Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin hesarissa hupaisan nimen!

15.11.2005 |

ULLICA!

Minusta aivan kamala!

Jonkun mielestähän tämäkin voi olla maailman kaunen nimi?!

Mielipiteitä?

Kommentit (34)

1/34 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että voihan kyseessä olla virhekin ja nimi ois Ulrica, mutta voihan se olla Ullicakin :o)!

Vierailija
2/34 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niele tälläistä että jonkun nimeä ruoditaan julkisuudessa panettelevaan sävyyn. Joten, voisitko kertoa omasi/lastesi/rakkaittesi nimet jotta kritisoisimme niitä mahdollisimman ällöttäviksi - tai ei sentään, täällä palstalla on niin fiksua jengiä (minun yläpuolelläni) joka ei moiseen alentuisi. Joten jospa vain ilmaisisisit tässä yhtä julkisesti kuin äsken nimi-inhosi, pahoittelusi että tulit tuollaista tänne irvailemaan

terveisin ei Ullican äiti, muuten vaan toisten elämää julkisesti ruotimista vastustava ikävä henkilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalle ei ole ollut tapana ruotia nimiä negatiiviseen sävyyn. Mielipiteensä saa kyllä kertoa (poikkipuolisenkin), kun sitä kysytään, mutta perustelutkin olisi mukavaa kuulla. Jo annettujen nimien arvostelu on hieman kyseenalaista. Nimi kun on jo huolella valittu ja rakkaudella omalle pienokaiselle juhlallisesti annettu. Siinä vaiheessa ei enää ulkopuolisten _perustellustakaan_ palautteesta tule kuin korkeintaan paha mieli.

Veikkaisin kyllä minäkin, että kyseessä silti painovirhe: Ulrica tai jopa Ullrica.

Vierailija
4/34 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullica-nimisiä naisia/tyttöjä.

Vanhemmat ovat rakkaudella ja huolella valinneet omalle lapselleen sopivimman nimen.

Vierailija
5/34 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa mielipiteensä? Ei siitä kenenkään tarvitse loukkaantua. Niin kuin jo sanoin niin Ullica on varmasti jonkun mielestä maailman kaunein nimi, mutta minä en siitä pidä. Olin todella hämmästynyt kun luin sen lehdestä.

On varmaan monta, jotka eivät pidä minun lapseni nimestä (Aada). En loukkaannu jos joku ei tykkää minun valinnasta. Minusta Aada on kaunis, lyhyt ja ytimekäs.

Minua ei haittaa muiden sanomiset koska ei kiinnosta mitä muut ovat mieltä lapseni nimestä.

Hauskaa ti iltaa kaikille nimien pohtijoille =)

Vierailija
6/34 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa yksityiselämässään omille ihmisilleen kuka tahansa saa puhua mitä vaan mutta JULKISESTI kuten nettikin on, on tietyn ihmisen nimen arvosteleminen aivan yhtä sivistymätöntä kuin kirjoittaa että x.y.: siinäpä vasta ruma ihminen tai z.å.: onpa sitten hänellä ällöttävä lapsi. Jonkun nimen julkinen mollaus ei tuo mitään lisäarvoa kellekään, siitä ei ole hyötyä eikä se ole rakennukseksi kenellekään - ei ap:lle itselleenkään.

VARSINKIN jos kyseessä on harvinainen nimi, joka siis voidaan henkilöidä helpostikin. Jos joku kysyy mielipidettä, sopisiko vauvalleni xxx, siihen voidaan toki antaa kritiikkiäkin (esim " vaikea lausua" tms) mutta senkin kritiikin tarkoituksena on ola rakentava ja huomioita tekevä, ei toissen nimimakua tai valintoja halveksiva tai pilkkaava. On eri asia sanoa " minä en pidä zzz nimestä" kuin sanoa " zzz on tosi ruma nimi" - tunneäly rulettaa tässäkin!

Aivan sama, kuin joku kysyisi mitä pid' t uusista verhoistani : ei liene sivistynyttä tokaista " aivan kaameat, miten sä tollaset oot ottanu, yök" vaan esim " no itse mä en pidä sinisestä, mutta tänne sinun sisutukseen tekevät raikkaan vaikutelman"

Vierailija
7/34 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kivaa lukea pilkattuun sävyyn aloitettua keskustelua " hupaisasta"

tai " aivan kamalasta" .

Minusta Ullica on jännä, kiva nimi. Esim. Ada Ullica sopisi mainiosti. Muotinimen perään persoonallinen U-alkuinen nimi !

Vierailija
8/34 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten antamien nimien haukkuminen julkisesti ei todellakaan ole missään määrin rakentavaa.

Vierailija
9/34 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella monet kirjoittaa Aadan, Ada?

Hyvinhän tuo Ullica Aadan perään ois rimmannu, mut ei ois tullu mieleenkään kun nimeä mietittiin =)

Useasti olen myöskin saanut kuulla että Aada on muotinimi, vaikka se ei ole edes 10 kärjessä listoilla?!

Tämä Ullica nimi ei muuten tullut vastaan kastettujen joukosta vaan jonkun kuvatekstin alta bongasin.

_Tintti_:

ei ole kivaa lukea pilkattuun sävyyn aloitettua keskustelua " hupaisasta"

tai " aivan kamalasta" .

