Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä reagoisit? Luottamusasiaa.

Vierailija
18.02.2012 |

Minun ja tulevan mieheni suhde oli alkuaikoina vaikea. Hänelllä oli paljon selvitettäviä asioita ja oli esim. aikaisemmissa suhteissaan pettänyt kumppaniaan. Mekin olimme erota pari kertaa, ja alkuun mies mietti pitkään haluaako suhdetta lainkaan. Kuten kuvitella voi, luottamus ei alussa ollut paras mahdollinen. Silloin sovimme, että nyt kaikki asiat selviteään ja käydään avoimesti läpi, jotta voimme aloittaa puhtaalta pöydältä. Mies lupasi ja vannoi, että on kertonut aivan kaiken.

Nyt, vuotta myöhemmin (kun kaikki on kunnossa ja olemme menneet kihloihin) sain kuulla, että suhteemme alkuaikoina hän oli pitänyt yhteyttä erääseen naiseen, flirttiä ym. Oli siis ollut kiinnostunut tästä naisesta sinä aikana, kun me olimme jo yhdessä.

Eihän tuo asiana niin paha ole, mutta tuntuu silti ihan kamalalta kuulla tuosta nyt. Kaiken piti olla jo selvää, ja mies lupasi, ettei mitään yllätyksiä enää tule.

Miten te reagoisitte? Kaipaan vähän näkökulmaa asiaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ei hänelle kelvannut. Ajattelin, että olkoot nyt sitten...

Mitä hän ei tiedä, ei häntä satuta. Minusta ei ole yksiavioiseksi. Kuolen, ahdistun ja happi loppuu.

Meitä on muitakin. Me emme puhu näistä julkisesti, koska suurin osa tuomitsee tälläisen käytöksen. Olen kirjoittanut tästä usein täälläkin, enkä tiedä mistä se johtuu, mutta avoin liitto olisi minusta paras.

Ainoastaan kaksi parasta ystävääni tietää tästä, toinen tuomitsee, mutta kuuntelee, ei ymmärrä, koska on vanhapiika, toinen on myös pettäjä ja jaamme asian. Ja tietysti yksi entinen helluni, joka on sata kertaa pahempi naimisissa oleva mies. Miehille tämä on usein paljon selvempää kauraa. Naiset kaipaavat turvallisuutta ja sitoutumista!

- se pettäjä

Vierailija
22/33 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n pitäisi hoitaa tuo hylkäämisenpelkonsa ilman parisuhdetta eikä sitoa toista sopimuksilla ja vaatimuksilla.

Miehiä tulee ja menee. Joskus saattaa joutua hyljätyksikin. Mutta ap voin kertoa sinulle, että siitä voi selvitä! Tosin se vaatii itsetutkiskelua ja se on kasvun paikka myös aikuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ylireagoivan hieman. Eikös tuosta suhteen alusta ole jo aikaa. Alussa kun tapaillaan, ei välttämättä vielä olla sata lasissa. Varsinkin jos mies on pidempään viettänyt villiä poikamieselämään, voi vakavan seurustelun alussa tulla ns kulttuurisokki, ja pienet yhteydenpidot jäädä päälle. Kun mitään fyysistä ei ilmeisesti ollut, antaisin itse tuossa tilanteessa asian olla. Ja tuo kaverien tapaaminen on miehesi asia, siihen en tuhlaisi energiaansa. Aikuinen mies tavatkoon kavereitaan, jos haluaa. Ei ole tilivelvollinen.

Sen sijaan, ihmettelen miten nopeasti olette kihlautuneet jos ns hyvää aikaa on ollut vain 3kk. Ainakaan naimisiin en menisi, ennen kuin pari vuotta on kulunut ja luottamus rakentunut. Mikä kiire? Otahan aikalisä, tutustukaa toisiinne. Ei vuodessa ehdi toista kunnolla oppia tuntemaan.

Vierailija
24/33 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että ota pientä etäisyyttä mieheen. Oma asiasi tietysti, jos tahdot lähteä elämään elämää, jossa joudut koko ajan olemaan varpaillaan ja pahoittamaan mielesi. Varsinkin, jos olet sitä tyyppiä ja itse aina uskollinen ja luotettava.

Vierailija
25/33 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ei hänelle kelvannut. Ajattelin, että olkoot nyt sitten...

Mitä hän ei tiedä, ei häntä satuta. Minusta ei ole yksiavioiseksi. Kuolen, ahdistun ja happi loppuu.

Meitä on muitakin. Me emme puhu näistä julkisesti, koska suurin osa tuomitsee tälläisen käytöksen. Olen kirjoittanut tästä usein täälläkin, enkä tiedä mistä se johtuu, mutta avoin liitto olisi minusta paras.

Ainoastaan kaksi parasta ystävääni tietää tästä, toinen tuomitsee, mutta kuuntelee, ei ymmärrä, koska on vanhapiika, toinen on myös pettäjä ja jaamme asian. Ja tietysti yksi entinen helluni, joka on sata kertaa pahempi naimisissa oleva mies. Miehille tämä on usein paljon selvempää kauraa. Naiset kaipaavat turvallisuutta ja sitoutumista!

- se pettäjä

Minäkin tiedän mieheni pettämisistä. Mutta hän ei tiedä, että minä tiedän, enkä minä kerro niin kauan kuin elanto juoksee. :D

Vierailija
26/33 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että arin kuukauden tuttavuuden jälkeen täysin sitoutuu toiseen ja unohtaa kaiken mitä siihen mennessä on koskaan ollut.

