Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista, että lapsi aina flunssassa oksentaa limaa?

Vierailija
19.02.2012 |

Lapsella on ollut kaksi kertaa sairaalassa todettu hengeahtauma, tai mikä se nyt on sitten suomeksi obstruktiivinen bronkiitti. Nyt tätä vaivaa ei taas ole tullut, mutta aina flunssassa tuntuu henki olevan tiukassa ja erityisesti öisin oksentelee limaa.

Onko lapsilla usein tällaista, ilman että se sitten on varsinaisesti edes infektioastma? Lapsi on 2v4kk.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssaisena ja flunssaisena ruokailutkin yleensä keskeytyy jossain välissä kun yökkää limaa.

Itse olen samanlainen, mutta nyt aikuisena ehdin yleensä vessaan oksentamaan limat...

Vierailija
2/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostais rs virukselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin keskimmäinen ihan perusterve lapsi (nyt 7 v) on useinkin oksentanut flunssassa limaa. Hänellä on muutenkin herkkä oksennusrefleksi!

Vierailija
4/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentavat herkästi yskiessään.

Vaiva vähentynyt, kun ovat varttuneet.

Ja tietääkseni ovat ihan terveitä molemmat.

(Toinen onnistui oksentamaan pelkästä kunnon itkustakin, esim rokotusta saadessaan.)

Vierailija
5/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin kuunteluttaisin keuhkot aina kun hengitys tuntuu hankalalta. Tiesithän että jo 3. obstruktiivinen bronkiitti noin pienellä johtaa astmadiagnoosiin (myös erityiskorvattaviin lääkkeisiin ja mahdollisesti hoitotukeen jos tarvitsee jatkuvaa lääkitystä). Huonossa kunnossa olevat keuhkot vetää pöpöjä puoleensa ja sairaudet kestää pitkään. Kasvu voi hidastua Lisäksi on hirveä tunne ettei saa henkeä, voit varmaan kuvitella? Itse en ymmärtänyt tätä ajoissa, kyllä harmittaa.

Vierailija
6/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheessä paljon astmaa ja se oireilee juurikin mm. noin. Niillä meistä joilla ei astmaa ole, ei ole tuota ongelmaa ollut. Limaa oksensi sairaana pikkusiskoni ja minä itse, joten tutkituttaisin lapsesi paremmin. Henkikään ei joudu kovin ahtaalle jos keuhkot ovat perusterveet ja kyseessä tavan flunssa. Näin uskoisin.

Vierailija
7/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja löysin keskusteluja joiden perusteella ainakin liman oksentaminen on aika tavallista.

Lapsella oli tosi rankka syksy, kun oli jatkuvasti sairaana ja korvatulehduksia oli muistaakseni.. no ainakin kolme. Limayskää parin viiko välein ja kaksi todettua hengenahtaumaa. Sitten jonkun lääkärin neuvosta jätettiin pois maito, samaan aikaan kissat muuttivat pois meiltä hetkeksi. Meni pari kuukautta ilman hengenahdistuksia, vaikka oli yksi flunssakin välissä.

Mutta nyt taas on ollut räkäinen pari päivää, ja viimeyönä kaivoin esille taas inhalaattorin varmuuden vuoksi. Ei sitä silti tarvittu, mutta oksensi limaa useaan kertaan. Nyt yskii kyllä tosi kovasti, mutta yskä on märkää. Ehkä tämä tästä.

Mietityttää jatko kyllä. Nyt asumme taas jatkossa kissojen kanssa, liekö kissat syynä tälle.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi