Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua niin ärsyttää kun tää vauva ei jo synny. mutta toisaalta aivan ihanaa! :D

Vierailija
18.02.2012 |

Ihanaa kun voi vaan olla ja nukkua ja levätä. Mutta toisaalta... en haluis et menis yliaikaakaan. nyt on kolmas päivä lasketun ajan jälkeen.. ei hirveesti mitään merkkejä vähän mahaa juilii ja noin. mutta ei oo supistellu. mutta kyllä voi ihmislasta jännittää ku ei yhtää tiiä et milloin se lähtö tulee, voi tulla koska vaan :p aaaaaaapuva alan koht hyppii seinille!!!

no oli mulla asiaakin. mua on kauheesti peloteltu käynnistyksestä (tai siis ole lukenut) että se saattaa olla jotaa niin hirveetä touhua, kun keinotekoisesti aletaan niitä supistuksia tekemään. onko tuo oikeesti totta?

ja jos joku osaa omakohtaisia kokemuksia kertoa käynnistyksistä, esim. mitä mulle todennäköisesti ehdotettaisiin käynnistyskeinoksi, kun viimeksi lääkärissä paikat oli jo pehmeät ja sormelle auki, vauvan tukkaa pääs jo kutittelee, mutta kanavaa vielä parisen sentti jäljellä? vois sitä googletella ja pelotella itseään vielä vähän lisää :D

ja esikoista siis ootellaan, kkuten varmaan arvasittekin !! =)))

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iski pohkeisiin yölliset säryt, joten tervemenoa yöunet. Pyörin ja pyörin ja nousen kävelemään vähän väliä. Tätä se tulee olemaan loppuun asti.

Viidettä odotan ja kauhulla odotan synnytystä. Sen pahempaa kipua en ole kokenut, kuin mitä synnytyksessä on. Mut silti loppua kohti alkaa odottamaan, et pääsis jo tästä mahasta eroon.Ja kipua on alkoi synnytys normaalisti tai käynnistetään.

Normaalitilassa olen hoikka. En ikinä vois lihottaa itseäni, kun jo raskausaika muutamalla ylimääräsellä kilolla on tuskaa..

Vierailija
2/7 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vituttaa 24/7. Sattuu joka paikkaan ja erityisesti liitoskivut ovat tällä kertaa ihan helvetilliset.

Tämä on kyllä viimeinen kerta tätä lystiä. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttäminen on joka tapauksessa jotain ihan hirveetä touhua, että turhaan siitä käynnistämisestä ressaat. Onnea matkaan kun tositoimet alkaa!

Vierailija
4/7 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että pitäsköhän alkaa valmistatuun vauvan tuloon. vaatteita ja vaunuja ja sellaisia?

En voi juuri kävellä ko sillai taapertaa vaan. Muuten alkaa supisteleen ja liitoskivut vaivaamaan. Mutta eihän tätä enää kauaa kestä. noin 9 viikkoa, minun raskaudet on kestäny ennenki 42 viikkoa!

Pohjekipuihin vois auttaa magnesium. Sitä saa syödä rauhassa myös raskausaikana :)

Vierailija
5/7 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelyllä vauva laskeutuu ja et tarvitse mitään käynnistystä :) tuo on niin ihanan kamala tilanne kun ei tidä mitä tapahtuu ja koska ja kohta sä olet siellä synnytyssalin pöydällä ja pakerrat kuin viimeistä päivää

Vierailija
6/7 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hyvässä lykyssä ei olis montaa viikkoa jäljellä :) Mulla oli edellisessä raskaudessa myös pohjekipuja ja vielä pahemmat kuin nyt ja alkoivatkin paljon aikaisemmin. Silloin äitipolilla ehdottivat magnesiumin syöntiä. Ei helpottanu yhtään. Olen nytkin syönyt, mutta ei auta.. On vaan kestettävä.

Kivut jäi sitten synnytyssaliin ja toivottavasti nyt myös.

Onneksi palkinto onkin sitten aivan ihana tämän kaiken kärsimyksen ja sen viimeisen tuskaisen rutistuksen jälkeen :) Joten loppuun asti jaksetaan kaikesta huolimatta.

nro 2

Vierailija
7/7 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen tilanne esikoista odotaessa (paitsi että olin malttamattomampi ja turhaantunut odottamiseen, vaikka voinnin suhteen ei mitään kiirettä ollutkaan). Vauva lähti syntymään lopulta ihan itsekeen rv 41+4. Mulla ei synnytystä muutamien pikkusupistusten lisäksi enteillyt mikään muu kuin se, että käynnistymistä edeltävänä päivänä neuvolassa verenpaine oli noussut tavallisesta.

Kuopuksenkin synnytys käynnistyi vasta rv 42. Ja silloinkin ihan itsekseen, vaikka olin jo valmistautunut käynnistykseen.

Ota ihan rennosti ja yritä nautti viime päivistä. Äläkä turhaan sorru mihinkään turhiin vippaskonsteihin synnytyksen käynnistämiseksi. Niistä ei ole mitään apua, väsytät vain itsesi.