Minusta Ullica on jännä, kiva nimi. Esim. Ada Ullica sopisi mainiosti. Muotinimen perään persoonallinen U-alkuinen nimi !

Vierailija
10/34 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa vuosia sitten nimen Nalle Viljami Karhunen :-o

Vierailija
11/34 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellen famu on Ullica eikä mielestäni nimessä ole mitään vikaa. On tosi harvinainen. :)

Vierailija
12/34 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voihan sen aina kirjoittaa kummin vain. Tietysti on selkeämpää kirjoittaa kuinka lausutaan. Jos toisessa nimessä on vierasperäisiä kirjaimiakin aa:lla.

Näistäkin on varmasti jokaisella oma näemys....

Vierailija
13/34 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä meinasin että yhdelläkin aalla on minusta ihan jees jos on vierasperäisiä kirjaimia toisessa nimessä tai sukunimi on esim. Andersson tms.

Vierailija
14/34 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aada-nimeä on annettu viimeisten viiden vuoden sisällä n. 2000 kpl. Koko viime vuosisadalla nimi annettiin noin tuhannelle. Sanoisin, että Aada-nimi tosiaan on nyt muodissa.

" Useasti olen myöskin saanut kuulla että Aada on muotinimi, vaikka se ei ole edes 10 kärjessä listoilla?!"

Vierailija
15/34 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aada on todellakin aivan kärkipään muotinimi tilastojen valossa.

Vuonna 2004 Aadan sai ensimmäiseksi etunimekseen 353 vauvaa. Tällä lukumäärällä nimi sijoittui sijalle 12.

Kirjoitusmuoto Ada annettiin puolestaan 217 vauvalle.

Siis yhteensä 570 kpl ! Tällä yhteislukumäärällä nimi on kirkkaasti kärjessä. Kuluvan vuoden tilastot eivät tuosta paljoa poikkea.

Ihmisillä olevien etunimien arvostelu julkisesti , asianomaisten ihmisten sitä pyytämättä, on minun mielestäni säälittävän hupaisaa ja äärimmäisen epäkohteliasta.

Vierailija
16/34 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää moitetta sille raukalle, joka uskalsi Ullica-nimeä moittia. Siihen perään sitten vankat toitotukset, kuinka Todellakin Aada on muotinimi. Piilomoitetta kuitenkin siitä, kuinka joku on mennyt antamaan MUOTINIMEN. Hirveää.

Vierailija
17/34 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotinimen antamisessa ei minun mielestäni Todellakaan ole mitään hirveää. Päinvastoin ne ovat useimmiten kauniita ja ajattomia nimiä.

Lähinnä kummeksuttaa se, ettei näitä suosittuja nimiä uskalleta sanoa muotinimiksi, ja ihmetellään, jos joku sitä määritelmää käyttää.

Vierailija
18/34 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut uskoa että tälläistä saa lukea täällä. Tuskin ekan viestin kirjoittaja oli pahat mielessä ja halusi ketään tahallaan loukata. Hänhän kirjoitti mielipiteensä ja lisäsi että nimi voi jonkun mielestä olla maailman ihanin.

Minä voisin esim. sanoa että en pidä nimestä Kustaa ja se on vain mielipide. Jos joku kirjoittaisi täällä että ei siedä nimeä Oscar niin en suuttuisi vaikka se onkin poikani nimi.

Vierailija
19/34 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä nimeä ehdottaisi lapselleen, esim. mitä mieltä nimestä Juudas Iskariot, niin aina tulee vaan kommentteja " sehän on oikein kiva ja reipas nimi" ja ehkä yksi uskaltaa vihjaista ettei pidä! Kritiikkikin on rakentavaa palautetta.

Vastakohtana onkin sitten av-palsta, jossa haukutaan nimi kuin nimi empimättä lyttyyn, kun ei tarvitse nimimerkkiään näyttää.

Vierailija
20/34 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku vastaa tässä ensimmäiseen viestiin, tulee pitkä keskustelu...

Ei tosiaankaan muotinimessä voi mitään negatiivistä olla! Ja nehän on juuri niitä nimiä, joista useimmat pitää.

Kyllä minusta ihan suoraan täällä on omat makuasiat ja näkemykset sanottu (useimmat ainaskin ovat nin tehneet) ja niinhän se keskustelu parhaiten muodostuu. Jonkinlaista varovaisuutta on hyvä noudattaa, ettei tarkoituksella loukkaa ketään. Nimiasiat on hyvin henkilökohtaisia asioita ja vaikka mielipiteitä nimestä on yhtä paljon kuin vastaajiakin, ei varmasti ole mukavaa lukea jos oman lapsen nimeä puidaan pilkkaavasti.

En usko, että tässä on ollut tarkoitus pahoittaa myöskään ketjun aloittajan mieltä (eikä siltä edes vaikuta että hän olisi ottanut tämän kiusaavasti).

Aada nimestä täytyy vielä sanoa, että on saanut palstalla enimmäkseen positiivista kommenttia. Vaikka onkin paljon käytetty, pidän nimestä kovasti koska on niin kaunis.

Se on muuten totta -aika paljon on kivoista nimistä kyselty mielipiteitä! Itsestäkin tuntuu monesti että taas joutuu sanomaan että " ihana" ! Mutta minkäs sille mahtaa että ihmiset keksii niin suloisia nimiä lapsilleen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä