Mitä tää hymiö tarkoittaa (Y) ?
Kommentit (28)
fb:ssä ihan säyseiden tavallisten viestien seassa...
ap
peukku, peukku pystyssä. Messenger ajoilta peräisin vissiin, siellä tuli se peukku kuva tuolla merkillä:)
Pimpsan tuo kyllä mulle tuo mieleen ekana...
Pimpsan tuo kyllä mulle tuo mieleen ekana...
ainakin alkuperäisesti 90-luvun alusta ascii-koodista.
onhan se voinu kulttuurin mukana muuttua, en osaa sanoa.
Alunperin tämä kyllä.
tuota käytettiin mesessä silloin teini-iän kulta-aikoina.
En kuules tiiä, mutta veikkaan (Y) tarkoitta ihan mitä vaan hymiötä. Meinaan että jos et jaksa ruveta tekemään mitään oikeasti naamalta näyttävää hymiötä niin pistä vaan (Y). Siis toi oli vaan veikkaus mutaa oon silti 79½ % (seiten ysi ja puoli prosenttia) varma siitä jutusta.
Peukku mutta ei toimi edes facessa joka paikassa.
Ei se mikään peukku ole, jos se noilla merkeillä. Sillä ilmaistaan, että joku on perseestä...
Mä oon luullu että se on halaus! Apua..
Googlaamalla selviää. Se on peukku pystyssä. Eli hyvä asia :) ihmettelin itsekin kun facessa kaikki laittoi noita kaverille joka pyysi toivottamaan onnea. Oudon näköinen se kyllä on. Helposti tulisi jotain muuta mieleen...
(Y) = Peukku ylös
( . Y . ) = Tissit
No mikä se ihme neliö □ on? mitä se tarkoittaa? Vai pitäiskö siinä näkyä jotai muuta?
Se neliö tulee jos on painanut lopuksi enteriä eli rivinvaihdon vaikkei ole mitään tekstiä enää.
Naisen alapää. Käytetään ilmaisemaan neitimäisyyttä tai sitä, että joku voi laittaa hamekankaan päälle.
Se menee näin: (Y), eli (yes), eli peukku ylöspäin.
(N), eli (no), eli peukku alaspäin.
Ainakin chatissa (y) on yläpeukkú ja (n) alapeukku,eli kaipa ne on niin facebookissakin.Tulee kyllä ihan muut mielleyhtymät mullekin,aika hauska toi jossa pyydettiin toivottamaan onnea ja sai vastaukseksi öö..etupyllyn kuvia?
Vois ajatella että se on aika vastakohta onnentoivotukselle :D
entäs ap tämä (.)(.)