Väreistä: Mitkä värit sinun mielestä ei sovi yhteen esim tiettyjen hiusten kanssa?? MTV3:n säätyttö
En voi sietää, kun jollain oranssitukkaisella on punainen paita, argh. Samoin en kestä blondilla punaista. En tiedä mikä niissä häiritsee!!
Kommentit (17)
mutta Mette Mannosta panisin kyllä.
Kannattaa joskus kokeilla: mennä vaatekauppaan ja ottaa niin monta saman väristä mutta eri sävyistä paitaa kun löytää samassa värissä. Sitten sovituskopissa kokeilee (vaikka kaverin kanssa) mikä väri itseä pukee parhaiten.
Tähän on pakko sanoa, että monessa kaupassa valaistus tekee sen, että vaatteen väri näyttä aivan erilaiselta kuin kotivalaistuksessa tai luonnonvalossa. Siksi noita värejä kannattaisi kokeilla ulkona, jos mahdollista...
Oon ite tummasilmäinen blondi ja mulle sopii kaikista parhaiten tummanpunaiset vaatteet! Niin on aina kaikki sanoneet ja ite oon samaa mieltä.
Siis ihan kaikessa.
Punainen blondilla sen sijaan näyttää erityisen miellyttävältä.
Oleellista on se että värit ovat oikeat. Ei voi sanoa ettei blondille sovi punainen, kyllä varmasti sopii.
Se on sitten eri juttu minkä väriset tarkalleen esim. "blondin" hiukset, iho jne. ovat, eli mikä punainen tarkallee hänen väreihinsä sopii.
Muutenkin moni "ei sovi yhteen" yhdistelmä toimii JOS sävyt ovat oikeat. Ja jos saa kaksi sellaista "ei voi käyttää yhdessä" väriä mätsäämään niin silloin tuloksena on päät kääntävä yhdistelmä. Toki jos ei omaa todella hyvää värisilmää ei kannata lähteä leikkimään millään kovin villeillä yhdistelmillä.
nehän ovat lähivärejä. Sen sijaan en kestä oranssitukkaisella turkoosia - silmät menee rikki tuosta väriyhdistelmästä.
Toinen kauhea: valkoinen väri, esim. valkoiset farkut voimakkaasti ruskettuneen henkilön päällä, jolla mustat tai hyvin tummat hiukset.
kuin myös tummaihoisille..
Kirkkaan punainen ei sovi ikinä vaalealle.
Mielestäni ei ole sävyistäkään kysymys, enemmän ehkä siitä, että ihmiset näkevät värit eri tavalla. Sitä on kai tutkittukin.
Kannattaa joskus kokeilla: mennä vaatekauppaan ja ottaa niin monta saman väristä mutta eri sävyistä paitaa kun löytää samassa värissä. Sitten sovituskopissa kokeilee (vaikka kaverin kanssa) mikä väri itseä pukee parhaiten.
On olemassa todella montaa eri punaisen sävyä, violettiin vivahtavaa, oranssiin taittuvaa, ja ihan peruspunaista, ja sekä kylmiä että lämpimiä ja nk. puhtaita sävyjä ja niin edelleen.
Jokainen voi mennä esim. rautakauppaan maalikarttoja tutkimaan montaako eri punaista löytyy, samoin kirjakaupoissa löytyy paljon eri värisiä punaisia öljyväreissä, tusseissa, puukynissä, ja jo ihan kosmetiikka osastolla on kymmeniä erivärisiä punaisia huulipunissa.
Ja sama muissakin väreissä, jokaiselle löytyy se on sävy mikä sopii itselle, sellainen mikä sopii omaan ihoon, hiuksiin, silmien väriin jne.
Oleellista on se että värit ovat oikeat. Ei voi sanoa ettei blondille sovi punainen, kyllä varmasti sopii.
