksi esimies viimeistään voisi sanoa, että kipeänä ei töihin tulla.

Taidan elää haavemaailmassa, mutta näin toimisin itse. Mun töissä mun lapset yli 10v eli sairastavat kotona keskenään, mutta ymmärrän ja tuen niitä pikkulasten vanhempia, jotka joutuu jäämään pikkuisten kanssa kotiin. samoin ymärrän 55v työkaveria, jolla kulumaa ja vaivaa ja luupiikkiä ja kahden, kolmen vikon saikkuja jatkuvasti.

Ei kukaan ilokseen ole sairaana tai sairaita hoitamassa. Elämässä vaan on muutakin kuin työ, jopa tärkeämpääkin. Nää perhe- ja terveysasiat toivottavasti menee edelle.

Vierailija
2/3 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ton tunteen ja saat sympatiani. Ajattele kuitenkin, että lapset ovat pieniä vain hetken ( vaikka tuntuu ikuisuudelta) ja tilanne muuttuu. Sekä sitä, että työpaikkoja tulee ja menee, lapset ovat korvaamattomia.

Itse psyykkasin itseäni ajattelemalla, että olen lapset hankkinut ja olen heistä vastuussa ja minun on hoidettava äidin hommani niin hyvin kuiin voin. Työ joustaa ei lapsi.

Työkaveri, itsesasiassa palkanlaskija vittuili minullekin eräässä työpaikassa kun lapsilla oli peräkkäin kymmenen päivän vesirokot, niin että miten sain ylimääräistä lomaa..katkaisin nämä jutut sanomalla suoraan ja riittävän kovalla äänellä, "että jokainen joka on hoitanut pieniä sairaita lapsia päivää kauemmin kotona on MIIELUUMMIN töissä, koska siitä on loma kaukana ja lisäksi tulee tekemättömät työt ja sunkaltaiset vittumaiset työkaverit. "

Ja kyllä, mulla on mies joka osallistuu myös -onneksi. Mutta tosiaan kun pienet olivat Pk:ssa niitä sairastumisia vain tulee.

Pomosi on palkannut sinut pienten lasten äidin ja tietää, että sairauspoissaoloja tulee ja sulla on oikeus olla pois töistä.

Tämä on elämää, opettele paksunahkaisemmaksi ja älä suostu tuntemaan syyllisyyttä, et sinä ole niitä tauteja lapseesi laittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko yrittää neuvotella töissä, että otettaisiin käyttöön sairaan lapsen hoitaja -palvelu. Meillä ainakin toipilaat ovat jääneet ihan ok ja hyviä kokemuksia on. Kunnolla sairaat on sitten hoidettu omin voimin.