Kehtaanko mennä pitkittyneestä yskästä viikonlopun aikana päivystykseen?
Viikolla mun on todella vaikea päästä lääkäriin, kun ei ole lastenhoitoa ja nyt yskä on mennyt niin pahaksi että en saa nukuttua ja nyt päivän aikana vielä pahentunut. Yskittää lähes koko ajan. Voinko näillä perusteilla mennä tänään illalla tai huomenna aamupäivällä, jos en illalla pääse, päivystykseen / ensiapuun??
Kommentit (15)
Yski neljättä viikka niin, että nukkumisesta ei tullut mitään. Omalääkärille tarjottiin aikaa 1,5 viikon päähän. Mykoplasmahan sieltä löytyi ja päivystyksen lääkäri sanoi, että hyvä että toin lapsen näytille.
ja ehdottaa, että soitat omalle lääkärille ajan maanantaina.
Hei
Minulla oli joskus myös pitkittynyttä yskää. Yskän mukana tuli verisiä viiruja ja välillä jopa veri klimppejä. Sain muistaakseni ajan samalle päivälle.
Lääkäri totesi,että limaviirut ja veri yskökset johtuvat runsaasta yskimisestä. Sinuna seurailisin tilannetta. ja jos vointi merkittävästi huononee lähtisin päivystykseen. Voithan soittaa sh ja kysyä hänen mielipidettään ? Mikset voisi ottaa lapsia mukaan ?
parin päivän kuluessa kuole... koittakaa nyt tajuta että ensiapu on vaan VÄLITÖNTÄ ENSIAPUA tarvitseville!! sinne ei mennä flunssan tai yskän takia
mene sinne lääkäriin viikolla lasten kanssa, ei se niitä vahingoita.
Hoidat sitä ihan kotikonstein viikonlopun yli etkä todellakaan mene ruuhkauttamaan vielä lisää päivystystä joka on tarkoitettu kiireellistä hoitoa vaativille potilaille.
Tämä flunssa mitä nyt on liikkellä kestää helposti neljä viikkoa eikä lääkärit sille voi mitään tehdä.
ja äsken oli verta limassa mitä yskin... Onko se hälyyttävää vai voiko sitä katsella maanantaihin. Sain lastenhoidonkin järjestettyä jos saan maanantaille ajan.
ja äsken oli verta limassa mitä yskin... Onko se hälyyttävää vai voiko sitä katsella maanantaihin. Sain lastenhoidonkin järjestettyä jos saan maanantaille ajan.
sä verta yskit niin kyllä se on kuule päivystysasia!
Ei kovin paljoa, mutta kuitenkin...outoa. Ei mulla koskaan ole näin kamalaa yskää ollutkaan.
yskiessä päivystysasia! Limakalvot on vaan herkillä jos yskit paljon. Maanantaina sitten terkkariin. Älä mene ruuhkauttamaan päivystystä, on ihmisiä jotka tarvitsevat oikeasti hoitoa viikonloppuna!
mitä niistän ja joskus yskin. oon ajatellut että limakalvot on niin ärtyneet.
jos verta on paljon, niin sit menisin päivystykseen.
ei tosiaan oo päivystysasia!
yksityisille saa aikoja iltaisinkin, mee sinne jos et päivällä pääse. se 50e kerran maksettuna ei budjettia kaada, ja ei tarvii jonottaa.
Yski neljättä viikka niin, että nukkumisesta ei tullut mitään. Omalääkärille tarjottiin aikaa 1,5 viikon päähän. Mykoplasmahan sieltä löytyi ja päivystyksen lääkäri sanoi, että hyvä että toin lapsen näytille.
Jotkut yksityiset lääkäriasemat päivystää viikonloppuisinkin. Mäkin olen sitä mieltä, että nuhan takia ei mennä ensiapuun. Siellä sydäninfarktipotilaat ym hengenhädässä olevat joutuu sitten odotteleen lääkäriä.