Se on sitten eri juttu minkä väriset tarkalleen esim. "blondin" hiukset, iho jne. ovat, eli mikä punainen tarkallee hänen väreihinsä sopii.Muutenkin moni "ei sovi yhteen" yhdistelmä toimii JOS sävyt ovat oikeat. Ja jos saa kaksi sellaista "ei voi käyttää yhdessä" väriä mätsäämään niin silloin tuloksena on päät kääntävä yhdistelmä. Toki jos ei omaa todella hyvää värisilmää ei kannata lähteä leikkimään millään kovin villeillä yhdistelmillä.
Juuri olen laittamassa oranssit housut ja pinkin paidan. Jotkut sävyt olisivat aivan hirveän näköisiä, mutta kun on oikea oranssi ja oikea pinkki niin johan tulee mahtava yhdistelmä. En aiemmin uskaltanut yhdistellä värejä ja käytin usein mustaa ja jotain kirkasta väriä (joka on muuten aika tympeä tapa, jota nykyään vältän). Pyysin stylistiystävältäni apua ja olen sitten alkanut käyttää värejä rohkeammin. Saan nykyään koko ajan kohteliaisuuksia vaatteistani, minua on jopa luonnehdittu ilmaisulla "fashion forward" :-) En ole tyyliä muuttanut muuten, aloin vain käyttää värejä luovemmin.
luonnostaan jännä, hieman punertavaan taittava vaaleanruskea hiussävy, vähän kuin hento piparkakkutaikinan väri. Hänelle sopivat todella huonosti kaikki hennot murretut värit. Hän näyttää niissä valjulta. Sen sijaan esim. tummahko kirkas punainen on aivan erinomainen värivaihtoehto hänelle.
Juuri olen laittamassa oranssit housut ja pinkin paidan. Jotkut sävyt olisivat aivan hirveän näköisiä, mutta kun on oikea oranssi ja oikea pinkki niin johan tulee mahtava yhdistelmä. En aiemmin uskaltanut yhdistellä värejä ja käytin usein mustaa ja jotain kirkasta väriä (joka on muuten aika tympeä tapa, jota nykyään vältän). Pyysin stylistiystävältäni apua ja olen sitten alkanut käyttää värejä rohkeammin. Saan nykyään koko ajan kohteliaisuuksia vaatteistani, minua on jopa luonnehdittu ilmaisulla "fashion forward" :-) En ole tyyliä muuttanut muuten, aloin vain käyttää värejä luovemmin.
[/quote]
mä kutsun tätä marimekko-yhdistelyksi, koska mun mielestä marimekolla on usein kankaita, joissa yhdistellään värejä tällä tavalla.
Mäkin inhoan musta + kirkas väri yhdistelmää. Itse tosin käytän sellasta konservatiivista musta + puuteriväri, kirkkaisiin väreihin mulla on vielä matkaa, vaikka kiva se olis.
Musta punatukkaiselle sopii punainen, ja pinkki tai vaaleanpunainen. Sävyistä se on kiinni!
Muistatteko vielä kesä-kevät-syksy-talvi-ihojen opit?
säätyttöjen (ja -poikien) vaatetus on enemmänkin tekniikkaa kun muotia. Hoitavat sen homman vihreetä taustaa vasten joten kontrastin täytyy olla aika täikee, ettei vahingissa "huku taustaan".
Äly hoi älä jätä...
laittakaa linkki jossa blondi näyttää punaisessa hyhvältä pliiiiis
http://www.people.com/people/gallery/0,,783544_774870,00.html
Näin äkkiseltään tulee mieleen ainakin vaaleanpunainen/pinkki yhdistettynä punaisiin hiuksiin. Aivan karmiva yhdistelmä!
Toinen väri mikä aiheuttaa vilunväreitä on petrooli. Tietyllä ihonsävyllä iho näyttää ihan kuolleen ruumiilta, kun petrooli imee kaiken värin naamasta. Harvalla näyttää hyvältä tuo väri. Sinänsä harmi ettei minulle esimerkiksi sovi, koska rakastan petroolia värinä valtavasti.
Niin, ja vitivalkoinen oikein tummaihoisen päällä, etenkin "kokopukuna" on jotain todella koomista...