Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko yrittäjän pitää ansaita, jotta jää käteen rahaa kohtuullisesti

Vierailija
18.02.2012 |

kaikkien kulujen jälkeen?

ja mitä kaikkea kuuluu niihin kuluihin?

Ajattelin perustaa oman yhden naisen yrityksen ja mietin että paljon pitäisi varata päiväansioksi, jotta homma ei menisi ihan nollille.

menen kyllä vielä yrittäjäkurseille ja otan asioista selvää mutta jotain laskelimia oisi kiva saada jo etukäteen.

Eli paljon pitäsi tulla rahaa kuussa noin suurinpiirtein?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liikevaihto vuodessa on n. 180 000, kaksi työntekijää. Toinen ei juuri mitään tuota, on suojatyöpaikassa oleva esimiehen sukulainen. Joten mä ja pomo hankitaan tulot. Aika tiukkaa on välillä, mutta aina olen saanut palkkani ajallaan. Ala on sellainen, jossa myydään pääasiassa osaamista, välineitä tietokoneet, ohjelmat ja tietysti toimistotarvikkeita ja kaikki toimistohomman kulut pitää tuosta maksaa, vuokrat, kirjanpidot yms. Viimevuotista liikevoittoa en tiedä ja toissavuotista en muista.

Vierailija
22/25 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa siis ettei notku kadulla tarjoamassa alapäätään sen takia ettei nupoli taivu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ao. Liittyä fb:ssä ryhmään Naisyrittäjät. Siis jos nyt olet nainen. Siellä on paljon hyviä vinkkejä ja erilaista kurssiakin aiheeseen liityyen.

Vierailija
24/25 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ap. Nyt varmaan jo olikin valintansa tehnyt vuonna 2012😅

Vierailija
25/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole kuin yrittäjä itse töissä? Eläkemaksuja tietysti joutuu maksamaan tuosta 1990 Eurosta vielä ja tuloverot. Kuten tuostakin laskelmasta huomaa, niin pienyrittäjänä ihminen on tosi tiukilla ja monelle se on kutsumusta.

Minä inhoan mieheni yritystä juuri siitä syystä, että mies on tosi heikoilla, jos sairastuu tai tapahtuu jotain. Näin eletään, kun on työkykyä ja terveyttä, mutta sosiaaliturva on olematon. Lisäksi mulla on pakko olla kunnon työ ja menot mitotettu niin, että tiukassa paikassa mun palkka riittää ihan pakolliseen, vaikka tiukilla oltaisiinkin.

t: se, jonka miehen firmassa on 100 Euroa kiinteät menot per päivä

Eihän siitä jää mitään. Sossusta parempi hakea rahat elämiseen.

Kannattaa harkita yel-työtulon nostamista realistiselle tasolle. Vanhuuseläkkeen lisäksi se vaikuttaa mm. työkyvyttömyyseläkkeeseen ja maksettavaan sairaspäivärahaan. Ensin säästetään niistä tärkeimmistä kuluista ja sitten valitetaan internetissä, kuinka yrittäminen ja yrittäjänä sairastaminen ei kannata. Tuollaisessa tilanteessa lähinnä yrityksen johtaminen on epäonnistunut ja voi vain mennä peilin eteen katsomaan mistä syyllinen löytyy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän