Ovatko kaikkien n 12v lapset todellakin niin herrantyyteleitä kuin täällä kerrotaan?
Meillä asuu ainakin semmoinen kohta 13v monsteri että huhhuh. Vaikea kuvitella että kömpisi yöllä viereen tms.
Kommentit (11)
on vielä tuollainen herrantyyteli...
ehkä johtuu sitä että ovat poikia. Vain yksi heistä on ollut ärsyttävän ylimielinen ja pilkallinen jossakin 15v iässä, muttei koskaan suorastaan törkeä tai loukkaava.
Esikoinen kohta 17-vuotias herrantyyteli. Keskimmäinen 14, aivan mahdoton nykyään. Kuopus 12, ja äidin vauva. Mitä n joskus kiihtyy ja lujaa.
...KAIKISTA lapsista osaa sanoa. Omistansa vaan. Täällä neiti täyttää 13 v ensi kuussa, ja hyvin tullaan juttuun vaikka murkkumaisuutta on etenkin ulkoisesti fysiikassa paljon. Äitiä silti uskotaan kun äiti jotakin sanoo.
mun kolmetoista vuotias tyttö on vielä kiltti ja helppo. joskus saattaa korottaa ääntään,mutta harvoin kuitenkin.
tytöt ovat vielä hyvin helppoja. Vanhemmalla fyysisesti murkkuikä menossa, mutta henkisesti hyvin helppo ja positiivinen tapaus. Lähinnä pyöräyttää nauraen silmiäään, jos ei tajua mun mielipidettä :D
Nuorempi on luonteeltaan hankalampi, mutta ei vielä mitään murkkuiän merkkejä.
jos 12 v ei pysy käsissä tai ei koe minkäänlaista läheisyyttä vanhempiaan kohtaan jotain on pahasti pielessä!! Ja vastuu on tuossa iässä 100% vanhempien, kuinka sen suhteen lapseen rakentaa ja rajat laittaa yms- ja itse asiassa varmaan tusosa iässä alkaa näkyä ne varhaisten vuosien tuloksen. Olen kauhulla katsellut kun lapseni luokalta 6-luokka moni heiluu kaupungilla ihan miten vaan- vaikka ovat LAPSIA. Osa luokan lapsista taas elää tietysti murrosiän alkua, mutta samalla ovat vielä lapsia ja heillä on lasten rajat. vauvat ja taaperot on helppo hoitaa verrattuna murrosikään- tässähän se vanhemmuus vasta mitataan- ja myös se mitä itse olet- vai oletko mitään. Myös lastesi silmissä
mun kolmetoista vuotias tyttö on vielä kiltti ja helppo. joskus saattaa korottaa ääntään,mutta harvoin kuitenkin.
köllittiin sohvalla vierekkäin ja silittelin päätänsä. On TODELLA kiltti tapaus, ehkä vähän liiankin!
Ja kesällä 18 v täyttävän pojan murrosikä sujunut todella hienosti, olikin vaikeampi tapaus lapsena.
Mutta 9v tytöstä tulee varmasti paha murrosiässä, on nyt jo sellainen kiukkupussi jotta.
16-vuotias poika tosi fiksu ja kunnollinen. Ja halailee oma-aloitteisesti harva se päivä ja keskustelee, vaikka onkin murrosikäinen.
kotona useinkin.
Mutta sitten taas esim. tänä aamuna ensimmäiseksi tuli halaamaan. 13-vuotias poika tuo.
Välillä lentelee tavarat, kun ketuttaa ja viljellään siinä kirosanojakin niin, että alkaa korvissa vinkua.
Mutta kotiin tuloajoista esim. ei ole vielä tarvinnut vääntää ja harrastus vie niin paljon aikaa, että siitä ei sitten paljon muuta vapaa-aikaa jääkään.