Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummius

Vierailija
16.02.2012 |

Mikä on kummin pääasiallinen tehtävä?

Miten usein olette kummilapsiinne yhteydessä?

Vietättekö aikaa heidän kanssaan?

Kuinka usein muistatte heitä?

Entä kummilasten vanhemmat teitä?

Mietin omaa rooliani kummina / kummilasten vanhempien roolia meihin.

Itse muistan kummilapsia heidän syntymäpäivinään ja jouluna, mutta enpä oikeastaan muuten.

Yksi kummilapsistani on lapseni kaveri, joten häntä näen aika usein mutta kahta muuta en. Nyt mulle tuli tooosi huono omatunto, kun olen näin huono kummi.

Samoin olen huono ihminen omien lasteni kummeja kohtaan. En oikeastaan koskaan muista heitä mitenkään.

Nyt kun aloin asiaa kunnolla miettiä, iski kamala hävetys :-(((.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikävä kyllä niin pakollinen juttu, että en kestä. Omille lapsilleni olen valinnut vain minun ja mieheni sisaruksia, ei muita. Minulla yksi kummilapsi 150 kilometrin päässä, muistan vain jouluna ja synttärinä. Ikinä en ole viettänyt aikaa. Kunpa tulisi edes se lakimuutos että yksi kummi riittä. Tuskaa on ollut kun täytyy olla kaksi, kaikilla lasten sedillä ja tädeillä kun ei ole puolisoa.

Vierailija
2/3 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja mieheni mielestä kummi on lapselle läheinen aikuinen, kenties myös ns. perheen ulkopuolinen. Meillä on kolme kummia ja kaksi ovat keskenään samasta perheestä. Pitävät tosi paljon yhteyttä, hakevat lasta tarvittaessa päiväkodista, antavat hoitoapua meille ja samalla aikaa lapselle, kummitäti leipoo ja laittaa ruokaa lapsen kanssa, leikkivät jne. Huomioitakoon myös, että heillä itsellään on jo nuorisoiässä olevat lapset...

Kolmas kummi asuu kauempana, ja muistaa vain paketilla jouluna ja synttärinä. Mielestäni ei kovin ihanaa, jättäisi nuokin lahjat ostamatta ja soittaisi vaikka joskus, että lapsi edes teitäisi kuka on myös kummi. Matka ei ole mielstäni este yhteyden pitämiselle, kun on puhelimet ja netit ja skypet ja meset. Tämä kummi käy myös paljon työmatkoilla meillä päin eikä kuitenkaan koskaan tule piipahtamaan, aina on niin kiire...

Tässä esimerkit kahdenlaisesta kummiudesta, äidin näkökulmasta. Molenpiin tahoihin pidetään meidän vanhempien puolelta kyllä yhtetyttä ja tarjotaan apua yms. ihan tasapuolisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä enemmän nyt kun ne on melkein aikuisia. Vaikka olen kaukana, soitellaan ja tekstaillaan usein. Niiden kanssa on nykyään niin kiva jutella kun ovat isoja ja niillä on omia juttuja ja ajatuksia, ja voi tosissaan keskustella ja antaa niille ehkä uusiakin ideoita ja ajatuksia elämästä.

Ne on ollut mun töissä työharjottelussa ja asuneet meillä sen ajan. Kiva aika tutustua kunnolla ja viettää aikaa yhdessä. Just eilen kummipoika soitti että saako hän tulla kesällä tyttöystävänsä kanssa viikoksi meille lomalla ja tietysti saa.

Ne on myös hyviä kavereita meidän oman lapsen kanssa, ovat tunteneet koko ikänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme