HELSINGISSÄ PANIIKKI (lunta)
Taas kun on tullut hieman lunta niin Helsingissä on paniikki. Auroja ei näy missään ja tiet ovat kuin kyntöpeltoa.
Kommentit (10)
Olin keskustassa ja itä-helsingissä. En kyllä huomannut ihmisissä mitään paniikkiin viittavaa mielentilaa.
Ihan turhake, eikös se niin ollut? =D
aurat ajavat yötä päivää mutta kun niitä ajettavia katuja on melkoisesti, ei ehkä ehdi ap:n kotikaduille aura ennen iltaa. Mutta ainakin täällä meillä aurat ajavat ja iltaa kohti tiet ovat kunnossa. Päättyvät tiet ja pikkutiet joilla vähemmän asukkaita ovat viimeisenä aurauslistoilla -- niille ei välttämättä joka päivä ehditä. Tarkista kaupungin sivuilta, miten omaa kotikatuasi aurataan ja huomaa, että aikataulussa pysytään!
On tosiaan eri asia kun sitä lunta sataa tuppukylään (josta ap tod.näk. on) kun aurattavaa on yhdelle miehelle ja lumet voi työntää mihin vaan kun kaikkialla on peltoa. Täällä ongelma ei ole auraus vaan se, ettei kaupungissa ole paikkoja kinoksille ja lumi pitää kuljettaa pois. Se vie aikaa!
Ottakaa mammat kola käteen jos ei kaupungin vauhti miellytä -- itse olen saanut jo pari viikkoa hyvää hyötyliikuntaa kolan varressa :)
duunimatkalla pikkukatuja, niitä ei aurata.
ja puen kunnon varrelliset gorekengät jalkaan ja reippailen töihin. Töissä vaatteiden vaihto ja kainaloiden pesu -- on punaiset posket, happea ja nälkä -- ihanaa! lapset on niin onnellisia kinoksista eikä pukeminen ja paksut vaatteet tunnu haittaavan. Olen yrittänyt ottaa oppia ja nyt meillä nauttii koko perhe. Pari kilometriä töihin ja toiset takaisin ei ilman kinoksia ole kummoistakaan hyötyliikuntaa, mutta nyt on toisin. Mies taas kolaa meidän reilunkokoista rivaripihaa ja kolmessa viikossa on varmaan kolme kiloakin kadonnut. Kun etupiha on ollut kuosissa, ollaan koko perhe rakenneltu polkuja, pieniä jäämäkiä ja luolia meidän takapihalle. TUlisittepa katsomaan miten hienolta voi 200-neliöinen rivarin takapiha näyttää :)
T: uraäiti iloisena talvesta
meidän asuinalueella Itä-Helsingissä, ei lähelläkään lasten koulua Meilahdessa, eikä toimistollani Pikku-Huopalahdessa.
Eikä kyllä matkallakaan. Eilen aamulla sai lähteä suoraan kyntöpeltoon viikonlopun lumipyryjen jälkeen.
tykkää -nappula, oisin kovasti peukuttanut nro 5:n kirjoitusta! :)
lapsilla koulumatkaa 15 kilsaa. Toisella astma. Lisäksi meillä on vanha sokea ja kuuro koira, joka viettää päivänsä työpaikallani.
Pitäisikö meidänkin siis reippailla 30 ja 70 kilsaa joka päivä? Lasten pitää olla koulussa kello 7.50 eli lähtisimme sitten varmaan varsin ajoissa.
kun ihmiset kaivavat autonsa lumesta ja lumet ovat taas takaisin tiellä ja taas tule aura ja taas kaivetaan... ;-)
leensä tiet on luokiteltu usempaan luokkaan. 1. luokassa tärkeimmät reitit, joissa kulkee julkista liikennettä eniten. 2 luokassa seuraavan tason tiet ja viimeisenä sitten pienet sivutiet joilla ei julkistaliikennettä kulje. Ja auraamaankin lähdetään vasta kun lumimäärä ylittää sovitun rajan.
Täytyy sanoa että ulkopaikkakuntalaisena Helsingin päätietkin esim. Itäväylä ovat huonommassa kunnossa kuin täällä hieman kehä III ulkopuolella tärkeimmät sivutiet.
Se jo yksistään riittää aiheuttamaan hankaluuksia.