Vierailija
27/33 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että arin kuukauden tuttavuuden jälkeen täysin sitoutuu toiseen ja unohtaa kaiken mitä siihen mennessä on koskaan ollut.

Uskollisuus tulee jos on tullakseen. Minäkin petin ex-miestäni, mutta nykyistä ei ole mitään tarvetta. Luottamuskaan ei tarkoita sopimuksia, vaan tunnetta.

Ja mitä silmä ei näe eikä korva kuule, sitä ei sydän sure. Silloin kun tehdään tiukkoja sopimuksia, voi tulla kiusauksia. Ihmisellä on myös omaan yksityisyyteensä.

Tuntuu vähän turhalta ap tuo teidän kriiseilynne. Ette ehkä pohjimmiltanne kuitenkaan sovi toisillenne, koska olet niin loukkaantunut mitä on tapahtunut.

Vierailija
28/33 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo nyt on erittäin tavallinen ja normaali asia (varsinkin miehille) että ollaan välillä kiinnostuttu jostain toisesta. Sellainen asia saattoi ihan yksinkertaisesti vaan unohtua, vaikka tarkoituksena olikin "selvittää kaikki".

Mielestäni sulla on tässä se ongelma. Vaadit pakkomielteisesti todella voimakasta sitoutumista kumppaniltasi, ja jos pienikin asia tuntuu rikkovan tätä illuusiota "täydellisestä sitoutumisesta ja muiden unohtamisesta", niin jäät puimaan asiaa loputtomiin.

Mulla on sulle sellainen uutinen, että ihminen biologisena olentona on aina jossain määrin kiinnostunut muistakin kuin vain yhdestä. Ei siitä kannata huolestua, moni ei silti petä koskaan. Kannattaa keskittyä nauttimaan hetkestä.

Onneksi oma nainen ei ole tuollainen tiukkapipo :D

Vierailija
29/33 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lisää yllätyksiä tulee.

Kerran pettäjä, aina pettäjä..

Vierailija
30/33 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestäsi tuskin tulee totaalisen uskollinen. Sun pitää joko hyväksyä mihesi luonne tai lopettaa suhde. Jos ripustaudut, kyttäät ja vaadit tietää kaiken, olet lopulta onneton tuossa suhteessa.

Itse seurustelin miehen kanssa, jonka tiedän pettäneen nyt jo ex-vaimoaan, ja onnittelen itseäni että se suhde loppui. Minusta olisi tullut onneton tuon miehen kanssa, olisin kytännyt ja katkeroitunut ja päätynyt siis lopulta yksinhuoltajaksi.

Ei ihmistä voi muuttaa. Hän voi itse mahdollisesti muuttua, mutta silloinkaan sinun vahtaamisesi ei paranna asiaa.

Vierailija
31/33 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, uskaltaisinko alkaa rakentamaan tuollaiselle perustalle. Ehkä en. Jos kuitenkin päätät jatkaa suhdetta, älä mene naimisiin vielä pitkään aikaan, vaan jatka seurustelua. Tee miehellesi selväksi, että vielä yksikin valhe, niin suhde loppuu siihen.

miehesi kykenee näköjään valehtelemaan sinulle päin naamaa silmää räpäyttämättä vailla omantunnontuskia. Minä en tuollaisen jälkeen pystyisi uskomaan enää mitään miehen puheita, vaan epäilisin jatkuvasta.

Luottamus pitää ansaita teoilla.

Vierailija
32/33 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on mennyt kriiseillessä... Selvisi, että mies on pitänyt yhteyttä tuohon naiseen n. 2kk meidän suhteemme alkuaikoina. Ja muistelisin, että jo ihan alussa sovimme, ettei muita ole. Yhteydenpito tarkoittaa, että ovat kirjoitelleet ja vaihdelleet kuulumisia ja tavanneet kaksi kertaa. Mitään fyysistä ei ole ollut.

No, mies vietti sinkkuelämää, kävi bilettämässä ym. ennen kuin tapasimme. Muutaman kuukauden jälkeen ilmoitti, ettei halua tavata vanhoja kavereitaan enää, koska he eivät ole oikeita ystäviä tms. No, eilen sitten kuulin, että on viime kesänä käynyt tämän porukan kanssa ulkona pari-kolme kertaa ja salannut sen minulta. Vieläpä ihan pokkana tullut seuraavana päivänä mun synttäreille. Nähtiin siis lähinnä viikonloppuisin, kun mies asui toisella paikkakunnalla. Yhteyttä kuitenkin pidettiin päivittäin.

Ei kuulemma halunnut silloin kertoa ja totesi, ettei varmaa ollut valmis vielä irrottautumaan tuosta elämästä. Tietoisesti kuitenkin jätti kertomatta ja valehteli menoistaan. Mitään toista naista ei kuitenkaan ollut.

Pahinta tässä on se, että kun luulin, että selvitimme asiat ja aloitimme puhtaalta pöydältä, niin nyt olo tuntuu vähän huijatulta, typerältäkin.

Vierailija
33/33 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainittakoon vielä, että viimeiset kolme kuukautta meillä on mennyt hyvin, ja mies on todella sitoutunut yhteiseen elämäämme. Silti tuntuu vaikealta tuosta noin vaan unohtaa noita menneitä, vaikka nykyisyyteen pitäisikin keskittyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän